Η σκέψη τους μοιάζει να βρίσκεται σε απόλυτο συγχρονισμό με το έξυπνο κινητό τους. Λειτουργεί άλλωστε ως προέκταση της παλάμης τους τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Οι επαγγελματίες influencers –μπλόγκερ και instagrammers –δείχνουν ψυχικά συνδεδεμένοι με την on line εποχή. Βιοπορίζονται άλλωστε από τα social media καθώς είναι εκείνοι που διαμορφώνουν πλέον τις καταναλωτικές μας συνήθειες.

Το ραντεβού μαζί τους κλείστηκε στο Ζάππειο. Και η επιλογή δεν ήταν τυχαία. Αυτό το κόνσεπτ υπηρετεί το μπλογκ της Ξένης Κουβέλη, thestylelove.com. Η Ελληνίδα με τους 35.000 followers προτού γίνει επαγγελματίας instagrammer (@STYLELOVE) εργαζόταν ως γραφίστρια. Το 2000 ξεκίνησε δοκιμαστικά το πρώτο της μπλογκ. Λίγα χρόνια μετά συνυπολογίζεται στους micro-influencers όπως αποκαλούν τα διεθνή μίντια εκείνους που επηρεάζουν την κοινή γνώμη και επιδρούν στην παγκόσμια αγορά. «Εξαρχής ήθελα να διαφοροποιηθώ να συνδυάσω τη μόδα με έναν ιστορικό τόπο. Δημιουργώ πάντα μια ιστορία» λέει στα «ΝΕΑ» και θυμάται πως όταν ξεκίνησε δεν υπήρχε κοινότητα μπλόγκερ.

Λίγο αργότερα έγινε μια από τις πρώτες instagrammer και οι εταιρείες άρχισαν να την πλησιάζουν για να ποστάρει τα προϊόντα τους. «Στην αρχή μου έστελναν δώρα. Στην πορεία άρχισα να κλείνω συμφωνίες». Η ίδια είναι υποψήφια στα blog awards (βραβεία για τους influencers) τα οποία διεξάγονται αυτή την περίοδο, έχει κανάλι και στο YouTube αλλά προτιμά το βίντεο 15 δευτερολέπτων στο Instragram. «Εχω πει όχι σε brand που δεν μου ταίριαζαν. Για να σε πιστέψουν οι followers , θα πρέπει να είσαι ο εαυτός σου. Και τότε ναι χτίζεται μια σχέση εμπιστοσύνης».

Μέσα από την αφήγησή της ξεδιπλώνεται ο τρόπος με τον οποίο μια εταιρεία συνομιλεί με τη νέα γενιά καταναλωτών.

Το τοπίο της διαφήμισης έχει αλλάξει από καιρό. Πλέον είναι κατ’ εξοχήν ψηφιακό. Ο Νικόλας Μάστορας, επαγγελματίας instagrammer διεθνούς φήμης, μιλά για τη δική του εμπειρία ως infuencer. «Οταν αποφάσισα να κάνω το χόμπι μου επάγγελμα το 2009 ήταν δύσκολο να επενδύσει κάποιος σε μια σελίδα στο Facebook. Ανέβαζα φωτογραφίες από ταξίδια και αυτό σταδιακά άρχισε να μου αποφέρει χρήματα. Επειτα με προσέγγισαν μεγάλες εταιρείες, με κινητά και κάμερες. Για κάθε post κέρδιζα 500 ευρώ. Η δουλειά του influencer είναι να κάνει ένα post σχετικό με το προϊόν. Αλλά χωρίς να κουράσει τους followers. Ο ίδιος εργάζεται ως travel blogger (http://anothervisualdiary.com) αφού παραιτήθηκε από τη διαφημιστική εταιρεία όπου εργαζόταν για επτά χρόνια. Οσο εξιστορεί τη μετάβαση του από μπλόγκερ σε ένα είδος επιχειρηματία, διαπιστώνουμε το αυξανόμενο ενδιαφέρον brands ειδών πολυτελείας να ανιχνεύσουν influencers που θα υποστηρίξουν τα προϊόντα τους. Πόσο ορατός είναι ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνονται οι ταξιδιωτικές συνήθειες των ακολούθων; «Το διαπιστώνω μέσα από τις ερωτήσεις των followers για το μέρος που επισκέφτηκα. Αρκετοί μου γράφουν πως θα πάνε οι ίδιοι και λίγο μετά βλέπω σχετικές αναρτήσεις τους». Πώς αφουγκράζεται τις ανάγκες του κόσμου ένας κολοσσός μόδας ή τεχνολογίας; «Μέσα από λάικ και μηνύματα. Μας ζητούν διευκρινίσεις για χαρακτηριστικά προϊόντων που ανεβάζουμε» απαντά. Και δεν ανήκει ακόμα βάσει των κανόνων του μάρκετινγκ στα ιερά τέρατα των social media που συνεργάζονται με εταιρείες – κολοσσούς. Η δύναμη όμως ακόμα και των micro-influencers είναι τεράστια και το σημαντικό για όλους είναι να σπάσουν τα σύνορα. Πώς κινούνταν ο κόσμος πριν από τα social media, τότε που η σύνδεση της καθημερινότητας με την τεχνολογία ήταν σχεδόν ανύπαρκτη; Η εποχή offline φαντάζει πια μακρινή. Οπως και ο κόσμος δίχως τους επαγγελματίες δημιουργούς τάσεων. Σε αυτό το νέο σύμπαν υπάρχουν και διαμορφωτές κοινής γνώμης που αγοράζουν ψεύτικους followers για να αυξάνουν την επιρροή τους.