To ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έγραψε ιστορία. Επανήθλε δριμύτερο, πιο δυναμικό, έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο WRC, με το άρωμα της παλιάς συνταγής και των σκληροτράχηλων ειδικών, αλλά με νέα αγωνιστικά, υβριδικά και οδηγούς ταλέντα, σε ηλικίες …τρυφερές!

Το δικό μας ράλι, ο αγώνας των Θεών, αναμφίβολα έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Με μια ομάδα να σαρώνει όλο το βάθρο: Tην Hyundai Motorsport, που έπειτα από οκτώ χρόνια πλήρους εμπλοκής ως κατασκευαστής, να πετυχαίνει το πρώτο της «1-2-3» στο θεσμό! 

To EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2022 ήταν μια συνταγή που τα είχε όλα! Ανατροπές, χώμα, ειδικές διαδρομές σκαρφαλωμένες σε δύσβατα βουνά,  έντονο ανταγωνισμό. Ένα Ράλλυ που αφήνει ανεξίτηλο το στίγμα του στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού!

Απο την άρτια οργανωμένη υπερειδική διαδρομή στο ΟΑΚΑ -η οποία αναβάθμισε την εικόνα ολόκληρου του θεσμού την Πέμπτη το βράδυ- η 69η διοργάνωση πρόσθεσε μια χρυσή σελίδα του Ράλλυ Ακρόπολις και μια ομάδα που θα την θυμούνται όσοι έτρεξαν στις ειδικές να δουν τον αγώνα, από τα αξημέρωτα, σε ένα θεσμό που κρατάει εδώ και πενήντα χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Ο Λεμπ κέρδισε τα χειροκροτήματα, όμως η κορεατική ομάδα, κάτοχος δύο Παγκόσμιων Πρωταθλημάτων στο WRC, χρειάστηκε να περιμένει οκτώ χρόνια μέχρι να προσθέσει και αυτό το επίτευγμα στο παλμαρέ της.

η τελευταία φορά που ένας κατασκευαστής κατέκτησε και τα τρία σκαλιά του βάθρου στο Ράλλυ Ακρόπολις ήταν το 1989, οπότε η Lancia είχε κάνει το «1-2-3» με τρεις Delta Integrale και οδηγούς τους Mίκι Μπιαζόν, Ντινιέ Οριόλ και Αλεσάντρο Φιόριο. 

Πρωταγωνιστές ο Τιερί Νεβίλ, ο Ότ Τανάκ και Ντάνι Σόρντο!  Η Hyundai έδειξε να προσπερνά κάθε εμπόδιο, να …ανατριχιάζει με το πέρασμα της τους χιλιάδες θεατές, στην Πελοπόννησο και τη Στερεά Ελλάδα.

Ο Τιερί Νεβίλ ήταν ο νικητής του τετραήμερου ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, που για ακόμη μια φορά απέδειξε τον μεγάλο βαθμό δυσκολίας του, εξαιτίας των απαιτητικών ειδικών διαδρομών, που έφεραν στα όρια τους τα 67 και πλέον πληρώματα. Ο νέος νικητής πανηγύρισε στο πρώτο σκαλί του βάθρου, μαζί με την ομάδα του την Hyundai, που πέτυχε το εμβληματικό 1-2-3, με τους Οτ Τάνακ και Ντάνι Σόρντο, να συμπληρώνουν τις επόμενες δύο θέσεις, αντιστοίχως.

Λίγο μετά την 16η ειδική διαδρομή, ο Νεβίλ επεσήμανε την δυσκολία του αγώνα: «Δύσκολη σεζόν, είναι ανακούφιση αυτή η νίκη, αλλά το σημαντικότερο είναι το “1-2-3” για την ομάδα. Ιστορική στιγμή για όλους». Για το νέο νικητή του Ακρόπολις αυτή η νίκη του ήταν η πρώτη νίκη της καριέρας του στην υβριδική εποχή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) και πρώτη μετά τον Οκτώβριο του 2021 και το Ράλι Καταλωνίας.

O Ντάνι Σόρντο τόνισε το πόσο δύσκολος ήταν ο αγώνας, αναγκάζοντας αρκετούς να εγκαταλείψουν: «Σταθήκαμε τυχεροί, εγκατέλειψαν πολλοί. Είμαι χαρούμενος για την ομάδα, για αυτό το “1-2-3”. Το άξιζαν! Είχαμε δύσκολες στιγμές, αλλά αυτό το αποτέλεσμα είναι σημαντικο για τους ανθρώπους της Hyundai. Ας τερματίσουμε και ας το γιορτάσουμε».

Οι 16 ειδικές διαδρομές, αποδείχθηκαν μια μεγάλη δοκιμασία για τους οδηγούς και τις ομάδες, που έφεραν τα αγωνιστικά στα όρια τους.

Με άρωμα ελληνικό,  την πρώτη θέση κατέκτησαν οι Λάμπρος Αθανασούλας-Νίκος Ζακχαίος με το Hyundai i20 N Rally2, με τον Έλληνα οδηγό να μην αποδίδει σύμφωνα με τα υψηλά του στάνταρντ, λόγω του ότι διανύει μετεγχειρητική περίοδο.