Κεραυνός εν αιθρία ο θάνατος του σκηνοθέτη, σεναριογράφου, παραγωγού και συγγραφέα Πατρίς Βιβάνκος, ο οποίος την περασμένη Παρασκευή εξέπνευσε ξαφνικά στο σπίτι του στις Βρυξέλλες. Ηταν 69 ετών. Παρότι ο γεννημένος στην Ισπανία Βιβάνκος είχε σκηνοθετήσει μόλις δύο μεγάλου μήκους ταινίες, τις «Xenia» (1989) και «Ζωή χαρισάμενη» (1993), η σχέση που με τα χρόνια απέκτησε με την Ελλάδα όπου έφτασε αφού έμεινε για πολύ μεγάλο διάστημα στη Γαλλία, ήταν πολύ στενή. Ο Βιβάνκος συνεργάστηκε με αρκετούς έλληνες σκηνοθέτες, ανάμεσα στους οποίους και ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, του οποίου ο πρώτος υπήρξε μεγάλος θαυμαστής. Μετά τις μικρού μήκους ταινίες «Τα γενέθλια της Τηλεμαχης» και «Το πλάνο νο. 80» που γυρίστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 1980, ο Βιβάνκος αποφάσισε να βουτήξει στα βαθιά νερά της μεγάλου μήκους παραγωγής παρουσιάζοντας τις δυο ταινίες του, οι οποίες διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η «Xenia», η ιστορία της γνωριμίας ενός Γάλλου (Ντενί Πονταλιντές) με μια έγκυο Ελληνίδα (Θέμις Μπαζάκα) με την οποία ξεκινά ένα περιπετειώδες ταξίδι προς την Ανδαλουσία, απέσπασε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη. Η «Ζωή χαρισάμενη», το ταξίδι προς την Κολομβία μιας παρέας ηλικιωμένων που αναζητούν το όνειρο στη δύση της ζωής τους, κέρδισε τρία βραβεία: α’ γυναικείος ρόλος – Εύα Κοταμανίδου, β’ ανδρικός ρόλος – Γιώργος Βελέντζας και μουσική – Δημήτρης Παπαδημητρίου (στην ταινία παίζουν επίσης οι Θανάσης Βέγγος, Γιώργος Μοσχίδης και Μπάμπης Γιωτόπουλος). Να σημειωθεί ότι στη συγγραφή του σεναρίου και των δύο αυτών ταινιών συνεργάτης του Βιβάνκος ήταν η Μαλβίνα Κάραλη. Τα τελευταία χρόνια και μέχρι τη συνταξιοδότησή του, ο Πατρίς Βιβάνκος είχε ενεργό ρόλο ως εκπρόσωπος του προγράμματος MEDIA. Ηταν ειδικός σε πρακτικά ζητήματα γύρω από τον κινηματογράφο (τρόποι χρηματοδότησης ταινιών, εναλλακτικές πηγές εσόδων, πωλήσεις), ενώ τα masterclasses που παραχωρούσε σε όλο τον κόσμο θεωρούνται εξαιρετικά διότι είχε το χάρισμα της επικοινωνίας. Τέλος, ο Βιβάνκος είχε γράψει βιβλία σχετικά με θέματα κινηματογραφικής οικονομίας (Economie & cinéma /Οικονομία και κινηματογράφος) όπως και γενικότερα πολιτισμού («De la culture en Europe» / Η ευρωπαϊκή κουλτούρα).

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ