Μπορεί η Γαλλία να είναι εδώ και πολλά χρόνια η μεγαλύτερη κινηματογραφική δύναμη της Ευρώπης, καθώς επίσης το σημείο εκκίνησης και η βάση πολλών διεθνών συμπαραγωγών ευρωπαϊκών χωρών (ή και χωρών εκτός Ευρώπης), όμως η πικρή αλήθεια λέει ότι ο κινηματογράφος της δεν έμεινε ανεπηρέαστος από τις βλαβερές συνέπειες της πανδημίας. Το τραγικό φαινόμενο της μείωσης των εισόδων στις κινηματογραφικές αίθουσες που τόσο έντονα έχουμε ζήσει στην Ελλάδα, «χτύπησε» και τη Γαλλία όπου τα εισιτήρια έχουν κατά πολύ μειωθεί συγκριτικά με τις προ COVID χρονιές.

Για αυτό εξάλλου ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της Unifrance, του οργανισμού προώθησης του γαλλικού κινηματογράφου σε παγκόσμια κλίμακα, είναι η δημιουργία νέων στρατηγικών με στόχο την επαναφορά του κοινού στις αίθουσες – ιδιαίτερα του ηλικιακά νέου κοινού που τείνει να την εγκαταλείψει έχοντας πλέον συνηθίσει για τα καλά τις ψηφιακές πλατφόρμες.

«Παρά τα δείγματα βελτίωσης των τελευταίων μηνών στις αίθουσες όπου πολύς κόσμος φαίνεται ότι σιγά-σιγά επιστρέφει, η δουλειά που χρειάζεται να γίνει έτσι ώστε η επισκεψιμότητα στις αίθουσες να επανέλθει εκεί που βρισκόταν τα παλαιότερα χρόνια έχει ακόμα μεγάλο δρόμο μπροστά της» σύμφωνα με τους Ζιλ Ρενουάρ και Ντανιέλα Ελστνέρ που κρατούν το τιμόνι της Unifrance (αντιστοίχως διευθυντής σινεμά και γενική διευθύντρια).

Το αν η παραγωγή πολλών ταινιών που ανήκουν σε διαφορετικά είδη μπορεί ή όχι να αποτελέσει λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι ένα ερώτημα, πάντως σε κάθε περίπτωση η κινηματογραφική παραγωγή που είναι ήδη έτοιμη στη Γαλλία και προωθείται σε όλον τον κόσμο φαίνεται ιδιαίτερα εντυπωσιακή.

Θρίλερ, κωμωδίες, ρομαντικές κομεντί, δράματα εποχής, ταινίες φαντασίας, κινούμενα σχέδια και ταινίες βασισμένες σε κόμικς θα βρει κανείς στις παραπάνω από 80 κινηματογραφικές παραγωγές που η Γαλλία έχει έτοιμες για το 2023. Και όλες αυτές οι ταινίες παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της τελευταίας έκδοσης του παριζιάνικου ραντεβού της Unifance στο Παρίσι που ολοκληρώνεται την Τρίτη 17 Ιανουαρίου μετά από μια εβδομάδα δραστηριοτήτων.

Εδώ και 25 χρόνια, προκειμένου να προωθήσει παντού την εγχώρια παραγωγή της, η Unifrance κάθε Ιανουάριο οργανώνει την εβδομάδα του παριζιάνικου ραντεβού της, συγκεντρώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερους καλλιτέχνες – σκηνοθέτες και ηθοποιούς – που έχουν συμβάλει στη δημιουργία αυτών των ταινιών και τους φέρνει σε επαφή με δημοσιογράφους από όλον τον κόσμο.

Η συγκεκριμένη φετινή διοργάνωση ήταν πολύ σημαντική υπόθεση για τη Unifrance καθώς μετά τη διακοπή δύο ετών, το Ραντεβού διεξάγεται και πάλι με τη φυσική παρουσία των επισκεπτών. Τόσο η διοργάνωση του 2022 όσο και εκείνη του 2021 είχαν γίνει διαδικτυακά λόγω της έξαρσης τότε του κορωνοϊού.

Το θετικό είναι ότι εκατοντάδες κινηματογραφικοί διανομείς από όλον τον κόσμο ανταποκρίθηκαν στο φετινό κάλεσμα της Unifrance και έδωσαν το «παρών» στο Παρίσι για να δουν τις ταινίες μέσα στις αίθουσες προβολής (και όχι μόνο μέσω Διαδικτύου). Σύμφωνα με τα στοιχεία της Unifrance, περισσότεροι από 300 διανομείς 40 χωρών θέλησαν να παρακολουθήσουν διά ζώσης τα δρώμενα της 25ης έκδοσης του Ραντεβού με το γαλλικό σινεμά.

Στις ελληνικές αίθουσες

Ενα μεγάλο κομμάτι αυτής της παραγωγής ενδιαφέρει και την ελληνική διανομή που εδώ και αρκετά χρόνια δείχνει κάτι παραπάνω από συμπάθεια προς το γαλλικό σινεμά. Εταιρείες όπως η Weirdwave, η Filmtrade, η Danaos Film, η One From the Heart, η Feelgood Entertainment και η Rosebud 21 προσανατολίζονται σε αγορές γαλλικών ταινιών, ενώ εφέτος περισσότερες από 20 ταινίες έχουν ήδη αγοραστεί με στόχο τη μελλοντική διανομή και εκμετάλλευσή τους στις αίθουσες.

Οι τίτλοι που πριν ακόμα προβληθούν στην εβδομάδα της Unifrance έχουν ελκύσει το ελληνικό ενδιαφέρον και αναμένεται να προβληθούν μέσα στην τρέχουσα χρονιά στις ελληνικές αίθουσες είναι αρκετοί. Ενδεικτικά (οι μεταφράσεις των τίτλων στα ελληνικά μπορεί να αλλάξουν) το δικαστικό δράμα «Mon crime» («Το έγκλημά μου») του Φρανσουά Οζόν με τους Ιζαμπέλ Ιπέρ, Ντανί Μπουν – μία από τις πιο φιλόδοξες παραγωγές του γαλλικού σινεμά των τελευταίων χρόνων -, η σουρεαλιστική ταινία φαντασίας «Incroyable mais vrai» («Απίστευτο και όμως αληθινό») του Κεντέν Ντουπιέ με τον Αλέν Σαμπά και τη Λεά Ντρουκέρ, το τρυφερό road movie «Une belle course» («Μια όμορφη διαδρομή») του Κριστιάν Καριόν με τους Λιν Ρενό και Ντανί Μπουν, τα πολιτικά θρίλερ «La syndicaliste» («Η συνδικαλίστρια») του Ζαν Πολ Σαλομέ με την Ιζαμπέλ Ιπέρ και «Kompromat» του Ζερόμ Σαλ με τον Ζιλ Λελούς, τα ψυχολογικά δράματα «L’ origine du mal» («Η προέλευση του κακού») του Σεμπαστιάν Μαρνιέ με τη Λορ Καλαμί και «Revoir Paris» («Ξαναδές το Παρίσι») της Αλίς Γουινοκούρ με τη Βιρζινί Εφιρά, το νουάρ «Mascarade» του Νικολά Μπεντό με τον Πιέρ Νινέ και την Ιζαμπέλ Ατζανί και μια κωμωδία για όλους, το «Asterix et Obelix – L’ empire du milieu» («Αστερίξ και Οβελίξ στον Δρόμο για την Κίνα») του Γκιγιόμ Κανέ με πρωταγωνιστή τον ίδιο στον ρόλο του Αστερίξ, τον Ζιλ Λελούς ως Οβελίξ, τη Μαριόν Κοτιγιάρ Κλεοπάτρα αλλά και τον άσο του ποδοσφαίρου Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς σε ρόλο ρωμαίου αξιωματικού!