Αν η ωριαία πτήση ενός F-16 στοιχίζει περί τις 20.000 ευρώ και το μηνιαίο κόστος για καύσιμα, ανταλλακτικά, συντήρηση, κόστος προσωπικού κ.λπ. ανέρχεται σύμφωνα με νέους (λόγω οικονομικής κρίσης) υπολογισμούς σε 1,5 εκατ. ευρώ, τότε εδώ και δύο μήνες που η δραστηριότητα των Τούρκων στο Αιγαίο ήταν μηδενική, το όφελος της Πολεμικής Αεροπορίας και κατά επέκταση της εθνικής οικονομίας ανέρχεται σε 3 εκατ. ευρώ.

Οσο περνούν οι μέρες και οι Τούρκοι δεν προκαλούν στο Αιγαίο, το ποσό αυτό θα αυξάνεται και θα φθάσει έως τις τουρκικές εκλογές της 14ης Μαΐου στα 6 εκατ. ευρώ.

Χρήματα που διατίθενται πλέον στην εκπαίδευση των πιλότων και σε ασκήσεις, όπως κάνουν όλες οι νορμάλ πολεμικές αεροπορίες στον κόσμο, που δεν έχουν γείτονες να επιβουλεύονται κάθε μέρα εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα.

Με την ενεργειακή κρίση και τις τιμές της κηροζίνης να φθάνουν στα ύψη, οι πτήσεις των μαχητικών στοιχίζουν πλέον ακριβά. Ακόμα και η κρίση που σημειώθηκε προσφάτως στον τραπεζικό τομέα (σε ΗΠΑ και Ελβετία) είχε επιπτώσεις, αφού αναγκάστηκε το υπουργείο Εθνικής Αμύνης να αποδεσμεύσει λογαριασμούς του σε αμερικανικές τράπεζες για να πληρώσει υποχρεώσεις των εξοπλιστικών προγραμμάτων.

Καθημερινές απογειώσεις

Το ότι σταμάτησαν (επί του παρόντος) οι τουρκικές προκλήσεις δεν σημαίνει βεβαίως ότι σταμάτησαν και οι πτήσεις των μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας.

Κάθε πιλότος έχει έναν αριθμό εκπαιδευτικών πτήσεων που πρέπει να πραγματοποιήσει τον μήνα, σύμφωνα με τους κανόνες πτήσεως και της Πολεμικής Αεροπορίας και του ΝΑΤΟ. Το γεγονός ότι τα τουρκικά αεροπλάνα (και τα UAV) δεν πετούν στο Αιγαίο δεν σημαίνει ότι τα ελληνικά μαχητικά σταμάτησαν τις πτήσεις. Ισα-ίσα πετούν καθημερινά σε όλο το μήκος και το πλάτος του FIR Αθηνών, από τη Θάσο και την Αλεξανδρούπολη έως τη Σύμη και το Καστελλόριζο, όχι όμως για να αναγνωρίσουν ή να αναχαιτίσουν εισβολέα αλλά για να πραγματοποιήσουν ασκήσεις.

Οι τουρκικές προκλήσεις στοίχιζαν οικονομικά πανάκριβα (και στις δύο χώρες) και τα χρήματα που εξοικονομούνται από αυτές πάνε σήμερα σε ασκήσεις, σε εκπαίδευση των πιλότων αλλά και συντήρηση των πτητικών μέσων.

Οχι πως δεν πραγματοποιούσαν οι πιλότοι ασκήσεις και πριν από τις 6 Φεβρουαρίου (όταν σημειώθηκε ο φονικός σεισμός στην Τουρκία), αφού άσκηση και μάλιστα σκληρή ήταν για αυτούς η αναχαίτιση και η εικονική αερομαχία. Αλλά άλλο να κάνει ένας πιλότος τις ασκήσεις που απαιτούνται για την εκπαίδευσή του κι άλλο να πραγματοποιεί ασκήσεις (σε συνθήκες πολέμου) επειδή απειλείται η εθνική κυριαρχία της χώρας του.

Περίπου έξι εκατ. ευρώ  που θα έχουν εξοικονομηθεί (έως τις 14 Μαΐου) από τη μηδενική πτητική δραστηριότητα των Τούρκων στο Αιγαίο θα αξιοποιηθούν παραγωγικότερα στην Πολεμική Αεροπορία.

Στην Ανδραβίδα, για παράδειγμα, λειτουργεί άλλωστε μια ξεχωριστή σχολή για τους πιλότους που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τη γνωστή αμερικανική σχολή (που έγινε και ταινία).

Τη Σχολή αυτή στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας την ονομάζουν «Σχολή Οπλων Τακτικής», αλλά οι πιλότοι μας τη γνωρίζουν ως «Top Gun» στην οποία εκπαιδεύονται οι καλύτεροι πιλότοι με μια εκπληκτική εκπαίδευση που κόβει την ανάσα. Καθόλου τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι στις ασκήσεις του ΝΑΤΟ οι έλληνες πιλότοι έρχονται πρώτοι.

Ερχεται ο «Ηνίοχος»

Μαζί με τα Mirage 2000-5, τα F-16 και τα Phantom πετούν πλέον σε ασκήσεις και τα Rafale, που την άλλη εβδομάδα αναμένεται να αφιχθεί και το 13ο στην Τανάγρα.

Τα Rafale αναμένεται να πάρουν μέρος και στην πολυεθνική άσκηση «Ηνίοχος» που θα διεξαχθεί από τις 25 Απριλίου έως την 1η Μαΐου (στην καρδιά της προεκλογικής περιόδου για Ελλάδα και Τουρκία), μαζί με ισπανικά, ιταλικά, σλοβένικα και άλλων χωρών μαχητικά.