Ενα χαμένο εξάμηνο αντιμετωπίζουν οι φοιτητές που έλαβαν φέτος μετεγγραφή από ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα σε άλλο καθώς τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν πριν από λίγες ημέρες αλλά το υπουργείο Παιδείας τούς ζητά να μην προχωρήσουν ακόμα στη διαδικασία διαγραφής από τη σχολή ή το τμήμα όπου φοιτούσαν προτού ολοκληρωθεί ο έλεγχος των δικαιολογητικών τους και πάρουν έγκριση από το τμήμα υποδοχής.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι 4.500 φοιτητές που έλαβαν μετεγγραφή έχασαν το χειμερινό εξάμηνο, αφού θα μεσολαβήσει κι άλλο διάστημα για τον έλεγχο των δικαιολογητικών τους, και μόνο εφόσον διαπιστωθεί ότι είναι εντάξει θα ειδοποιηθούν από το τμήμα υποδοχής ώστε να προχωρήσουν σε διαγραφή από το τμήμα όπου είχαν πρωτοεισαχθεί. Επίσης δεν έχουν εκδοθεί ακόμα τα αποτελέσματα για τις αιτήσεις τών κατ’ εξαίρεση μετεγγραφών που αφορούν περίπου 800 επιπλέον φοιτητές.

2.500 κενές θέσεις. Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας μελετά τρόπους να καλύψει τις περίπου 2.500 θέσεις που έμειναν κενές ιδίως σε περιφερειακά ιδρύματα μετά τις μετεγγραφές, κυρίως επειδή δεν τις προτίμησε κανείς. Κάποιες κενές θέσεις προέκυψαν και σε κεντρικά τμήματα, όπως λ.χ. οι ξένες Φιλολογίες, η Οδοντιατρική Σχολή κ.ά., αλλά αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν πολλά αντίστοιχα τμήματα σε άλλες πόλεις.

Η επιδίωξη είναι μια «δεύτερη κατανομή» ώστε να ωφεληθούν κάποιοι από τους φοιτητές που έκαναν αίτηση μετεγγραφής αλλά δεν εγκρίθηκε στα κεντρικά ιδρύματα και βέβαια να ενισχυθούν τα περιφερειακά ιδρύματα. Σημειώνεται ότι λόγω ποσόστωσης στα κεντρικά πανεπιστήμια απορρίφθηκαν φέτος πάνω από τις μισές αιτήσεις μετεγγραφών, που ήταν σχεδόν 10.000. Αποτέλεσμα ήταν να διατυπωθούν αρκετές ενστάσεις που καθυστέρησαν περαιτέρω τη διαδικασία αλλά και διαμαρτυρίες όπως ότι η μοριοδότηση των υποψηφίων έγινε με υπολογισμό τεκμαρτού και όχι πραγματικού εισοδήματος.

Ο συνολικός αριθμός των 2.508 κενών θέσεων κατανέμεται σε 151 κυρίως περιφερειακά τμήματα, τα οποία τελικά δεν κάλυψαν τις προσφερόμενες θέσεις τους, αφού μόλις περίπου το 22% των αιτούντων μετεγγραφή δήλωσε περιφερειακά πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Βέβαια, είναι ερώτημα το εάν οι φοιτητές θα θελήσουν, έστω και τώρα, να πάνε σε αυτά τα τμήματα.

Μετεγγραφές μέσω facebook. Πάντως, όσοι δεν κατόρθωσαν να εξασφαλίσουν μετεγγραφή άρχισαν να αυτοοργανώνονται χρησιμοποιώντας ακόμα και τα κοινωνικά δίκτυα. Στο facebook π.χ., δημιούργησαν σελίδα Αμοιβαίες Μετεγγραφές Φοιτητών μέσω της οποίας οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν συμφοιτητές στο ίδιο εξάμηνο από αντίστοιχα τμήματα, οι οποίοι θέλουν να μετεγγραφούν σε ίδιο τμήμα πανεπιστημίου – ΤΕΙ, εξαιρουμένων όμως των ιδρυμάτων Αθήνας και Θεσσαλονίκης όπου δεν επιτρέπονται τέτοιες μετεγγραφές.
ΤΗΣ Β’ ΚΑΙ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ

Ποιες σπουδές επιλέγουν οι μαθητές

Παρά την κρίση, οι έλληνες μαθητές επιμένουν να επιλέγουν τις ανθρωπιστικές περισσότερο από τις οικονομικές σπουδές. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Παιδείας για τις προτιμήσεις των μαθητών Γ’ Λυκείου, οι ανθρωπιστικές και θετικές σπουδές είναι οι δυο Ομάδες Προσανατολισμού που επιλέγονται από τους περισσότερους μαθητές της Γ’ τάξης των Γενικών Λυκείων ενώ ακολουθεί η Ομάδα των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Συγκεκριμένα, το 37,8% των μαθητών έχει επιλέξει τις ανθρωπιστικές σπουδές ενώ ακολουθούν η Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών με 35,8% και Οικονομίας – Πληροφορικής με 26,4%. Από τις ανθρωπιστικές σπουδές πάντως οδηγείται κανείς, μεταξύ άλλων, στη Νομική και τις φιλολογικές σχολές. Οσον αφορά τη Β’ Λυκείου, εκεί τα πρωτεία τα έχουν οι θετικές σπουδές με 58,52% έναντι 41,48% των μαθητών που επέλεξαν τις ανθρωπιστικές σπουδές.

Στα τέλη Ιανουαρίου αναμένεται να εκδοθεί η εγκύκλιος με την οποία θα καλούνται οι υποψήφιοι να υποβάλουν μέσα στον Φεβρουάριο την αίτηση – δήλωση για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Με αυτήν ο ενδιαφερόμενος δηλώνει την Ομάδα Προσανατολισμού στα τρία κοινά μαθήματα της οποίας θα εξεταστεί πανελλαδικά, το τέταρτο μάθημα στο οποίο θα εξεταστεί πανελλαδικά για να έχει πρόσβαση σε ένα Επιστημονικό Πεδίο και το πέμπτο μάθημα αν επιθυμεί πρόσβαση σε δύο Επιστημονικά Πεδία, καθώς και τα ειδικά μαθήματα στα οποία τυχόν επιθυμεί να εξεταστεί.