Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης δείχνει να είναι η Ferrari, η οποία τελικώς δεν κατάφερε να ξεδιπλώσει την πολυδιαφημισμένη αναβάθμιση των μονοθεσίων της στο πρώτο γκραν πρι. Η κακιά στιγμή του Σαρλ Λεκλέρ με το μονοθέσιο του που χάλασε εξαιτίας των μηχανικών προβλημάτων στη μέση της πίστας αποτέλεσε το κερασάκι στην τούρτα – μετά την ισχνή παρουσία της ιταλικής φίρμας που δείχνει να μην έχει ξεπεράσει τα ανυπέρβλητα προβλήματα της περσινής χρονιάς στον τομέα των επιδόσεων. Την …ζαριά φαίνεται να έσωσε ο Κάρλος Σάινθ που παρά το νεαρό της ηλικίας του δείχνει να έχει ωριμάσει οδηγικά, αλλά, ο ισπανός πιλότος αναμένει και αυτός την πολυπόθητη αναβάθμιση των μονοθεσίων. Και περίμενε τον «μεγαλύτερο» να κάνει την κίνηση:Την περασμένη εβδομάδα ο Λεκλέρ «προσπέρασε» διευθυντές και αρχηγούς και σύμφωνα με τον Ιταλικό τύπο επισκέφθηκε εκτάκτως τον Τζον Έλκαν, τον πρόεδρο της Ferrari για να του εκφράσει τη δυσαρέσκεια του – πιθανόν και για τα   προβλήματα που παρουσιάζει η ομάδα σε επίπεδο επιδόσεων.

Πήγε χωρίς δεύτερη σκέψη κατευθείαν στην πηγή! Ο Έλκαν είναι ο  εγγονός και κληρονόμος του πρώην πατριάρχη της οικογένειας, Τζιάννι Ανιέλι και ένα από τα κορυφαία επιτεύγματα του είναι η  συγχώνευση της αυτοκινητοβιομηχανίας της FIAT με τον Ομιλο Stellantis που αποδείχθηκε σωτήρια για την επιβίωση της ιταλικής φίρμας και κατ΄επέκταση και της Ferrari. O ώριμος πλέον επιχειρηματίας είναι στο πηδάλιο της επιχείρησης από το 2004 σε ηλικία 28 ετών. Αποφεύγει τις δημόσιες εμφανίσεις και πριν από μερικά χρόνια είχε εγγυηθεί την επιστροφή της Ferrari στα βάθρα και τα πρωταθλήματα. Ίσως αυτό να αποτέλεσε και την αφορμή να επισκεφθεί ο Λεκλέρ το μεγάλο αφεντικό. Πάντως, ο Φρεντ Βάσερ διέψευσε την συνάντηση του Λεκλέρ με τον Έλκαν.

Σημαντικό ρόλο στην αναγέννηση της ομάδας θα παίξει και ο νέος CEO της Ferrari, ο Μπενεντέτο Βίνια, που θα προσπαθήσει σε ρόλο πυροσβέστη να καταπραϋνει τις εσωτερικές αναταράξεις στην ομάδα, παρόλο που ο ίδιος βρίσκεται την τελευταία περίοδο στα μαχαίρια με τον «νεοσύλλεκτο» στην ομάδα Φρεντ Βάσερ, επικεφαλής της ομάδας ( στον οποίο χρεώνουν τα προβλήματα λειτουργίας στο μονοθέσιο της Scuderia).

Δεν αποκλείεται το επόμενο διάστημα να υπάρξουν – και μετά τη συνάντηση του Λεκλέρ με τον Έλκαν – ανακατατάξεις στην ομάδα, τόσο σε επίπεδο αρχηγών – όσο και τεχνικών που ηγούνται την αναβάθμισης μονοθεσίων.

Ήδη πάντως, η ιταλική φίρμα μετράει μια απώλεια. Είναι ο επικεφαλής σχεδιασμού, Νταβίντ Σαντσέζ, που μετά το φιάσκο στο πρώτο γκραν πρι αποφάσισε να αποχωρήσει από την Ferrari μετά από 10 χρόνια στο Μαρανέλο.

Μάλιστα, το τελευταίο μονοθέσιο η φετινή Ferrari SF-23, ήταν δικό του δημιούργημα. Παρά την προσπάθεια αναβάθμισης του το μονοθέσιο των Ιταλών απογοήτευσε στην πρώτη του εμφάνιση στο Σακχίρ. Να σημειωθεί ότι ο Σαρλ Λεκλέρ εγκατέλειψε τον αγώνα έπειτα από πρόβλημα στον κινητήρα, ενώ ο Κάρλος Σάινθ πλασαρίστηκε στην 4η θέση. Και σίγουρα άρχισαν αρκετοί να νοσταλγούν την επιστροφή του Ματία Μπινότο, του πρώην τεχνικού διευθυντή στον οποίο χρεώνουν την επιστροφή της ομάδας στην πρώτη τριάδα.

Κοντός ψαλμός για τη Ferrari και τις άλλες εννιά ομάδες που ετοιμάζονται να αναμετρηθούν στο αυριανό γκραν πρι στη Τζέντα. Το μεγάλο πρόβλημα θα είναι οι υψηλές θερμοκρασίες που θα επικρατήσουν στη Σαουδική Αραβία αυτό το Σαββατοκύριακο. Πάντως, στην Τζέντα με απόφαση των αρχών τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά για ένα τριήμερο όσο θα διαρκέσει ο αγώνας – συμπεριλαμβανομένου και των δοκιμαστικών. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα μεγάλη πίστα μήκους 6,1 χιλιομέτρων όπου οι οδηγοί θα πραγματοποιήσουν 50 γύρους. Ο αγώνας είναι φρέσκος στο καλεντάρι μιας και στη Σαουδική Αραβία πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά γκραν πρι το 2021, νικητή τον Λούις Χάμιλτον. Πέρσι τον αγώνα είχε κερδίσει ο Μαξ Φερστάπεν.