Με επιστολή τους προς την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, 41 Εργατικά Κέντρα της χώρας, από κοινού με την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), ζητούν να μην εφαρμοστεί ο «κόφτης», που θα αφήσει εκτός πανεπιστημίων τουλάχιστον 25.000 υποψηφίους, προειδοποιώντας για οδυνηρές συνέπειες στις τοπικές κοινωνίες από το κλείσιμο τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Είναι μία από τις λίγες φορές που συνδικαλιστικές δομές της χώρας παρεμβαίνουν στα ζητήματα της παιδείας μαζί με την ΟΙΕΛΕ ζητούν, με επιστολή τους προς την Κατερίνα Σακελλαροπούλου, παρέμβαση για να μην αυξηθούν φαινόμενα ανισότητας στην παιδεία.

«Είναι πράγματι πρωτοφανής σε έκταση μεταπολιτευτικά η αντίδραση της ΟΙΕΛΕ και σχεδόν όλων των Ε.Κ., γιατί και η επίθεση της υπουργού Παιδείας και της κυβέρνησης στην εκπαίδευση και στην κοινωνία είναι τεράστια», υποστηρίζει ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, Γιώργος Μυλωνάς, μιλώντας στην «Εφ.Συν.».

«Μην ξεχνάμε ότι η κυρία Κεραμέως κατήργησε σημαντικά μαθήματα από το πρόγραμμα των σχολείων για ιδεοληπτικούς λόγους, όπως η Κοινωνιολογία. Νομοθέτησε την Πανεπιστημιακή Αστυνομία και, μάλιστα, με κλειστά Πανεπιστήμια. Ισοτίμησε τα πτυχία των κολεγίων με τα πανεπιστημιακά πτυχία, όταν μάλιστα τα κολέγια αυτά είναι εντελώς ανεξέλεγκτα. Έδωσε απόλυτη ελευθερία στους σχολάρχες, καταργώντας εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Και αποτελειώνει τη δημόσια εκπαίδευση, μειώνοντας τον αριθμό των εισακτέων ξαφνικά και εν μέσω πανδημίας, οδηγώντας χιλιάδες νέους στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια», αναφέρει ο πρόεδρος του μεγαλύτερου Εργατικού Κέντρου της χώρας, που συνυπογράφει την επιστολή προς την Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

 Τι ζητούν τα 41 Εργατικά Κέντρα

  1. Την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), που ακυρώνει επί της ουσίας πάνω από 25.000 θέσεις εισακτέων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και θα οδηγήσει σε κλείσιμο πολλών σχολών και τμημάτων, με οδυνηρές συνέπειες για την ακαδημαϊκή κοινότητα, την αγορά εργασίας και τις τοπικές κοινωνίες.
  2. Την έκδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων, κυρίως στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, υπό δημόσιο έλεγχο, με την εξέταση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων σε δημόσια σχολεία από μικτές επιτροπές δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών, όπως συνέβαινε πριν από το 2000.
  3. Τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, που θα φέρει και την ποσόστωση των βαθμών των τάξεων Λυκείου για τις πανελλαδικές, συγκροτώντας έτσι μαζί με την ΕΒΕ ένα αδιαπέραστο τείχος για τους μαθητές των δημόσιων σχολείων αναφορικά με την πρόσβασή τους στην ανώτατη εκπαίδευση και στην εργασία.

Συνάντηση με την ΠτΔ ζητά η OIEΛΕ

Με ανακοίνωσή της, η ΟΙΕΛΕ αναφέρει πως ο κόσμος της εργασίας παίρνει την υπόθεση της δημόσιας παιδείας, το μέλλον των νέων ανθρώπων στα χέρια του.

Και τονίζει ότι πάνω από 40 Εργατικά Κέντρα σε όλη τη χώρα, «πέρα και πάνω από ιδεολογικούς και παραταξιακούς διαχωρισμούς, αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία να ζητήσουν από την πολιτική ηγεσία του τόπου να μπει φραγμός στις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες, που διογκώνονται με τις πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας».

Πρόκειται για την πιο εντυπωσιακή, την πιο μαζική ενέργεια για ζητήματα εκπαίδευσης του οργανωμένου κόσμου της εργασίας από τη Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, επισημαίνει η ΟΙΕΛΕ, διευκρινίζοντας πως το γεγονός αυτό μαρτυρά ότι «πλέον, η κοινωνία βλέπει με πολύ μεγάλη ανησυχία το δημόσιο αγαθό της Παιδείας να εμπορευματοποιείται, με τις συνέπειες να είναι οδυνηρές για τους μαθητές που φοιτούν στα δημόσια σχολεία, τα παιδιά που προέρχονται από τις τάξεις των μη προνομιούχων».

Με ψήφισμα που συνυπογράφουν Εργατικά  Κέντρα από κάθε γωνία της χώρας ζητείται από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, την κυβέρνηση, τα πολιτικά κόμματα και το Υπουργείο Παιδείας, να ληφθούν άμεσα μέτρα, ώστε να αποτραπεί μια «πανεθνική εκπαιδευτική τραγωδία», που θα οδηγήσει μοιραία στον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών των δημόσιων σχολείων από την πανεπιστημιακή γνώση και από την πρόσβαση σε ποιοτικές θέσεις εργασίας.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «η ασύδοτη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, που προκαλεί φόβο πλημμυρίδας παράνομων δήθεν άριστων τίτλων σπουδών και η χωρίς κανένα διάλογο, εν μέσω πανδημίας, εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που θα κρατήσει πάνω από 25.000 παιδιά εκτός πανεπιστημίου και που απειλεί να βάλει λουκέτο σε δεκάδες πανεπιστημιακά τμήματα με οδυνηρές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες, κινητοποίησαν τους εκπροσώπους του κόσμου της εργασίας, που ζητούν:

  1. Την εξέταση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων για την κτήση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων, ιδίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, υπό δημόσιο έλεγχο (όπως συνέβαινε και πριν το 2000), για να περιοριστούν τα φαινόμενα έκδοσης ψεύτικων «άριστα» που πριμοδοτούνται με τη μέγιστη μοριοδότηση σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και θα προσμετρώνται στο μέλλον για το βαθμό των Πανελλαδικών εξετάσεων.
  2. Την κατάργηση για φέτος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, καθώς επεβλήθη χωρίς κοινωνική συναίνεση και εν μέσω πανδημίας, με χιλιάδες μαθητές δημόσιων σχολείων να έχουν τεράστιες δυσκολίες λόγω των προβλημάτων της τηλεκπαίδευσης, και την έναρξη ενός αναλυτικού διαλόγου με όλους τους φορείς της κοινωνίας για τον εξορθολογισμό του συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια».

Με σημερινή επιστολή της προς την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, η ΟΙΕΛΕ κοινοποιεί το ψήφισμα πρωτοβουλίας και ζητά συνάντηση, «προκειμένου να τεθούν υπόψη της κρίσιμα ζητήματα εκπαιδευτικών ανισοτήτων και των κινδύνων που εγκυμονούν πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες της Υπουργού Παιδείας για το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης».

Φίλης: Συμπαράταξη Εργασίας-Παιδείας – Να αποτραπεί η πανεθνική εκπαιδευτική τραγωδία

Την συμπαράταξη του κόσμου της εργασίας με αυτόν της παιδείας χαιρετίζει ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, επισημαίνοντας πως «ο κόσμος της εργασίας μετατρέπει σε θέμα πανεθνικής σημασίας, προκειμένου να «αποτραπεί μια μεγάλη εκπαιδευτική τραγωδία», τον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων από τα Πανεπιστήμια, που έχει σχεδιάσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη».

«Στόχος της κυβέρνησης», αναφέρει ο κ. Φίλης, «είναι ένα μοντέλο «φτηνιάρικης» ανάπτυξης, με υπερεκμετάλλευση των εργαζομένων, με ευέλικτες μορφές κακοπληρωμένης απασχόλησης. Γι` αυτό, περικόπτουν δραστικά τον αριθμό των παιδιών, ειδικά, των λαϊκών τάξεων, που θέλουν να φοιτήσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε αντίθεση με όσα ισχύουν στην Ευρώπη».

Και τονίζει πως κεντρικό αίτημα της επόμενης περιόδου, «τώρα που όλοι έχουν αντιληφθεί πού οδηγεί το εξεταστικό σύστημα-λαιμητόμος του κ. Μητσοτάκη και της κυρίας Κεραμέως, είναι η μη εφαρμογή του, όπως επίσης, η ματαίωση της χουντικής εμπνεύσεως ρύθμισης για Αστυνομία στα Πανεπιστήμια, που αμετανόητα και προκλητικά επανέφερε σήμερα στη συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου ο κ. Μητσοτάκης».