Οι πατέντες στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν πάντα ο «καθρέπτης» καινοτόμων εξελίξεων, που εφαρμόζονταν και εφαρμόζεται στα νέα μοντέλα. Σήμερα, η Renault παρουσιάζει το νέο  Megane E-TECH Electric – το πρώτο μοντέλο της εποχής Nouvelle Vague της Renault –  που κερδίσει τα φώτα της δημοσιότητας στον κλάδο του, χάρη στην ενσωμάτωση σημαντικών καινοτομιών. Όπως αναφέρει η γαλλική φίρμα στο νέο ηλεκτρικό μοντέλο έχουν εφαρμοστεί πάνω από 300 πατέντες , που αφορούν τη σχεδίαση του αυτοκινήτου αλλά και στην πρωτοποριακή πλατφόρμα του.

Μια από αυτές αφορούν και το Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Πρωτότυπων Οχημάτων, όπου μέσω καινοτομιών κατάφεραν να κάνουν ελαφρύτερη την πόρτα του χώρου αποσκευών.

Για να συμβεί αυτό, η  νέα πίσω πόρτα του Megane E-TECH Electric είναι τεχνικά πιο απλή από πριν. Συγκεκριμένα, το νέο γαλλικό μοντέλο προσφέρεται με ένα νέο τρόπο έγχυσης από πλαστικό, ενώ, ορισμένα μεταλλικά στηρίγματα δεν χρειάζονται πλέον. Το γεγονός, ότι οι πόρτες του νέου μνοτέλο απαιτούν λιγότερα εξαρτήματα, ήταν και αυτό που συνέβαλαν ώστε να είναι πιο ελαφριά. Σαφώς, το μεγάλο κέρδος, από την απομείωση του βάρους της πόρτας – αλλά και σε άλλα σημεία του  Megane E-TECH  – εστιάζεται στον περιορισμό της κατανάλωσης, του αυτοκινήτου.

Οι πλαστικές πόρτες του χώρου των αποσκευών χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια στα μοντέλα της Renault, συμβάλλοντας στη μείωση του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου.

Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Megane E-TECH βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα CMF-EV η οποία έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα, το ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει έως 218 ίππους ενώ,η αυτονομία του ξεπερνά τα 450 χλμ.

Καινοτομίες …δύο αιώνων

Η Renault έχει εφαρμόσει στο παρελθόν εκατοντάδες καινοτομίες, οι οποίες έχουν αντέξει στο χρόνο και χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα.  Μεταξύ αυτών είναι το .κιβώτιο ταχυτήτων με απευθείας μετάδοσης κίνησης, το οποίο λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 1899, η αντικατάσταση χειροκίνητης μανιβέλας εκκίνησης στρόφαλου με ηλεκτρική μίζα , που τοποθετήθηκε σε μοντέλο της Renault, το 1909), το μηχανικό σύστημα διεύθυνσης με κρεμαγιέρα (1950), η  προσθήκη «5ης πόρτας», που έκανε ακόμη πιο ξεχωριστά τα μοντέλα της το 1961), το κεντρικό κλείδωμα (1983), η  κλειδί-κάρτα hands-free (2000) κ.α.