Η τεχνολογία που εφαρμόζεται στα αεροπλάνα, φαίνεται, ότι θα περάσει σχεδόν αυτούσια και στα σύγχρονα αυτοκίνητα! Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, εφαρμόζοντας τους επικείμενους κανονισμούς που επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ετοιμάζεται να τοποθετήσει σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα της το Μαύρο Κουτί, μια συσκευή που έχει γίνει ευρέως γνωστή από τα αεροπορικά ατυχήματα. Όπως γίνεται αντιληπτό αυτή η συσκευή, που θα μένει και αλώβητη μετά από ένα ατύχημα ή δυστύχημα θα παρέχει μεταξύ άλλων τα απαραίτητα στοιχεία για τις συνθήκες του συμβάντος!  Ουσιαστικά, το  «μαύρο κουτί» είναι μια συσκευή καταγραφής δεδομένων που συναντάται στα αεροπλάνα, που θα εφαρμοστεί από ένα νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό – General Safety Regulation (EU) 2019/2144, τον οποίο θα εφαρμόζουν όλοι οι κατασκευαστές οχημάτων.

Επισήμως είναι το Electronic Data Recorder, το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής δεδομένων, ή αλλιώς  «μαύρο κουτί» και με το οποίο θα πρέπει υποχρεωτικά να υπάρχει μέσα στο ΙΧ, διότι χωρίς αυτό κανένα αυτοκίνητο δεν θα μπορεί να λάβει έγκριση τύπου και να διατίθεται στις αγορές της Ευρώπης.

Ως προς το χρονοδιάγραμμα, η ΕΕ έχει αναφέρει ότι το μαύρο κουτί θα είναι υποχρεωτικό από τις 7 Ιουλίου του 2024  σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που ταξινομούνται για τις αγορές της Ευρώπης.

Θα προσφέρει σαφής εικόνα για τις συνθήκες ενός ατυχήματος και για αυτό το λόγo θα  καταγράφει ορισμένες παραμέτρους για μικρό χρονικό διάστημα, δηλαδή πέντε δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση και 0,3 δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση.

Η Mercedes-Benz E-Class βραβεύθηκε από τον EuroNCAP για τα συστήματα υποβοήθησης

Το νέο σύστημα καταγραφής δεδομένων θα προσφέρει πλειάδα δεδομένων, όπως την ταχύτητα του οχήματος, το φρενάρισμα, ακόμη και την κλίση του αυτοκινήτου σε συνάντηση με τα νέα συστήματα ασφάλειας, υποβοήθησης και πως λειτούργησαν τη στιγμή του ατυχήματος!

 

Ο ΡΟΛΟΣ ΜΕ ΤΑ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ

Αυτό παράλληλα θα συμβάλλει ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να βελτιώσουν περαιτέρω την παθητική ασφάλεια των οχημάτων, κάτι στο οποίο έχουν γίνει τεράστια βήματα ως προς την προστασία των επιβατών, χάρη στο διευρυμένο «πακέτο» συστημάτων υποβοήθησης που διαθέτουν στον στάνταρ εξοπλισμό τους.

Ηδη αρκετά οχήματα προσφέρουν το πακέτο συστημάτων ADAS , που προέρχεται από τις λεξεις, Advanced Driver Assistance Systems, δηλαδή Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης Οδηγού. Η πλειάδα συστημάτων έχει ως στόχο να βοηθήσει τον οδηγό ώστε να ελαχιστοποιήσει την εμπλοκή του σε ένα ατύχημα, όπου σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως όταν ο οδηγός είναι αφηρημένος, επεμβαίνουν για την αποφυγή αυτού!

Εκτός από το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, που ήδη υπάρχει σε πολλά νέα μοντέλα, ακόμη και σε αυτά της μικρής κατηγορίας, μεταξύ των νέων συστημάτων είναι το σύστημα αναγνώρισης σήμανσης, το σύστημα νυκτερινής όρασης, αυτό που εντοπίζει τους πεζούς, των τυφλών σημείων, αλλά και το σύστημα που ειδοποιεί όταν αλλάζεις ακούσια λωρίδα!

Σύμφωνα με νέα έρευνα τα νέα συστήματα υποβοήθησης θα μπορούσαν να μείωναν τον κίνδυνο ατυχήματος έως και 24%. Σε αυτό το συμπέρασμα οδηγήθηκε μια εμπεριστατωμένη έρευνα του Πανεπιστημίου στην Ιρλανδία.

Μάλιστα, η σπουδαιότητα αυτών των συστημάτων εντοπίζεται στο σύστημα που εντοπίζει κίνδυνο κατά την πορεία του οδηγού, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ή αλλιώς το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αλλά και η προειδοποίηση τυφλού σημείου.