Ξεκινά από σήμερα Παρασκευή 1η Μαρτίου 2024 το μέτρο του υπουργείου Ανάπτυξης το οποίο έχει στόχο τη μείωση των τιμών σε είδη σουπερμάρκετ. Το μέτρο προβλέπει τη μείωση της αρχικής τιμής συγκεκριμένων κατηγοριών αγαθών, η οποία θα ισούται με τουλάχιστον το 30% του αθροίσματος των παροχών και των εκπτώσεων των προμηθευτών προς τους λιανέμπορους. Η εφαρμογή του μέτρου αυτού αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση των τιμών και σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, από την Παρασκευή και μετά αναμένονται πτώσεις τιμών σε κάποιες προϊοντικές κατηγορίες ακόμα και κατά 15%.

«Πάγωσαν» τις ανατιμήσεις

Ηδη οι επιχειρήσεις από τον περασμένο μήνα και μετά την ανακοίνωση του μέτρου «πάγωσαν» τις ανατιμήσεις που είχαν προγραμματίσει και σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης από την Παρασκευή αναμένονται μειώσεις σε πάνω από 2.000 κωδικούς. Ανάμεσά τους είναι είδη όπως απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόπαστες, βρεφικές πάνες και άλλα βασικά προϊόντα. Μάλιστα οι κατηγορίες που καλύπτει το μέτρο αφορούν το 80% των ειδών που πωλούνται σε ένα σουπερμάρκετ.

Σύμφωνα με τους μειωμένους τιμοκαταλόγους που έστειλαν οι βιομηχανίες και θα ισχύσουν από αύριο, οι πληροφορίες θέλουν οι μειώσεις να ξεκινούν από το 5% και να φτάνουν ακόμα και το 20%. Επιπλέον επιχειρήσεις που προετοίμαζαν ανατιμήσεις τις «πάγωσαν», καθώς δεν θα μπορούσαν να συμμετέχουν σε διενέργεια προσφορών για ένα τρίμηνο, εφόσον προχωρούσαν σε αυτές.

Ωστόσο πέρα από τις αρχικές εκτιμήσεις για το τι θα φέρει το μέτρο από την πλευρά της κυβέρνησης, τα αποτελέσματα θα φανούν το επόμενο διάστημα, καθώς θα αποδειχθεί και ποια θα είναι η επίπτωσή τους στον πληθωρισμό.

Προσφορές

Από την πλευρά των εκπροσώπων του λιανεμπορίου επισημαίνεται ότι οι προμηθευτές μέσω των προσφορών τα προηγούμενα χρόνια διατηρούσαν ψηλά τις τιμές τουλάχιστον σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων και ότι με το μέτρο του υπουργείου που τίθεται σε ισχύ θα αλλάξει τόσο η τιμολογιακή τους στρατηγική όσο και το μοντέλο των προσφορών που θα ακολουθήσουν για να διατηρήσουν τα μερίδιά τους στην αγορά.

Την ίδια ώρα το υπουργείο αναφορικά με τη διενέργεια προσφορών έχει αποφασίσει την εξαίρεση απαγόρευσης διενέργειας προωθητικών ενεργειών, για τρεις μήνες, προϊόντων για τα οποία είχε προηγηθεί αύξηση τιμής τους, όμως βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους. Η ρύθμιση αφορά 44 είδη για τα οποία απαιτείται πλέον ειδική σήμανση που θα αναγράφει «Προϊόν με κοντινή ημερομηνία λήξης». Η χρονική απόσταση από την ημερομηνία λήξης για κάθε είδος είναι διαφορετική από μία έως και 30 ημέρες. Στόχος της παρέμβασης αυτής είναι να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα σπατάλης τροφίμων αλλά και η καταστροφή αποθεμάτων που θα μπορούσαν να διατεθούν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές στους ενδιαφερόμενους καταναλωτές.

O υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, θα παρουσιάσει στο Υπουργικό Συμβούλιο τα αποτελέσματα από την εφαρμογή των πρόσφατων μέτρων που ανακοίνωσε το υπουργείο για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στην αγορά.