Για πρώτη φορά μετά τη σοβιετική εποχή, η Ρωσία εκτόξευσε την Τετάρτη έναν πύραυλο νέου σχεδιασμού, με τον οποίο ελπίζει να ανακτήσει τη θέση της στην επικερδή αγορά εκτόξευσης δορυφόρων και παράλληλα να απεξαρτηθεί από τα ουκρανικά εξαρτήματα πυραύλων.

Οπως επισημαίνει το Reuters, η ιδέα της ανάπτυξης ενός πυραύλου που θα κατασκευάζεται αποκλειστικά εντός της Ρωσίας προτάθηκε από τον τότε πρόεδρο της χώρας Μπόρις Γιέλτσιν τη δεκαετία του 1990.

Ο πύραυλος Angara, ο οποίος εκτοξεύτηκε στις 15.00 ώρα Ελλάδας από το στρατιωτικό κοσμοδρόμιο του Πλεσέτσκ, προγραμματίζεται να αντικαταστήσει σταδιακά τον πύραυλο Proton, ο οποίος έχει υποστεί τα τελευταία χρόνια μια σειρά από παταγώδεις αποτυχίες.

Η δοκιμαστική πτήση του πυραύλου δεν μεταδόθηκε από τη ρωσική τηλεόραση, αντίθετα από ό,τι είχε συμβεί στην προηγούμενη απόπειρα εκτόξευσης, η οποία ακυρώθηκε ενώ ο πρόεδρος Πούτιν παρακολουθούσε ζωντανά από το Κρεμλίνο.

«Η πρώτη δοκιμαστική εκτόξευση της ελαφριάς κλάσης Angara-1.2ΠΠ πραγματοποιήθηκε από τις δυνάμεις αεροδιαστημικής άμυνας» ανακοίνωσε στα τοπικά ΜΜΕ το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.

Ο πύραυλος μετέφερε δοκιμαστικό φορτίο και πραγματοποίησε υποτροχιακή πτήση διάρκειας 20 λεπτών περνώντας πάνω από τις ρωσικές ακτές στην Αρκτική.

H Μόσχα ελπίζει ότι o Angara θα της επιτρέψει να απεξαρτηθεί από τα εξαρτήματα πυραύλων που προμηθεύεται σήμερα από την Ουκρανία και άλλες πρώην σοβιετικές δημοκρατίες. Επιπλέον, σχεδιάζει να εκτοξεύει τον Angara από το νέο κοσμοδρόμιο του Βοστότσνι που κατασκευάζεται στη ρωσική Άπω Ανατολή, και όχι από το κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ το οποίο νοικιάζει η Ρωσία στο Καζακστάν.

Η ρωσική διαστημική βιομηχανία βασίζεται σήμερα στους πυραύλους Soyuz που εκτοξεύονται από το Μπαϊκονούρ και το ευρωπαϊκό διαστημικό κέντρο στο Κουρού της Γαλλικής Γουιάνας, καθώς και στους πυραύλους Proton, οι οποίοι ντρόπιασαν τη Μόσχα σε μια σειρά θεαματικών αποτυχιών.

Η «ελαφριά» έκδοση του Αngara, o oποίος κατασκευάζεται από τη ρωσική εταιρεία Khrunichev, μπορεί να μεταφέρει φορτίο τεσσάρων τόνων σε χαμηλή γήινη τροχιά, ενώ η βαριά έκδοση Angara-5 θα μπορεί να μεταφέρει περίπου επτά τόνους σε γεωστατική τροχιά σε ύψος 36.000 χιλιομέτρων.