Ορθια, περήφανη, αλλά αποκαμωμένη από τη μάχη, κοιτάζει την πληγή δίπλα στο δεξί της στήθος. Το κάλλος της ήταν εκείνο που την έστεψε νικήτρια σε έναν διαγωνισμό γλυπτικής, όταν – σύμφωνα με τον Πλίνιο – σπουδαίοι γλύπτες της κλασικής αρχαιότητας, ο Φειδίας, ο Πολύκλειτος, ο Κρησίλας και ενδεχομένως ο Φράδμων, κλήθηκαν στην Εφεσο, την πόλη που θεωρείται ότι ίδρυσαν οι Αμαζόνες, για να φιλοτεχνήσουν από ένα άγαλμα που να τις απεικονίζει. Κριτές ήταν οι ίδιοι οι καλλιτέχνες. Ολοι ψήφισαν στην πρώτη θέση το δικό τους έργο, αλλά στη δεύτερη εκείνο του Πολυκλείτου, δίνοντάς του βεβαίως τη νίκη. Και είναι το μαρμάρινο αντίγραφο του 2ου αιώνα μ.Χ. της πληγωμένης Αμαζόνας (σύμφωνα με τη γενικότερα αποδεκτή απόδοση, καθώς το πρωτότυπο έχει χαθεί) που εδώ και περίπου δύο μήνες έχει εγκαταλείψει το Σαλόνι του Παλάτσο Νουόβο (τμήμα του συγκροτήματος των μουσείων του Καπιτωλίου) στη Ρώμη, «μόνιμη» κατοικία του, και ήρθε καλεσμένο στην Αθήνα, σε ένα από τα λιγοστά του ταξίδια.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ