Με τη συμπλήρωση ενός έτους από την πρώτη νομοθετική πρωτοβουλία για το Επιτελικό Κράτος, μπορούν να καταγραφούν συγκεκριμένα μετρήσιμα αποτελέσματα αναφορικά τόσο με τη λειτουργία της Κυβέρνησης όσο και με τη σχέση της με τη Βουλή και τη Διοίκηση. Οι ακολουθούμενες πολιτικές συζητούνται σε βάθος στις τακτικές μηνιαίες συνεδριάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο εγκρίνει τα νομοσχέδια προτού αυτά κατατεθούν στη Βουλή. Εχουν ήδη ψηφισθεί 95 νομοσχέδια, από τα οποία μόλις 5 συζητήθηκαν με τη διαδικασία του επείγοντος ή κατεπείγοντος – ούτε ένα το 2020. Τα νομοσχέδια αυτά ενσωματώνουν σταδιακά, αλλά σε ολοένα μεγαλύτερο βαθμό τις αρχές της καλής νομοθέτησης και τα στοιχεία της νέας νομοπαρασκευαστικής διαδικασίας, που επεξηγούν δύο αναλυτικά εγχειρίδια της Γενικής Γραμματείας Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων: Το Εγχειρίδιο Νομοπαρασκευαστικής Μεθοδολογίας και το Εγχειρίδιο Ανάλυσης Συνεπειών Ρύθμισης. Η Επιτροπή Αξιολόγησης της Ποιότητας της Νομοπαρασκευαστικής Διαδικασίας, ένα ανεξάρτητο διεπιστημονικό όργανο, με τη συμμετοχή νομικών και οικονομολόγων, έχει ήδη εξετάσει σε βάθος έξι νομοσχέδια και οι προτάσεις της ενσωματώνονται υποχρεωτικά σε αυτά προ της κατάθεσης στη Βουλή.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ