H απόφαση πάρθηκε και οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να υλοποιήσουν, τα μεγαλεπήβολα σχέδια τους, που έχει ως κεντρικό πρωταγωνιστή τον πλήρη εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε μια σημαντική απόφαση: Πρότεινε την απαγόρευση πώλησης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035, ώστε να συμβάλλει σημαντικά στην μεγάλη προσπάθεια που γίνεται κατά της κλιματικής αλλαγής.

Η ηλεκτροκίνηση είναι ο βασικός «παίκτης», που θα συμβάλλει, ώστε στο μέλλον και με ταχείς ρυθμούς, τα εξηλεκτρισμένα οχήματα, να υπερκεράσουν σύντομα τις πωλήσεις των μοντέλων βενζίνης και ντίζελ, σε όλο τον κόσμο. Η ταχύτερη εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης προϋποθέτει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας όλων των εταιρειών, με μοντέλα που θα κινούνται, είτε αμιγώς ηλεκτρικά, είτε με την χρήση των plug in υβριδικών συστημάτων ( οπότε η αρωγή των κινητήρων εσωτερικής καύσης να έχει πλέον επικουρικό ρόλο).

Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου αναφέρει, ότι όλα τα μοντέλα θα πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων έως το 2035, Με αυτόν τον τρόπο μπαίνει ένα τέλος στις πωλήσεις βενζινοκίνητων, πετρελαιοκινήτων αυτοκινήτων ,αλλά και των και υβριδικών οχημάτων. Ουσιαστικά, από το 2035 και μετά, οι εταιρείες δεν θα μπορούν να πουλάνε στις βιτρίνες των καταστημάτων τους αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Μείωση εκπομπών ρύπων

Η απόφαση για την απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων που κινούνται με βενζίνη, ντίζελ ή υβριδικό σύστημα κίνησης αφορά τις 27 χώρες της ΕΕ και για αυτή την απόφαση τάχθηκαν υπέρ 339 και 249 κατά, ενώ οι αποχές έφτασαν τις 24. Επίσης, η ΕΕ ενέκρινε τη μείωση των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων κατά 55% για το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021. Οπότε, οι στόχοι των αυτοκινητοβιομηχανιών για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας τους δεν θα πρέπει να παρεκλίνει από τα αρχικά χρονοδιαγράμματα τους.

Το εξηλεκτρισμένο πρόγραμμα των Mercedes, Stellantis, BMW

Ενδεικτικά, η Mercedes-Benz έχει ανακοινώσει ότι θα έχει ολοκληρώσει τον εξηλεκτρισμό όλης της γκάμας της επενδύοντας αποκλειστικά στα ηλεκτρικά μοντέλα της, σε εργοστάσια κατασκευής μπαταριών και σταθμούς φόρτισης ( η συγκεκριμένη επένδυση ξεπερνά τα 40 δις ευρώ). Το γερμανικό «αστέρι», μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε, ότι θα απομειώσει σημαντικά τις επενδύσεις της (έως και 80%) που θα αφορά την εξέλιξη των κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, ώστε να επικεντρωθεί πλήρως στα ηλεκτρικά μοντέλα.

Ένας μεγάλος πλέον όμιλος η Stellantis που εκπροσωπεί δεκάδες φίρμες ( Opel, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo, Citroen, Jeep, Lancia κ.α.) δεσμεύτηκε, πριν από λίγο χρονικό διάστημα και κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της στρατηγικής «Dare Forward 2030» ότι, όλες οι μάρκες της που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη θα είναι αμιγώς ηλεκτρικές από το 2030.

Ο συγκεκριμένος όμιλος προβλέπει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της θα ξεπεράσουν έως το 2030, τα 5 εκατομμύρια οχήματα ενώ, οι υποψήφιοι αγοραστές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα από 75 ηλεκτρικά μοντέλα. Επίσης, στόχος της είναι μέχρι το 2030 να έχει μειώσει κατά το ήμισυ τις εκπομπές της σε άνθρακα.

Επίσης, η BMW στοχεύει ώστε το 100% των πωλήσεων της να προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030. Ήδη ο βαυαρικός όμιλος έχει πουλήσει πάνω από 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα – σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα υβριδικά – plug in) ενώ, έως το 2025 οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών θα ξεπεράσουν τα 2 εκατ. μονάδες. Αλλά και η θυγατρική της MINI έχει ανακοινώσει ότι, θα πουλάει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030.