Η οδήγηση στην τρίτη ηλικία δεν είναι απαγορευτική. Αρκεί ο οδηγός να γνωρίζει ότι υπάρχουν και απαιτήσεις όταν βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.

Εδώ, βασικός πυλώνας για να συνδυαστεί η ασφαλής οδήγηση με τους οδηγούς της τρίτης ηλικίας είναι να επισκέπτονται συχνά τον γιατρό τους. Το τσεκ απ μπορεί να φανερώσει μακρόχρονα προβλήματα στην όραση, ή την ακοή.

Ενας μεγάλος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων στην χώρα μας συνδέεται με τους οδηγούς της τρίτης ηλικίας. Συγκεκριμένα, περισσότεροι από 300 άνθρωποι άνω των 55 ετών χάνονται κάθε χρόνο στους δρόμους.

Πολλοί από αυτούς είχαν είτε σοβαρές παθήσεις, είτε μειωμένη όραση ή ακόμη και χαμηλή ακοή.  Οι ειδικοί αναφέρουν ότι η καλή όραση, η οποία είναι και η πιο σημαντική από τις αισθήσεις μας, μας δίνει τη δυνατότητα να λαμβάνουμε τις σωστές αποφάσεις κινούμενοι στο οδικό δίκτυο. Στην χώρα μας η ευαισθητοποίηση του κοινού είναι σε πολύ χαμηλή επίπεδα.

Ο τακτικός έλεγχος των ματιών είναι επιβεβλημένος, ενώ η σωστή χρήση ποιοτικών γυαλιών εξίσου σημαντική. Η κακή όραση αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στην πρόκληση τροχαίων συμβάντων. «Το 80% των παθήσεων στην όραση μπορεί να διορθωθεί. Μόλις ένα στους 5 οδηγούς δεν έχει κάποιο πρόβλημα στην όρασή του.» αναφέρει η  Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου.  Επίσης, η όραση μειώνεται με την ηλικία. Συγκεκριμένα, τα συχνότερα προβλήματα είναι η αυξημένη ευαισθησία σε έντονο φως, η περιφερειακή όραση και η μείωση της ικανότητας εστίασης.

Επίσης, κάνουν την εμφάνιση τους παθήσεις, όπως η πρεσβυωπία, ο καταρράκτης και το γλαύκωμα. Στατιστικά, το 20% των ατόμων που έχουν ηλικία άνω των 55 ετών και το 30% ηλικιών άνω των 65 έχουν μειωμένη ακοή. Αυτό έχει άμεσες συνέπειες στην οδική ασφάλεια, μιας και η μειωμένη ακοή δυσχεραίνει την αντίληψη του περιβάλλοντος.