Τρία αγκάθια στο εξεταστικό σύστημα μελετάει το υπουργείο Παιδείας, με κυρίαρχο το περίφημο σύστημα διαχωρισμού των τμημάτων των ΑΕΙ σε «πράσινα» και «κόκκινα», κάτι που άλλωστε είναι πιθανόν να εξελιχθεί σε δημοσκοπική βόμβα. Πάντως, στην περίπτωση που επιλεγεί η λύση να μην εφαρμοσθεί το κομμάτι αυτό του νέου εξεταστικού συστήματος, δεν δημιουργούνται προβλήματα, καθώς δεν επηρεάζει τα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων του επόμενου καλοκαιριού, στα οποία πολλοί υποψήφιοι έχουν αρχίσει ήδη να προετοιμάζονται.

Μηχανογραφικό

Οπως είναι γνωστό, σύμφωνα με το εξεταστικό σύστημα που ψηφίστηκε από τον Κώστα Γαβρόγλου στην ηγεσία της Παιδείας, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου που ξεκινούν τα μαθήματά τους τον Σεπτέμβριο θα κληθούν να συμπληρώσουν ένα πρώτο Μηχανογραφικό Δελτίο στις αρχές της χρονιάς με τις δέκα «πρώτες επιλογές» τους, ώστε μέχρι το τέλος της να έχει το υπουργείο Παιδείας μια πρώτη εικόνα για το ποιες από αυτές θα είναι υψηλής ζήτησης ώστε να απαιτούνται Πανελλαδικές Εξετάσεις και ποιες χαμηλής ζήτησης ώστε να εισάγονται σε αυτές υποψήφιοι μόνο με το απολυτήριό τους. Η πρόβλεψη αυτή βέβαια αποτελεί στην πραγματικότητα ένα παιχνίδι τύχης στην πλάτη των ΑΕΙ της χώρας, καθώς κανείς τελικά δεν μπορεί να προβλέψει με τι κριτήριο θα κάνουν οι μαθητές τις επιλογές τους ή εάν προκύψουν περιπτώσεις μεθοδευμένων επιλογών ανά περιοχές της χώρας, ώστε να «πρασινίσουν» τελικά σχολές υψηλής ζήτησης…

Μάλιστα, ο πρώην υπουργός Παιδείας, λίγες ημέρες πριν αποχωρίσει από το κτίριο του Αμαρουσίου, είχε ανεβάσει στην ιστοσελίδα του υπουργείου ένα πρότυπο του πρώτου αυτού Μηχανογραφικού Δελτίου που θα κληθούν να συμπληρώσουν οι νέοι στην αρχή της επόμενης ακαδημαϊκής χρονιάς.

Εκτός όμως από τον διαχωρισμό των τμημάτων των ΑΕΙ, μελετώνται οι εξής αλλαγές:

  • Μείωση της ύλης στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2020 σε 3-4 μαθήματα, στα οποία η ύλη είχε προεκλογικά αυξηθεί. Μείωση ύλης έτσι αναμένεται τώρα κυρίως στο 4ο Πεδίο της Οικονομίας και Πληροφορικής και στις Βιολογία, Φυσική και Χημεία. Δεν υπήρξε αύξηση της ύλης στα Μαθηματικά, οπότε και δεν αναμένονται επόμενες αλλαγές στο μάθημα και στην εξέτασή του. Να θυμίσουμε ότι ειδικά στη Φυσική η Ενωση Ελλήνων Φυσικών είχε σχολιάσει για την ύλη που ανακοινώθηκε ότι θα εξεταστεί το επόμενο καλοκαίρι, πως πρόκειται για «έναν αχταρμά, με κεφάλαια ασύνδετα, πρόχειρη και αντιεπιστημονική».
  • Η συνεξέταση της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας, η οποία επιβάρυνε φέτος τους υποψηφίους με πολύ περισσότερο φόρτο εργασίας, και μάλιστα στη διάρκεια ενός μόνο εξεταστικού πρωινού. Δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη τι θα γίνει στο συγκεκριμένο θέμα, ωστόσο μελετάται και είναι πιθανό να επιστρέψουμε στο προηγούμενο καθεστώς εξέτασης του μαθήματος.

Τις επόμενες ημέρες και σίγουρα πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς αναμένεται ότι θα γίνουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις σχετικά με το θέμα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται διάλογος με τους εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας και σειρά σχετικών συναντήσεων.

Ζητούν την ίδρυση της Νομικής στην Πάτρα

Στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη δεσμεύτηκε ότι θα μεταφέρει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, τις απόψεις της πρυτανείας του Πανεπιστημίου Πάτρας αλλα και τοπικών φορέων της περιοχής για την ίδρυση της Νομικής σχολής.

Οπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ότι η τέταρτη Νομική σχολή στην Πάτρα δεν θα ιδρυθεί. Ωστόσο το Πανεπιστήμιο Πατρών και τοπικοί φορείς της περιοχής ζήτησαν να συναντηθούν με τον Πρωθυπουργό για το θέμα, επιδιώκοντας να μην ανασταλούν τα σχέδια ίδρυσης της Νομικής σχολής και να ιδρυθεί όπως είχε σχεδιαστεί. Τους εκπροσώπους της περιοχής δέχτηκε τελικά η Ν. Κεραμέως που τους διαβεβαίωσε ότι θα μεταφέρει το αίτημά τους. Στη συνάντηση που έγινε στο υπουργείο Παιδείας, συζητήθηκαν και άλλα ακαδημαϊκής φύσης θέματα.