Στην αναδιοργάνωση του λιμενικού συστήματος της χώρας και ότι σύντομα αναμένεται να υπάρξει ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για τον τρόπο λειτουργίας των κρατικών και δημοτικών λιμενικών ταμείων, αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης, στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο logistics που διεξάγεται στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

Πρόσθεσε ότι λόγω της μορφολογικής ιδιαιτερότητας της χώρας αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα σύνθετο λιμενικό σύστημα και όχι μόνο μία κατηγορία λιμανιών συμπληρώνοντας ότι η επιλογή της ιδιωτικοποίησης των δύο μεγάλων λιμανιών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ δεν ήταν στους προγραμματικούς λόγους της κυβέρνησης το 2015.

«Αυτό που επιλέγαμε εμείς ήταν το μοντέλο που έχει και η υπόλοιπη Ευρώπη και αφορά τις υποπαραχωρήσεις συγκεκριμένων δραστηριοτήτων» τόνισε ο κ. Λαμπρίδης ενώ είπε ότι ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη βρίσκονται σε πρώτη φάση, σε ότι αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, πολύ υψηλά και με τις επενδύσεις που θα υπάρξουν θα δοθούν και νέες θέσεις εργασίας.

Για τα κρατικά και δημοτικά λιμενικά ταμεία τόνισε ότι αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουν σε πολλές περιπτώσεις προβλήματα βιωσιμότητας και υποστελέχωσης, προσθέτοντας ότι, ενώ η κυβέρνηση διαθέτει πόρους από το ΕΣΠΑ τα συγκεκριμένα ταμεία αδυνατούν να τους αξιοποιήσουν ακόμα και να εισπράξουν τις οφειλές λιμενικών τελών.

Αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο που αφορά τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα 10 λιμάνια που ελέγχει ο βασικός μέτοχος το ΤΑΙΠΕΔ. Τόνισε ότι τα λιμάνια αυτά θα παραμείνουν δημόσια και θα παραχωρηθούν επιμέρους δραστηριότητες

Πρόσθεσε ότι ο συγκεκριμένος τρόπος εξασφαλίζει δύο πλεονεκτήματα. Από τη μία το δημόσιο συμφέρον ενώ από την άλλη θα μπορεί το κράτος να προσεγγίσει επενδυτές που έχουν συγκεκριμένη εμπειρία σε συγκεκριμένο αντικείμενο.

 Υπάρχουν 93 δημοτικά λιμενικά ταμεία και οργανισμοί λιμένος

Το εθνικό λιμενικό σύστημα έχει μεγάλη ανάγκη υποστήριξης καθώς είναι κατακερματισμένο και αυτή τη στιγμή υπάρχουν 93 δημοτικά λιμενικά ταμεία και οργανισμοί λιμένος εκτός από τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, δήλωσε ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένος Ιάσωνας Αγγελόπουλος στο ίδιο συνέδριο.

Πρόσθεσε ότι ήδη έχει κατατεθεί μελέτη προς τη γενική γραμματεία Λιμένος που αφορά τον ανασχεδιασμό του λιμενικού συστήματος, ενώ αναφερόμενος στον ρόλο της ρυθμιστικής αρχής είπε ότι επιλύει διαφορές φορέων και ανέφερε ως παράδειγμα μία διαφορά που υπάρχει μεταξύ του λιμένος Πειραιά και του δήμου Περάματος για το όριο του οικοπέδου μεταξύ των προβλητών 2 και 3 και τα όρια ενός λιμενίσκου που είναι εκτός παραχώρησης.

Από τη μία πρέπει να προστατεύσουμε τους επενδυτές και από την άλλη το δημόσιο συμφέρον, τόνισε ο κ. Αγγελόπουλος αναφέροντας ότι όλες οι αποφάσεις της Αρχής βγαίνουν με βάση τον νόμο και τα πραγματικά περιστατικά, είναι άμεσα εκτελεστέες και προσβάλλονται μόνο σε επίπεδο Εφετείου.

Αναφερόμενος στις συμβάσεις παραχώρησης, είπε ότι αυτό που θα πρέπει να προσέξει κανείς είναι το θέμα πρόσβασης της δημόσιας υπηρεσίας και τα ζητήματα τιμολόγησης και ανταγωνισμού σε σχέση με τους χρήστες του λιμένος.