Μπορεί να το χαρακτηρίσει κανείς την πρώτη σοβαρή προσπάθεια της HBO να περάσει στο επόμενο στάδιο μετά το «Game of Thrones». Με πρώτη ύλη το κορυφαίο κόμικ των Αλαν Μουρ και Ντέιβ Γκίμπονς και τον Ντέιμον Λίντελοφ στη σκηνοθετική καθοδήγηση (ο άνθρωπος πίσω από το «Lost» και το «Leftovers») η σειρά «Watchmen» έκανε πρεμιέρα στις 20 Οκτωβρίου και οι κριτικές των έμπειρων γραφιάδων στην άλλη όχθη του Ατλαντικού έδωσαν το πράσινο φως για μεγάλες προσδοκίες. Η σειρά εκτυλίσσεται στο εναλλακτικό 2019, όπου ο (ηθοποιός) Ρόμπερτ Ρέντφορντ διαδέχθηκε τον Νίξον ως πρόεδρος των ΗΠΑ και κυβερνά ήδη 27 χρόνια. Οι αστυνομικοί δεν κυνηγούν τους παράνομους μασκοφόρους εκδικητές, αλλά φοράνε μάσκες και ζουν διπλές ζωές ως ήρωες, κυνηγημένοι από μια οργάνωση εξτρεμιστών γνωστή ως Το Εβδομο Ιππικό. Τα «Πρόσωπα» εξασφάλισαν συνεντεύξεις με την πρωταγωνίστρια Ρετζίνα Κινγκ (υποδύεται την Αντζελα Αμπάρ) και τη σκηνοθέτρια και παραγωγό Νικόλ Κάσελ.

 

Ρετζίνα, μπορείς να ξεκινήσεις εξηγώντας λίγα πράγματα για την Αντζελα, πώς ταιριάζει στον κόσμο, ποιος είναι ο ρόλος της; Εχει ένα είδος πολλαπλών ρόλων στη σειρά.

Ρ.Κ.: Ναι, φοράει αρκετές μάσκες - νομίζω όλοι το κάνουμε στη ζωή. Ο τρόπος με τον οποίο κινείται σε αυτό το εναλλασσόμενο σύμπαν είναι ένα παράδειγμα - λεπτό, αλλά αληθινό - για το πώς κατευθυνόμαστε στην πραγματική ζωή. Πρέπει να φοράμε διαφορετικές μάσκες. Σε μερικούς χώρους μπορεί να μην είμαστε τόσο υπομονετικοί όσο πρέπει και μερικές φορές χρειάζεται λίγη σοφία. Αλλες φορές είναι κάτι φυσικό που κάνουμε για να προστατευθούμε, ειδικά όταν είμαστε νεότεροι. Πάντα φορούσα μάσκες στο γυμνάσιο, από ομάδα σε ομάδα. Ημουν πάντα το παιδί που ήταν με τους σκεϊτάδες τη Δευτέρα, με τους μπαφιάρηδες την Τρίτη. Πάντα προσπαθείς να προσαρμοστείς και να χρησιμοποιήσεις αυτές τις μάσκες, όπως καταλαβαίνετε.

 

Νικόλ, πώς μπήκες στη σειρά;

Ν.Κ.: Εργάστηκα κι εγώ στο «The Leftovers». Εκανα δύο σεζόν, οπότε ήξερα καλά τον Ντέιμον και στη συνέχεια, όταν τελείωσε, πραγματικά το πένθησα. Ηταν βαρύ, ήμουν πραγματικά λυπημένη που δεν επέστρεψα στην οικογένεια αυτή. Και τότε έμαθα ότι δούλευε στους «Watchmen» και ήξερα ότι θα έψαχνε για έναν σκηνοθέτη. Του έστειλα μέιλ λέγοντας: «Απλώς λέω "θέλω να το κάνω"». Και υπήρχαν και κανά δυο άλλοι που είχαν προταθεί οικειοθελώς, αλλά μίλησα μαζί του γι' αυτό, διάβασα το σενάριο και βγήκα μπροστά ως καλλιτέχνις και ως πρόσωπο. Στην πραγματικότητα διάβασα το σενάριο ενώ ήμουν στο Σάρλοτσβιλ της Βιρτζίνια, λίγους μήνες μετά τα γεγονότα που συνέβησαν εκεί, και αφού είμαι από εκεί, όλα τα θέματα με ταρακούνησαν, όπως πολλούς από εμάς. Η ανάγνωση του σεναρίου ήταν: «Ναι, αυτό είναι το πώς μπορώ να συνεισφέρω στη συζήτηση». Και απλώς έδειξα αυτό το πάθος στον Ντέιμον. Ευτυχώς, έχουμε μια παρόμοια ευαισθησία και με τα επεισόδια του «The Leftovers» με εμπιστεύθηκε, βγάζει προς τα έξω αυτή την κακία και την παιχνιδιάρικη διάθεση, και έχουμε απλώς πολύ συγγενείς ευαισθησίες.

 

Αυτό φαίνεται να είναι μια σημαντική δουλειά στη συγκεκριμένη περίπτωση, επειδή υπάρχουν πτυχές που φαίνονται φουτουριστικές αλλά και κιτς. Από πού άντλησες έμπνευση για αυτόν τον κόσμο;

Ν.Κ.: Ξεκίνησα με το αρχικό υλικό. Είμαστε 30 χρόνια από τότε (σ.σ.: το 1985), ο Ρέντφορντ είναι πρόεδρος, έχουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν έχουμε κλιματική αλλαγή, δεν χρησιμοποιούμε πλαστικό, έχουμε ένα κράτος με 51 Πολιτείες στο Βιετνάμ, οπότε έχουμε μια νέα σημαία. Πολλά από αυτά μάς δίνονται πραγματικά από το αρχικό υλικό. Και μετά, αισθητικά, απλώς γνώριζα ότι δεν ήθελα να είναι γυαλιστερό. Δεν ήθελα να κάνω κάτι κωμικό, μια καρικατούρα, γι' αυτό στηριζόμουν στην πραγματικότητα και έψαχνα για ταινίες όπως το «Children of Men» ή το «Blade Runner» ως έμπνευση. Μου άρεσε ο τρόπος με τον οποίο οι κόσμοι αισθάνονταν διαφορετικοί, αλλά τόσο τόσο πραγματικοί. Ετσι αυτά ήταν τα χαρακτηριστικά κομμάτια στα οποία αναφερόμασταν όλοι και στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε πραγματικά το κόμικ ως έμπνευση για το πώς να τραβήξουμε και να συνθέσουμε τα πλαίσια.

 

Πού κάνατε τα περισσότερα γυρίσματα;

N.K.: Στην Ατλάντα ως επί το πλείστον. Επίσης γυρίσαμε κάποιες σκηνές που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ στην ταινία στην Ουαλία, κάτι που ήταν πολύ εκπληκτικό.

 

Ρετζίνα, έχεις κάνει πολλές ταινίες και σειρές με διλήμματα για τη φυλή, αλλά με έναν πολύ πιο γραμμικό τρόπο. Τι πιστεύεις ότι η σειρά και ο χαρακτήρας σου προσθέτουν στη συζήτηση;

Ρ.Κ.: Νομίζω ότι είμαστε όλοι σε μια γκρίζα περιοχή. Νομίζω ότι όλοι έχουμε καλές προθέσεις, αλλά μερικές φορές αυτό που μπορεί να αισθανόμαστε σαν τη σωστή επιλογή αυτή τη στιγμή, αργότερα ανακαλύπτουμε ότι δεν είναι.

Οταν οι άλλοι λένε: «Ω, είσαι τόσο σπουδαία μαμά, ο γιος σου είναι τόσο καλός», εγώ απαντάω: «Αυτό θα το ξέρω όταν θα κάνει ψυχοθεραπεία». Ολα γίνονται από καλή πρόθεση, αλλά οι συνθήκες μπορούν να μας αλλάξουν. Μπορείτε να αρχίσετε να κάνετε πράγματα επειδή είστε συναισθηματικά δεμένοι με αυτό, όχι μόνο επειδή είναι για το καλό όλων. Νομίζω ότι αυτό που καένι μοναδική την Αντζελα είναι πως δεν μπήκε σε αυτό για το γενικότερο καλό. Κατά κάποιον τρόπο ήρθε για συναισθηματικούς λόγους, μολονότι αν τη ρωτούσες δεν θα το έλεγε αυτό. Πιθανώς συνειδητά δεν συνειδητοποιεί καν ότι έχει κάνει αυτές τις συγκεκριμένες επιλογές, γιατί εξακολουθεί να ασχολείται με τον πόνο που έχει περάσει, τον οποίο κατάφερε να καταστείλει και κατάφερε να προχωρήσει, χωρίς να γνωρίζει τι συνέβη πριν. Ετσι, μπορούμε να κάνουμε αυτό το θαυμάσιο ταξίδι για την οικογένεια με το φόντο του ρατσισμού και της αστυνόμευσης και είναι ένας τέλειος καθρέφτης για αυτό που συμβαίνει τώρα, γιατί αυτό συμβαίνει τώρα. Καθόμαστε εδώ, και εννιά στις δέκα φορές  μπορούμε να μπούμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να βρούμε κάτι επιθετικό όσον αφορά τη φυλή και το φύλο. Και μάλιστα από κάποιον με εξουσία.

 

Νικόλ, ποιο ήταν το πρώτο επεισόδιο που σκηνοθέτησες;

N.K.: Ηταν στη δεύτερη σεζόν, το «No Room at the Inn», όπου ο Ματ πηγαίνει ένα ταξίδι και δεν μπορεί να επιστρέψει στην πατρίδα του. Αλλά καθώς το σκηνοθέτησα, σκέφτηκα: «Αυτό είναι τόσο τρελό. Το κοινό πρόκειται να το πιστέψει αυτό;». Και οι θεατές το πίστεψαν. Και αυτή ήταν η πρώτη φορά που αποφάσισα, «Εντάξει, δίνω τα πάντα σε αυτό. Ξεκινάω αυτό το ταξίδι». Και έπειτα μου έδωσε ένα επεισόδιο για την τρίτη σεζόν και η εμπιστοσύνη ήταν ακριβώς εκεί.

 

Ποιο ήταν το επεισόδιο της τρίτης σεζόν;

Ν.Κ.: Είναι το «A Matt, Matt, Matt, Matt World». Η βάρκα.

 

Υπάρχουν εκπληκτικές γυναικείες φιγούρες στη σειρά. Επιδιώξατε μια φεμινιστική διάσταση;

Ρ.Κ.: Ποτέ δεν το έχω δει έτσι, αν νιώθεις έτσι, νομίζω ότι είναι σπουδαίο. Θέλω να πω ότι αυτό είναι ένα από τα πράγματα που ελπίζουμε για τους ανθρώπους, ότι θα δουν από το επεισόδιο ένα έως το εννέα και ότι τους αφήνει μια κάποια αίσθηση, κι αν όντως γίνει αυτό, είναι φοβερό.

Ν.Κ.: Πρέπει να συμφωνήσω σε αυτό, γιατί νομίζω ότι είμαστε τόσο μέσα σε αυτό που είναι ο κόσμος μας, είμαστε γυναίκες και εργαζόμαστε σε αυτό. Λέμε ιστορίες και πρέπει να προχωρήσουμε σε αυτό το μεγάλο ταξίδι, αλλά δεν μπορούμε να ξεχάσουμε πόσο ριζοσπαστική είναι αυτή η αφίσα (σ.σ.: εννοεί την επίσημη με τη Ρετζίνα). Η σειρά ονομάζεται «Watchmen», αλλά είναι μια γυναίκα, μια αφροαμερικανίδα, που κυριαρχεί σε αυτή την εικονογράφηση. Είναι φεμινιστικό; Απολύτως.

Ρ.Κ.: Και  επίσης επειδή πιστεύω ότι ο Ντέιμον είναι ο δημιουργός και ο Ντέιμον είναι φεμινιστής, απλά, φυσικά. Είναι ακριβώς όπως εκείνος λειτουργεί.

Ν.Κ.: Και το όλο θέμα του φύλου. Είμαι γυναίκα σκηνοθέτρια, αλλά είμαι σκηνοθέτρια. Αλλά οι άλλοι θα πουν: «Ω, έχει πολύ αρρενωπό ύφος». Γιατί τοποθετούμε αυτές τις ετικέτες στα πράγματα; Αποκαλούμε τον Μάικ Νίκολς εύθραυστο; Είναι που αυτά τα επίθετα τα εξετάζουμε ξανά.

 

Τι γνώμη έχεις για την αφίσα της σειράς;

Ρ.Κ.: Είναι δύσκολο για μένα να μην την κοιτάξω όταν είναι η παρουσία μου και το γεγονός ότι ανεβαίνει παντού ... Κάθομαι απλώς στο αυτοκίνητό μου και ένα λεωφορείο σταματάει και απλώς τυχαίνει να κοιτάζω δεξιά και να 'μαι, κοιτάζοντας τον εαυτό μου. Κοιτάζοντας τον εαυτό μου που δείχνει πολύ ζόρικος. Σίγουρα χρειάζομαι μία από αυτές τις αφίσες.

 

info

Η νέα συναρπαστική σειρά μυστηρίου – δράσης «Watchmen», με τους βραβευμένους με Οσκαρ ηθοποιούς Τζέρεμι Αϊρονς, Ρετζίνα Κινγκ και Λουίς Γκόσετ έρχεται αποκλειστικά στη Nova, ταυτόχρονα με τις ΗΠΑ και ελληνικούς υπότιτλους. H σειρά παίζει κάθε Κυριακή, στις 04:00 μετά τα μεσάνυχτα, και σε Prime Time προβολή κάθε Δευτέρα, στις 22:00, στο Novacinema4HD!