Η Formula1 αναμένεται να γίνει πιο συναρπαστική, ανταγωνιστική, με περισσότερες προσπεράσεις και σασπένς για τους χιλιάδες φιλάθλους μέσα στις πίστες και τους εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο που "διψούν" για θέαμα από τους καλύτερους οδηγούς του κόσμου.

Ο λόγoς; Οι σχεδιαστικές αλλαγές στα μονοθέσια των ομάδων, που θα τα κάνουν πιο «επιθετικά» σε εμφάνιση και πιο δυναμικά μέσα στις πίστες. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες, οι σημαντικές αλλαγές αφορούν τα πτερύγια, την αεροδυναμική, επιφέροντας αλλαγές και στην στρατηγική των ομάδων και τον άμεσα εμπλεκομένων, των πιλότων που θα έχουν την δυνατότητα να γίνουν πιο επιθετικοί μέσα στις πίστες, προσφέροντας ακόμη περισσότερες προσπεράσεις.  Ειδικότερα, η  νέα αεροδυναμική των μονοθεσίως θα επιτρέπει μία πιο «καθαρή» ροή του αέρα. Σήμερα, όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της Formula1 τα σημερινά μονοθέσια χάνουν έως και το 50% της αεροδυναμικής τους ικανότητας, όταν ακολουθούν ένα προπορευόμενο μονοθέσιο.

Περισσότερες προσπεράσεις

Οι αλλαγές από το επιτελείο της Formula 1 έγιναν στο περιθώριο των Γκραν Πρι των ΗΠΑ, με τους νέους κανονισμούς να έχουν ισχύ από το 2021. Μάλιστα, το φως της δημοσιότητας είδαν και τα επίσημα σκίτσα των μονοθεσίων με τον μελλοντικό σχεδιασμό τους. Οι περισσότερες και πιο «νευραλγικές» αλλαγές εστιάζονται στην εμπρός αεροτομή, που θα διευκολύνει τις ευκολότερες προσπεράσεις με τις επικείμενες μονομαχίες ανάμεσα σε περισσότερες ομάδες θα είναι προ των πυλών. Επίσης,, θα διαθέτουν ζάντες 18 ιντσών . Στόχος, όπως επεσήμανε και ο τεχνικός διευθυντής της Formula 1, ο Έλληνας Νικόλας Τομπάζης, οι νέοι κανονισμοί να κάνουν το πρωτάθλημα ακόμη πιο ανταγωνιστικό, και να μην μοιάζει με διαγωνισμό ενιαίου. Ακόμη και το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων θα αυξηθεί από 743 σε 768 κιλά, εξαιτίας –μεταξύ άλλων- των μεγαλύτερων ζαντών και των βαρύτερων κινητήρων.

Εξίσου σημαντικό ότι, θα καταργηθούν οι θερμαινόμενες κουβέρτες των ελαστικών – από το 2022, - ενώ θα υπάρξουν και τροποποιήσεις στο σύστημα πέδησης τους. Ακόμη, μπαίνει και πλαφόν στα μπάτζετ των εταιρειών. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του μηχανοκίνητου σπορ, κάθε ομάδα θα μπορεί να ξοδέψει μέχρι 175 εκατ. δολάρια στη σεζόν. Ακόμη, από το 2021 περιμένει περισσότερη δουλειά τους πιλότους, τις ομάδες και τους τεχνικούς, μιας ο αριθμός των γκραν πρι θα αυξηθεί στα 25 ανά έτος, ενώ, το πρόγραμμα με τα δοκιμαστικά θα "μαζευτούν" σε μια ημέρα - την Παρασκευή.

Πέρα από το αγωνιστικό κομμάτι, οι ομάδες φαίνεται να αντιδρούν σε άλλη μια αλλαγή που θέλει να επιφέρει η Liberty Media, η αμερικάνικη διαχειρίστρια εταιρεία εκμετάλλευσης των δικαιωμάτων στην Formula1. Σημείο διαφωνίας ο νέος τρόπος βαθμολόγησης των οδηγών, που θέλει να «περάσει» η διαχειρίστρια εταιρεία, κάτι στο οποίο αντιδρούν οι οδηγοί, και θεωρούν ότι θα δημιουργήσει αρκετές αδικίες. Το μέλλον της Formula1 είναι ανοιχτό, γεμάτο αλλαγές και προκλήσεις.