«Παρά τη μείωση του ενδιαφέροντος για την αγορά αυτοκινήτου τους τελευταίους μήνες, το νέο τοπίο προσφέρει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας» αναφέρουν οι αναλυτές, που διαπιστώνουν ένα έντονο ενδιαφέρον των καταναλωτών, πολύ περισσότερο για τα plug-in υβριδικά οχήματα. Από τις αρχές του 2020, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (αλλά και τα plug-in) γνωρίζουν μια σταθερή ανοδική πορεία, αυξάνοντας τα ποσοστά τους σημαντικά, σε αντίθεση με τα μοντέλα πετρελαίου και βενζίνης που συρρικνώνονται ελάχιστα. Η εξηλεκτρισμένη τάση των αγοραστών και η προτίμηση στα ηλεκτρικά μοντέλα φάνηκε με τις πωλήσεις του περασμένου Ιουνίου.

Συγκεκριμένα, 183.000 ευρωπαίοι αγοραστές προτίμησαν τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (ή ένα plug-in υβριδικό). Το αριθμητικό μέγεθος ίσως να μην είναι τόσο εντυπωσιακό, όμως αν συγκριθεί με τον αντίστοιχο περσινό Ιούνιο – που ήταν στις 111.300 μονάδες – τότε η αύξηση του 65% είναι όντως εντυπωσιακή. Τα ντίζελ κατέχουν το 28% των πωλήσεων, ενώ τα μοντέλα βενζίνης, αν και δείχνουν να μειώνουν τα ποσοστά τους, βρίσκονται στο 53%. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πάρει ζεστά το θέμα της ηλεκτροκίνησης, με τον μεγαλύτερο στόχο τους να είναι η αύξηση της αυτονομίας τους και η διάδοση των ταχυφορτιστών, που θα μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Τα πλεονεκτήματα

Σαφώς, τα plug-in υβριδικά οχήματα δείχνουν να είναι πιο κοντά στους καταναλωτές, αφού μπορούν να συνδυάσουν τις αστικές μετακινήσεις εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους (τα plug-in υβριδικά χάρη στον βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μπορούν να καλύπτουν από 40 έως και 70 χιλιόμετρα μόνο ηλεκτρικά!), ενώ ο κινητήρας βενζίνης καλύπτει τις ταξιδιωτικές ανάγκες των οδηγών. Η βασική λειτουργία του plug-in hybrid μοντέλου είναι ότι η μπαταρία του μπορεί να επαναφορτιστεί συνδέοντάς την σε μια εξωτερική πηγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ διαθέτουν και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την κίνηση ή το φρενάρισμα. Πρωτοπόρος στη συγκεκριμένη τεχνολογία είναι η Mercedes-Benz, χάρη στην τεχνολογία EQ Power. Το πιο μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι ότι τα συγκεκριμένα μοντέλα, που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνη ή ντίζελ) και ηλεκτροκινητήρα, μπορούν να φορτιστούν από δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

O εξηλεκτρισμός

Σήμερα, η Mercedes-Benz ενισχύει συνεχώς την γκάμα των plug-in hybrid μοντέλων της και έως το τέλος του 2020 θα διαθέτει στην γκάμα της περισσότερες από 20 εκδόσεις μοντέλων με plug-in υβριδική τεχνολογία, από το πιο «μικρό» μοντέλο της, την A-Class, έως τα μεγάλα της SUV και τις πολυτελείς λιμουζίνες. Για παράδειγμα, η νέα γενιά της A-Class στην plug-in hybrid έκδοσή της περηφανεύεται ότι μπορεί να καταναλώνει μόλις 1,5 λίτρο/100 χλμ., ενώ ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το νούμερο στις εκπομπές ρύπων, που δεν ξεπερνά τα 34 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Εντυπωσιακά είναι και τα νούμερα για τη μεσαία C-Class με την κατανάλωση να είναι στα 1,6-1,4 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 41-38 γραμμάρια CO2/χλμ.