Περισσότερες πληροφορίες για την πρόοδο που έχουν σημειώσει στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων ενόψει των ευρωεκλογών ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες (Google, Facebook και Τwitter), δημοσιεύοντας τις δεύτερες μηνιαίες εκθέσεις τους για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας.

Ο Κώδικας Δεοντολογίας για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες αποτελεί μέρος του σχεδίου δράσης κατά της παραπληροφόρησης που ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Ένωση τον περασμένο Δεκέμβριο για την αντιμετώπιση των απειλών που προκύπτουν από την παραπληροφόρηση ενόψει των ευρωεκλογών.

Οι εν λόγω εταιρείες δεσμεύτηκαν τον περασμένο Οκτώβριο σε εθελοντική βάση να διασφαλίσουν πλήρη διαφάνεια για τις πολιτικές διαφημίσεις, να καταργήσουν ψεύτικους λογαριασμούς και να επικεντρωθούν σε πιο αξιόπιστες πηγές ειδήσεων.

Τον Ιανουάριο του 2019 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε τις πρώτες εκθέσεις που υπέβαλαν οι υπογράφοντες τον Κώδικα Δεοντολογίας κατά της παραπληροφόρησης και θα συνεχίσει να δημοσιεύει αντίστοιχες εκθέσεις μέχρι τις ευρωεκλογές.

«Πρέπει να δούμε μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Οι πλατφόρμες δεν παρέσχον επαρκείς λεπτομέρειες προκειμένου να αποδείξουν ότι οι νέες πολιτικές και τα καινούρια εργαλεία αναπτύσσονται έγκαιρα και με επαρκείς πόρους σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ» υπογραμμίζουν σε κοινή δήλωσή τους ο αντιπρόεδρος για την ενιαία ψηφιακή αγορά, Άντρους Άνσιπ, η επίτροπος για θέματα δικαιοσύνης, καταναλωτών και ισότητας των φύλων, Βέρα Γιούροβα, ο επίτροπος για την Ένωση Ασφαλείας, Τζούλιαν Κινγκ, και η επίτροπος για την Ψηφιακή Οικονομία, Μαρίγια Γκάμπριελ.

Ειδικότερα, η Επιτροπή επισημαίνει ότι το Facebook δεν παρέσχε τα αποτελέσματα των ενεργειών που εφάρμοσε τον περασμένο μήνα αναφορικά με τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων.

Επιπλέον, τονίζει ότι η αναφορά του Facebook για τον Ιανουάριο παρέχει ενημέρωση για περιπτώσεις παρεμβολών από τρίτες χώρες στα κράτη-μέλη της ΕΕ, αλλά δεν αναφέρει τον αριθμό των πλαστών λογαριασμών που καταργήθηκαν λόγω κακόβουλων δραστηριοτήτων που στοχεύουν ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σε ό,τι αφορά την Google, σημειώνεται πως παρέσχε στοιχεία σχετικά με τις ενέργειες που έγιναν τον Ιανουάριο για να βελτιώσει τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων στην ΕΕ, χωρισμένες ανά κράτος-μέλος.

Ωστόσο, τα στοιχεία δεν είναι αρκετά συγκεκριμένα και δε διευκρινίζουν το βαθμό στον οποίον οι ενέργειες αυτές έγιναν για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης ή για άλλους λόγους (π.χ., παραπλανητική διαφήμιση).

Τέλος, όπως υπογραμμίζει η Επιτροπή, το Twitter δεν έδωσε στοιχεία σχετικά με τις δεσμεύσεις του να βελτιώσει τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων.

(Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ – ΜΠΕ)