Ένας έμπειρος αναβάτης γνωρίζει πολύ καλά ότι ο ρόλος του συνεπιβάτη είναι πρωταγωνιστικός και σε καμία δεν παίζει τον κομπάρσο – ιδιαίτερα στην ισορροπία της μοτοσικλέτας. Η οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας αλλάζει άρδην όταν υπάρχει στη σέλα και συνεπιβάτης. Ο οδηγός της μοτοσικλέτας θα πρέπει να γνωρίζει ότι οποιαδήποτε αντίδραση του συνεπιβάτη, έχει και άμεση επίπτωση στην ισορροπία της μοτοσικλέτας. Το βάρος και το ύψος του συνεπιβάτης αυξάνουν η μειώνουν τις επιδράσεις στη ισορροπία μιας μοτοσικλέτας.

Ο συνεπιβάτης «ακούει» τις κινήσεις του οδηγού: Ένας άπειρος συνεπιβάτης θα πρέπει να υπακούει σε αυτά που του λέει ο οδηγός της μοτοσικλέτας. Θα πρέπει να γνωρίζει ότι μια μοτοσικλέτα – μεγάλου κυβισμού – στρίβει σωστά μόνο όταν πλαγιάζει. Οπότε, ο οδηγός θα πρέπει να φροντίσει να εξοικειώσει τον αναβάτη – ώστε να μην φοβηθεί και αντιδράσει απότομα σε μια τέτοια περίπτωση πλαγιάσματος, που συνήθως φοβίζει τους νέους συνεπιβάτες.

Το σώμα του συνεπιβάτη επηρεάζει την ισορροπία της μοτοσικλέτας, ακόμη και με την παραμικρή κλίση. Αρκετά τροχαία ατυχήματα έχουν σημειωθεί, όταν άθελα τους οι συνεπιβάτες άλλαξαν την πορεία της μοτοσικλέτας, επειδή κινήθηκαν απότομα επάνω στη σέλα ( ακόμη και η κίνηση του κεφαλιού μπορεί να αλλάξει την πορεία της μοτοσικλέτας ιδιαίτερα στις στροφές!). Για αυτό το λόγο, ο συνεπιβάτης οφείλει να παρακολουθεί τη διαδρομή, τις στροφές κ.α.  Ο ρόλος του οδηγού είναι να κάνει τον συνεπιβάτη να νιώσει άνετα και αν μπορεί να τον διορθώνει μιλώντας του κατά τη διάρκεια της οδήγησης .

Κρατηθείτε σωστά: Κατά τη διάρκεια της οδήγησης ο συνεπιβάτης θα πρέπει να κρατιέται πάντα από τον οδηγό – όπως αναφέρουν οι ειδικοί να γίνεται ένα σώμα με αυτόν. Κατά το φρενάρισμα, ο συνεπιβάτης για να μην επιβαρύνει με το σώμα του τον οδηγό μπορεί να περιορίζει την πίεση του προς τον οδηγό, τοποθετώντας το νέο χέρι του επάνω στο ρεζερβουάρ της μοτοσικλέτας – αν αφορά μοτοσικλέτα μεγάλου κυβισμού.