Μετά την τριλογία για τη Σμύρνη, το πρώτο βιβλίο της οποίας «Ισμαήλ και Ρόζα» έγινε κινηματογραφική ταινία με τίτλο «Η Ρόζα της Σμύρνης», ο Γιάννης Γιαννέλλης-Θεοδοσιάδης επιστρέφει με το καινούριο του μυθιστόρημα «Σχολή Νυφών» (εκδόσεις Πατάκη). Αυτή τη φορά ο διακεκριμένος συγγραφέας εστιάζει σε μια από τις πιο «μαύρες» σελίδες της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας: τη γερμανική κατοχή.

Η ιστορία του βιβλίου τοποθετείται στην Αθήνα, την περίοδο της γερμανικής κατοχής όπου η Ροζάνα, φοιτήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών, που υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει τις σπουδές της, είναι μνηστευμένη με τον Λεωνίδα, αξιωματικό του ναυτικού και μέλος της Αντίστασης, αυτοεξόριστο στο Κάιρο. Την ερωτεύεται όμως ο Γιόχαν Κλάους, Γερμανός αξιωματικός των Ες Ες. Όσο και αν η Ροζάνα προσπαθεί να τον αποκρούσει, εκείνος την εξαναγκάζει να γίνει μέλος της οργάνωσης φίλων του Χίτλερ «ΜΠΟΥΝΤ» και πιεστικά προσπαθεί να την πείσει να τον ακολουθήσει στο Βερολίνο για να φοιτήσει στην περίφημη Σχολή Νυφών· έπειτα, σκοπεύει να την παντρευτεί, παρέχοντάς της ασυλία. Η Ροζάνα δεν ενδίδει, αλλά ούτε και αρνείται. Σε συνεννόηση με τον μνηστήρα της και τον Χριστόδουλο Τσιγάντε, αρχηγό του Ιερού Λόχου, λειτουργεί ως κατάσκοπος και παραδίδει στους συμμάχους απόρρητα μυστικά των ναζί. Ωστόσο, στη δίνη της Ιστορίας, οι ανατροπές στη ζωή της Ροζάνας θα αρχίσουν να διαδέχονται η μία την άλλη…

Μια καταιγιστική ιστορία συγκλονιστικών γεγονότων της κατοχικής περιόδου, με τη ναζιστική θηριωδία στο απόγειό της. Έρωτας, δολοπλοκίες, κατασκοπεία, κουκουλοφόροι και μαυραγορίτες, που με την ανοχή της κυβέρνησης των δωσίλογων, σφίγγουν τη θηλιά στον λαιμό της αθηναϊκής κοινωνίας και στέλνουν αθώους στην κρεμάλα και στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, ενώ οι επιτήδειοι αβγατίζουν το κομπόδεμά τους.

Ο Γιάννης Γιαννέλλης – Θεοδοσιάδης μιλάει στα «Νέα» για το νέο του βιβλίο, την γερμανική κατοχή και τον έρωτα μεταξύ εχθρών.

Μετά τα βιβλία για τη Σμύρνη, καταπιάνεστε τώρα με την γερμανική κατοχή. Τι σας εμπνέει στην συγκεκριμένη ιστορική περίοδο;

Η καταρράκωση των ηθικών αξιών και ο ευτελισμός της ανθρώπινης ύπαρξης από τους Ναζί είναι ένας από τους λόγους που συνέγραψα αυτό το μυθιστόρημα. Γιατί οι νεότερες γενιές πρέπει να θυμόμαστε τη θηριωδία των κατακτητών την εποχή αυτή, αλλά και τον πατριωτισμό των Ελλήνων που ενώθηκαν από τη δεξιά μέχρι την αριστερά, απέναντι στον κοινό εχθρό. Επειδή, οφείλουμε να μην ξεχνάμε την ιστορία μας και κάποια ζοφερά γεγονότα, που μας σημάδεψαν ως λαό, ως έθνος. Δυστυχώς, οι νεότερες γενιές δεν διδαχθήκαμε αρκούντως, την πρόσφατη ελληνική ιστορία. Από την καταστροφή της Σμύρνης μέχρι και τη γερμανική κατοχή στη χώρα μας. Μετά τα ιστορικά μυθιστορήματά μου για την περίοδο του διωγμού της Σμύρνης (θυμίζω ΙΣΜΑΗΛ ΚΑΙ ΡΟΖΑ,ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΙΣ ΦΛΟΓΕΣ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ,ΣΑΡΛΙΤΖΑ ΠΑΛΛΑΣ) έρχομαι τώρα με τη τριπλή κατοχή της χώρας από τους Γερμανούς, τους Ιταλούς και τους Βουλγάρους, την περίοδο 1941-1945 και τα όσα υπέστη ο λαός μας.

Τι έρευνα χρειάστηκε να κάνετε προκειμένου να γράψετε το βιβλίο;

Για να συγγράψεις ένα ιστορικό μυθιστόρημα οφείλεις να γνωρίζεις τα πραγματικά γεγονότα της εποχής, μέσα στα οποία τοποθετείς τον μύθο σου. Επομένως, χρειάζεται ενδελεχής μελέτη των πηγών της περιόδου. Μελέτη επίπονη, κοπιαστική. Αφού την κάνεις κτήμα σου, τότε πλάθεις τον μύθο σου που τοποθετείς στα πραγματικά ιστορικά γεγονότα. Επομένως οι ήρωες του μύθου μου κινούνται κατά την κατοχική περίοδο, στους χώρους που έζησαν τότε κατακτητές και κατακτημένοι.

Τι κοινά έχει η «Σχολή νυφών» με τα προηγούμενα βιβλία σας;

Το μόνο κοινό του καινούριου μου βιβλίου ΣΧΟΛΗ ΝΥΦΩΝ, με όλα σχεδόν τα προηγούμενα βιβλία μου είναι πως πρόκειται για ιστορικά μυθιστορήματα. Τοποθετώ τον μύθο που πλάθω μέσα στα ιστορικά γεγονότα της εποχής που αναφέρομαι. Γιατί μ’ ενδιαφέρει ο αναγνώστης, εκτός από την απόλαυση μιάς ερωτικής ή άλλης ιστορίας, ν’ αποκτά και σχετικές ιστορικές γνώσεις. Λογοτεχνική απόλαυση και μάθηση είναι για μένα το ιδανικό για ένα φίλου του βιβλίου.

Θεωρείτε ότι η γερμανική κατοχή, αν και πλέον είναι αρκετά μακρινή, έχει αφήσει τραύματα στην ελληνική κοινωνία;

Σίγουρα άφησε τραυματικές εμπειρίες. Οι κουκουλοφόροι φίλοι των ναζί, που κατέδιδαν τους Έλληνες αντιστασιακούς πατριώτες, οι μαυραγορίτες που πλούτιζαν σε βάρος ενός πενομένου και καθημαγμένου λαού, οι γκεσταμπίτες και τα καρντάσια τους είναι θλιβερά παραδείγματα προς αποφυγείν.

Η Σχολή των Νυφών, για σας τι αντιπροσωπεύει;

Τον θρίαμβο του πατριωτισμού, την ένωση των Ελλήνων ανεξάρτητα από πολιτικές επιδιώξεις, την κατίσχυση των ηθικών αξιών απέναντι στη βαρβαρότητα και την αποθέωση του έρωτα, κάτω από οποιεσδήποτε δυσχερείς συνθήκες.

Ένας έρωτας ανάμεσα στον ναζί κατακτητή και μια υποδουλωμένη Ελληνίδα γυναίκα, μπορεί να είναι αληθινός;

Ένας τέτοιος έρωτας είναι καταδικασμένος. Η ηρωίδα του βιβλίου μου Ροζάνα, προσποιείται πως ερωτεύεται έναν αξιωματικό των ΕςΕς, που θέλει να την οδηγήσει στο Βερολίνο, προκειμένου να μεταβεί στη Σχολή των Νυφών, που ο Χίτλερ είχε δημιουργήσει για να φοιτούν όσες γυναίκες ήσαν αρραβωνιασμένες με αξιωματικούς των Ες Ες. Στόχος ήταν να εγκλιματίζονται σ’ ένα περιβάλλον καλλιέργειας και προώθησης των ιδεών της Αρίας φυλής. Όμως, μνηστευμένη αυτή με Έλληνα αξιωματικό, που διέφυγε στο Κάϊρο με την τότε ελληνική Κυβέρνηση, συμφωνεί να προσποιηθεί την ερωτευμένη και να γίνει κατάσκοπος των Ελλήνων σε βάρος των Γερμανών κατακτητών. Ακολουθεί μια σειρά καταιγιστικών γεγονότων με κουκουλοφόρους, μαυραγορίτες, δωσιλόγους κλπ.