«Ηλεκτρική υπεροχή με μεγάλες προοπτικές». «Ανεβάζουν τα βολτ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα». «Στην πρίζα ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα». Οι τίτλοι αρκετών θεμάτων που έχουμε φιλοξενήσει στο «AutoNEA» για την ηλεκτρική «καταιγίδα» που αναμένεται να γίνει ακόμα πιο ισχυρή τα επόμενα χρόνια. Ο λόγος για τα ηλεκτρικά μοντέλα που πλέον έχουν μπει με τα… χίλια στην αυτοκινούμενη ζωή μας, έστω και αν δεν έχουν πιάσει τις προβλέψεις των ειδικών. Η αιτία που έχει «κοπεί» η ζήτηση ηλεκτρικών μοντέλων το τελευταίο διάστημα εστιάζεται κυρίως στον αργό ρυθμό επέκτασης των δημόσιων σταθμών ταχυφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη – μεταξύ αυτών και η χώρα μας που παραμένει ουραγός στον συγκεκριμένο τομέα. Οι αναλυτές αναφέρουν ότι ως το 2025 θα πρέπει να υπάρχουν σε όλη την Ευρώπη πάνω από 2 εκατομμύρια σταθμοί ταχυφόρτισης, ώστε να καταφέρουν να καλύψουν τη ζήτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στη Γηραιά Ηπειρο. Πρωτοπόρος στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι η Νορβηγία, η οποία κατάφερε, μέσα από μια σειρά κινήτρων, αλλά και αυστηρών μέτρων για τις εκπομπές ρύπων, ένα στα δύο αυτοκίνητα που πλέον πωλούνται να είναι ηλεκτρικό.

Το πρώτο εξάμηνο του 2018 οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν 33%, όταν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι έτρεχαν με 54% αύξηση. Οσον αφορά τα μοντέλα, το νέο Nissan LEAF είναι το πρώτο σε πωλήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους,  συνεχίζοντας με αμείωτο ρυθμό να κερδίζει την εμπιστοσύνη των αγοραστών σε ολόκληρη τη Γηραιά Ηπειρο. Περισσότερα από 18.000 νέα Nissan LEAF ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη  μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου. Το νέο LEAF κυκλοφορεί ήδη και στην ελληνική αγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες του έχουν ξεπεράσει τις 37.000 από τον περασμένο Οκτώβριο, οπότε και ξεκίνησε η εμπορική διάθεση του νέου μοντέλου.  Επίσης, ένα από τα επιτυχημένα ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη είναι και το μικρό Renault Zoe, με περισσότερα από 30.000  ταξινομημένα αυτοκίνητα. Στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων έρχεται η ήδη καθιερωμένη πρόταση της BMW, το i3, που προσφέρεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις από πλευράς ισχύος της μπαταρίας. Το μεγάλο ατού του μοντέλου είναι η μεγάλη αυτονομία που προσφέρει, με περισσότερα από 220 χιλιόμετρα, όντας ικανοποιητικό για τις καθημερινές μετακινήσεις (ο μέσος Ευρωπαίος διανύει κατά μέσο όρο 50-60 χιλιόμετρα ημερησίως). Εξαιρετική είναι και η πορεία της VW στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, που βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα παγκοσμίως σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Περισσότερα από 70.000 ηλεκτρικά μοντέλα της φίρμας κυκλοφορούν στην αγορά. Σήμερα ο γερμανικός κολοσσός διαθέτει δύο σημαντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το E-Golf και το e-UP, καθώς και μερικά plug-in ηλεκτροϋβριδικά αυτοκίνητα.