Το ατύχημα με έναν τραυματία στο ύψος των Λαχανόκηπων που διέλυσε τον υαλοπίνακα της αμαξοστοιχίας 1634 που εκτελούσε τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Σέρρες έφερε ξανά στο φως τις καταγγελίες των μηχανοδηγών για τα δένδρα και τη βλάστηση που αναπτύσσεται πλησίον των σιδηροδρομικών γραμμών και δημιουργεί σοβαρά ζητήματα ασφαλείας.

Το περιστατικό με το δέντρο που σημειώθηκε στη Θεσσαλονίκη ήταν το δεύτερο που πραγματοποιήθηκε το 2024. Το πρώτο συνέβη στις 9 Ιανουαρίου, όταν δέντρο έπεσε στις γραμμές (26,800 χιλιομετρικό σημείο) κοντά στο Κρυονέρι, πλησίον τρένου Intercity 53 που εκτελούσε τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα, χωρίς να υπάρξει κάποια σύγκρουση. Οι μηχανοδηγοί σε ανακοίνωσή τους είχαν σχολιάσει χαρακτηριστικά «χιλιοειπωμένα».

Το δέντρο που έπεσε ήταν εντός ασφαλούς περιτυπώματος της γραμμής

Το δέντρο που έπεσε στις γραμμές στις 9 Ιανουαρίου

Το περιστατικό της 12ης Ιανουαρίου έλαβε χώρα λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη, στο 13ο χιλιομετρικό σημείο. Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο in ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης Δημήτρης Κουτσιαύτης, το δέντρο που έπεσε ήταν εντός ασφαλούς περιτυπώματος της γραμμής, του περιφραγμένου σημείου που βρίσκεται η γραμμή που κινείται το τρένο.

Το τρένο την ώρα του ατυχήματος μετέφερε 51 επιβάτες, ενώ ο τραυματίας μηχανοδηγός διεκομίσθη σε Κέντρο Υγείας. Ο υαλοπίνακας, όπως διακρίνεται στις φωτογραφίες, έγινε θρύψαλα. Τελικά, η αμαξοστοιχία 1634 αναχώρησε με 120 λεπτά καθυστέρηση λόγω αναμονής αποκατάστασης της κυκλοφορίας από τον ΟΣΕ.

Στιγμιότυπο από το ατύχημα

Στιγμιότυπο από το ατύχημα

Στιγμιότυπο από το ατύχημα

Ο Δημήτρης Κουτσιαύτης υπογράμμισε ότι οι μηχανοδηγοί έχουν προβεί σε επαναλαμβανόμενες καταγγελίες για τη βλάστηση και τα δέντρα που απειλούν τη δουλειά και την ασφάλειά τους. «Γνωρίζει και ο ΟΣΕ, ως διαχειριστής της υποδομής, αλλά και η ΡΑΣ», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ακολούθως προσθέτει ότι μετά το δυστύχημα των Τεμπών – που και εκεί οι μηχανοδηγοί είχαν επανειλημμένα προειδοποιήσει για τους κινδύνους – έχουν υπάρξει κάποιες ενέργειες για τις υποδομές. «Ωστόσο έγιναν με πολύ αργά βήματα και μετά την κακοκαιρία Daniel πήγαν ακόμη πιο πίσω», υποστήριξε.

Τρένο μετά από διέλευση από τη γραμμή. Εμφανή τα σημάδια από τα κλαδιά που το χτυπούν

Το πρόβλημα με τα κλαδιά και τα δέντρα γίνεται πιο έντονο τις μέρες που επικρατούν έντονα καιρικά φαινόμενα, γεγονός που κάνει εξαιρετικά δύσκολη την ορατότητα στους μηχανοδηγούς.

Χαρακτηριστικό είναι το βίντεο που είχε ανεβάσει πριν κάποιους μήνες, από τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας. Η διοίκηση του ΟΣΕ δεν προέβη στην κοπή τους, με αποτέλεσμα μεγάλα κλαδιά να χτυπούν με δύναμη – λόγω και της ταχύτητας διέλευσης – πάνω στα τρένα που διέρχονται με κίνδυνο ατυχήματος, κατήγγειλαν -τότε- οι μηχανοδηγοί, αποστέλλοντας και εξώδικο.

Μάλιστα, τον προηγούμενο Ιούλιο, σημειώθηκε ένα ακόμη περιστατικό με θραύση υαλοπίνακα σε επιβατική αμαξοστοιχία. Τότε, σε γραμμή με προορισμό τη Λάρισα από τη Θεσσαλονίκη έσπασε ο υαλοπίνακας από τα κλαδιά τα οποία έπεφταν στη γραμμή εξαιτίας των ισχυρών ανέμων και της βροχόπτωσης.

Η θραύση του υαλοπίνακα που σημειώθηκε τον περασμένο Ιούλιο

Οι μηχανοδηγοί την ερχόμενη Τρίτη 16 Ιανουαρίου θα πραγματοποιήσουν Διοικητικό Συμβούλιο, στη Θεσσαλονίκη, όπου αναμένεται να αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους, αλλά και να εκδώσουν ανακοίνωση για τα περιστατικά.

ΕΔΕ από τον ΟΣΕ για τα αίτια του περιστατικού

Από την πλευρά του ο ΟΣΕ με αφορμή τα δύο περιστατικά, στη γραμμή Θεσσαλονίκης – Δράμας αλλά και αυτά στην Αθήνα, διέταξε Ένορκη Διοικητική Εξέταση.

Για την υπόθεση θα διερευνηθεί αν ο ρυθμιστής κυκλοφορίας είχε ειδοποιήσει έγκαιρα τους μηχανοδηγούς της αμαξοστοιχίας σχετικά με την πτώση του δέντρου στη σιδηροδρομική γραμμή, προκειμένου να διαπιστωθεί ποιος έχει την ευθύνη του ατυχήματος.