Ξεχασμένος στο συρτάρι του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι ο ποδηλατόδρομος Γκάζι –Κηφισιά. Πρόκειται για το βόρειο κομμάτι του Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου Κηφισιά – Φάληρο.

Η κατασκευή του νότιου κομματιού, δηλαδή ο ποδηλατόδρομος Φάληρο –Γκάζι έχει σχεδόν τελειώσει και ήδη χρησιμοποιείται. Μάλιστα, την Κυριακή 29/11 διοργανώνεται εκδήλωση γι’ αυτόν. Εντούτοις, το έργο κατασκευής του βόρειου κομματιού έχει μείνει πάρα, μα πάρα πολύ πίσω.

Όπως προειδοποιούν άνθρωποι τόσο από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας) που έχουν κάνει τη μελέτη αλλά και από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το έργο του Ποδηλατικού Άξονα κινδυνεύει «να μείνει…κουτσό και ημιτελές». Κι αυτό βέβαια είναι θέμα ημερών να γίνει, μιας και το νότιο κομμάτι είναι σχεδόν έτοιμο. Δυστυχώς, ο Μητροπολιτικός Ποδηλατόδρομος Κηφισιά – Φάληρο για κάποια χρόνια θα είναι μισός…

Όμως πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή του βόρειου κομματιού; Προς το παρόν είναι άγνωστο. Σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» και της στήλης, η έναρξη της διαδικασίας κατασκευής είναι θέμα πολιτικής απόφασης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δηλαδή είναι κάτι που πρέπει να αποφασίσει ο αναπληρωτής υπουργός περιβάλλοντος και ενέργειας Ιωάννης Τσιρώνης, ο οποίος σημειωτέον προέρχεται και από τους Οικολόγους Πράσινους.

«Η μελέτη είναι έτοιμη. Θέμα πολιτικής απόφασης να ξεκινήσει το έργο…»

«Η μελέτη είναι έτοιμη και το έργο θα μπορούσε να έχει ξεκινήσει εδώ και 2-3 χρόνια», αναφέρουν πηγές του Υπουργείου που έχουν ασχοληθεί με τον ποδηλατόδρομο Κηφισιά – Φάληρο. Όπως προσθέτουν «η πολιτική ηγεσία είναι αυτή που πρέπει να αποφασίσει και να πει: «συνεχίζουμε το έργο ή όχι». Να δώσει δηλαδή το «πράσινο φως» για τη χρηματοδότηση». Οι ίδιες πηγές σημειώνουν επίσης πως το έργο είναι χρήσιμο. Το απέδειξε, λένε, και το νότιο κομμάτι. «Χρησιμοποιείται από πάρα πολύ κόσμο. Δεν πρόκειται για έργο βιτρίνας».

Επιπλέον δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι στο τιμόνι της χώρας εδώ και περίπου ένα χρόνο βρίσκεται ο ΣΥΡΙΖΑ που ανέκαθεν υποστηρίζει ότι δείχνει ευαισθησία σε θέματα περιβάλλοντος. Μένει να δούμε αν τα λόγια θα γίνουν πράξεις και αν θα ξεκινήσει ένα έργο που σύμφωνα με τους ειδικούς θεωρείται σημαντικό για τη βελτίωση του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των κατοίκων στην Αττική.

O ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά (με πορτοκαλί) και με μαύρο χρώμα οι δρόμοι από

τους οποίουςθα διέρχεται. Όπως φαίνεται θα περνάει από την καρδιά

του Κέντρου της Αθήνας

Όπως έχουν τονίσει επανειλημμένα στο παρελθόν οι επιστήμονες της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ –που έχουν κάνει τη μελέτη για τον μητροπολιτικό ποδηλατόδρομο –τόσο ο ποδηλατόδρομος Γκάζι –Κηφισιά όσο και συνολικά ο ποδηλατικός άξονας είναι σημαντικός για την Αττική. Στην τεχνική έκθεση του έργου σημειώνουν πως «ο ποδηλατόδρομος Κηφισιά – Φαληρικός Όρμος θα είναι για πολλά χρόνια ο βασικός υπερτοπικός κορμός ποδηλάτου της πρωτεύουσας». Επισημαίνουν μάλιστα πως «θα είναι ένα έργο του ΥΠΕΚΑ. Θα έχει δηλαδή εθνική σημασία, υπό την έννοια ότι το υπουργείο επενδύει σε αυτόν, θεωρώντας τον παράδειγμα της πολιτικής του προώθησης του ποδηλάτου που ανήκει στην ευρύτερη στρατηγική για τη βιώσιμη κινητικότητα και το περιβάλλον».

Ο σχεδιασμός του ποδηλατόδρομου έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορέσουν να βγουν στον δρόμο καινούργιοι χρήστες ποδηλάτου και να ενθαρρυνθούν όσοι έως σήμερα φοβούνται να ποδηλατήσουν.

Ο ποδηλατόδρομος Γκάζι –Κηφισιά με μία ματιά

Aποτελεί το βόρειο τμήμα του ποδηλατικού άξονα που εκτείνεται από την Κηφισιά έως τον Φαληρικό Όρμο.

-Έχει μήκος 16,7 χιλιόμετρα. Το συνολικό μήκος του Ποδηλατικού Άξονα είναι 27 χιλιόμετρα

-Από τα 16,7 χλμ, τα 3,5 είναι πεζόδρομοι, τα 8,5 χλμ είναι δρόμοι δίπλα στον ΗΣΑΠ, τα 5,2 χλμ είναι κανονικές οδοί

-Θα διέρχεται από τους σταθμούς του Ηλεκτρικού Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια, Περισσός, Πευκάκια, Ν.Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά.

-Στο τμήμα όπου ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος (ΗΣΑΠ) είναι υπόγειος (Αττική – Βικτώρια – Ομόνοια – Μοναστηράκι) θα περνάει από την οδό Γ’ Σεπτεμβρίου και έπειτα από την οδό Αθηνάς.

-Θα είναι ο πρώτος ποδηλατόδρομος που θα περνάει μέσα από την καρδιά της Πρωτεύουσας (Από την Ερμού, την Αθηνάς, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου).

-Συνδέει το κέντρο της Αθήνας με μη προνομιακές περιοχές όπως αυτές της Κυψέλης, των Α. Πατησίων, της Γκράβας, του Περισσού, της Ν. Ιωνίας και των Κ. Πατησίων

-Αποτελεί γραμμή κορμού, κάθετα στην οποία μπορούν να αρθρώνονται τοπικά δίκτυα.

-Εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ.

προϋπολογισμός του είναι 9.240.000 ευρώ

Oι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ»πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter@orthopetaliesή στο FacebookOrthopetalies blogγια καθημερινή ενημέρωση