Η Skoda συνεχίζει να επενδύει σε μια κατηγορία – αυτή των χάτσμπακ –  που δείχνει να διατηρεί τις εμπορικές της …δυνάμεις, παρά την σαρωτική παρουσία των SUV, με τα τελευταία να έχουν καταφέρει να «εξαφανίσουν» ακόμη και πιο δημοφιλείς κατηγορίες ( όπως αυτή των πολυμορφικών).

Ο νέος εκπρόσωπος ονομάζεται Scala, και είναι το πρώτο Skoda που πατάει στην πλήρως μεταβλητή πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου Volkswagen.

Το πρώτο σημαντικό πλεονέκτημα του είναι οι προσφερόμενοι χώροι, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Με μήκος που αγγίζει τα 4,36 μέτρα και μεταξόνιο τα 2.649 χλστ το νέο μοντέλο μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση πέντε επιβάτες ενώ ο χώρος των αποσκευών είναι στα 467 λίτρα.

Το νέο μοντέλο παρουσίασε ο Έλληνας σχεδιαστής της Skoda, o  Δημήτρης Δαρκούδης, ο οποίος ανέλυσε με τον πιο ιδανικό τρόπο, τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που πρεσβεύει το νέο μοντέλο, με την εξωτερική εμφάνιση, να κερδίζει, όντως, τις εντυπώσεις. Όπως το εμπρός τμήμα, με τη νέα πλατιά και χαμηλά τοποθετημένη μάσκα, τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα με τους LED προβολείς τα οποία είναι εμπνευσμένα από τα κρύσταλλα Βοημίας κ.α.

Εκτός από την άνετη καμπίνα, ο οδηγός μπορεί να έχει πλήρη ενημέρωση μέσω του νέου ψηφιακού ταμπλό, σε αρκετές εκδόσεις με γνώμονα τη διάσταση της οθόνης ( διαστάσεων 6,5 ιντσών στην αρχική έκδοση , 8 ιντσών στις πιο πλούσιες ενώ προαιρετικά υπάρχει και αυτή των 9,2 ιντσών), ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στο Skoda Connect που μπορεί να υποστηρίξει smartphones ή smartwatches, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να ελέγχει απομακρυσμένα τις κλειδαριές, τα παράθυρα αν είναι ανοιχτά η κλειστά, τα αποθέματα καυσίμου, τη θέση στάθμευσης του αυτοκινήτου κ.λπ.

Επίσης, το Scala περιλαμβάνει στάνταρ εργοστασιακή κάρτα eSIM και το eCall που είναι υποχρεωτικό στην Ε.Ε. και σε περίπτωση ατυχήματος πραγματοποιεί αυτόματα μια κλήση έκτακτης ανάγκης.

Το Scala διαθέτει μια ευρεία γκάμα κινητήρων, με τους κινητήρες βενζίνης 1.0 TSI 116 PS1.5 TSI 150 TSI DSG και 1.6 TDI 116 PS DSG (οι δύο τελευταίοι με στάνταρ το 7τάχυτο DSG). Αργότερα, θα προστεθεί και ο 1.0 TSI 95 PS αλλά και  επιλογή φυσικού αερίου 1.0 G-TEC 90 PS.

Στην πρώτη πανελλαδική παρουσίαση του μοντέλου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε δύο εκδόσεις, αυτή με τον σπιρτόζικο κινητήρα βενζίνης 1.0 TSI 116 PS που πραγματικά εντυπωσιάζει με τα σπορτίβ χαρακτηριστικά του αλλά καιτον 1.5 TSI 150 TSI DSG  που «κουμπώνει» ακόμη περισσότερο με τους υποψήφιους αγοραστές που επιθυμούν περισσότερο δύναμη.

Μας εντυπωσίασσε ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται η ανάρτηση του νέου μοντέλου, προσφέροντας συνεχή και σαφή πληροφόρηση στον οδηγό, σε συνδυασμό με την στιβαρότητα του αμαξώματος, την ποιότητα συναρμολόγησης των υλικών. Η άνεση είναι διασφαλισμένη παραπέμποντας σε ακόμη μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης είναι «ετοιμοπόλεμα» να διορθώσουν ή να σώσουν την στραβοτιμονιά του οδηγού.

Ο κινητήρας του 1.0 λίτρου με τους 116 ίππους έχει απόλυτα γραμμική λειτουργία, ανεβάζει σχετικά εύκολα στροφές από τις 1.500 ενώ ο κραδασμός του 3κύλινδρου μοτέρ εμφανίζει μόνο όταν τον πιέσεις στη φάση της επιτάχυνσης.

Μας άρεσε αρκετά η δυνατότητα επιλογών στο μενού του προαιρετικού Οδηγικού Προγράμματος (Driving Mode Select), όπου μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα από Normal, Sport, Eco και Individual. Πρόσθετα, προσφέρεται το Sport ChassisControl με χαμηλωμένο σπορ σασί κατά 15 χλστ. και ανάλογα με την έκδοση του κινητήρα.

Το νέο Skoda Scala κοστίζει από 14.880 ευρώ στην έκδοση 1.0 TSI 95 PS, από 17.380 ευρώ το 1.0 TSI 116 PS, από 20.480 ευρώ το 1.5 TSI 150 PS DSG και από 21.480 ευρώ το 1.6 TDI 116 PS DSG.