Διπλό μεγάλο στοίχημα βάζει η Amazon, με το οποίο μπορεί να φέρει σημαντικές αλλαγές στον κλάδο των πωλήσεων τροφίμων αλλά και των μεταφορών.

Η αμερικανική πολυεθνική αλυσίδα, που θεωρείται ο βασιλιάς του λιανικού εμπορίου παγκοσμίως, προκάλεσε αίσθηση στις αρχές του μήνα όταν ανακοίνωσε ότι ξεκινά πιλοτικά την πώληση τροφίμων σε αμερικανικές πόλεις μέσω της αλυσίδας σουπερμάρκετ Whole Foods που έχει εξαγοράσει. Η παράδοση θα γίνεται μέσα σε δύο το πολύ ώρες για τους Prime πελάτες της Amazon, οι οποίοι πληρώνουν στην εταιρεία 99 δολάρια ετήσια συνδρομή για να απολαμβάνουν προνόμια.

Τώρα η Amazon κάνει ένα ακόμη βήμα. Εξετάζει να παραδίδει η ίδια διάφορα προϊόντα στους πελάτες μπαίνοντας ουσιαστικά στα χωράφια κολοσσών του χώρου των μεταφορών όπως η UPS και η FedEx. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Wall Street Journal», η Amazon θέλει να ξεκινήσει πιλοτικά την υπηρεσία αυτή για παραδόσεις προϊόντων σε επιχειρήσεις.

Η υπηρεσία θα ονομάζεται «Shipping With Amazon» και αναμένεται να ξεκινήσει πιλοτικά στο Λος Αντζελες, παραδίδοντας προϊόντα εμπόρων που φιλοξενούνται στις ιστοσελίδες της Amazon. Εάν το πείραμα πετύχει αναμένεται ότι οι παραδόσεις αυτές θα επεκταθούν σε άλλες πόλεις και σε άλλα προϊόντα.

Η προσπάθεια δεν θα είναι καθόλου εύκολη, αναφέρει η αμερικανική εφημερίδα, καθώς για να πετύχει θα χρειαστεί η εταιρεία να προχωρήσει σε επενδύσεις δεκάδων δισ. δολαρίων. Θα πρέπει να αγοράσει χιλιάδες φορτηγά, αεροπλάνα, να προσλάβει χιλιάδες εργαζομένους και να κατασκευάσει εκατοντάδες κέντρα διαλογής σε διάφορα μέρη.

Σήμερα η αμερικανική εταιρεία έχει μισθώσει 40 αεροσκάφη και περίπου 300 εγκαταστάσεις στις ΗΠΑ που περιλαμβάνουν κέντρα διαλογής και εξυπηρέτησης. Ενα από τα μεγαλύτερα κόστη σήμερα για την Amazon είναι να διασφαλίσει ότι τα προϊόντα που έχουν παραγγείλει οι πελάτης της φτάνουν απρόσκοπτα σε αυτόν. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο μέσα στο 2017 το συνολικό κόστος που κλήθηκε να καταβάλει για μεταφορικά και σχετικές υπηρεσίες υπολογίζεται σε 20 δισ. δολάρια. Μέρος του ποσού αυτού το πλήρωσαν οι ίδιοι οι πελάτες αλλά το κόστος είναι συνολικά τόσο μεγάλο που τώρα η πολυεθνική εξετάζει εάν μπορεί να το μειώσει σημαντικά.

Σήμερα τις μεταφορές προϊόντων για τα Prime μέλη της εταιρείας τα διαχειρίζεται ως επί το πλείστον η UPS. Προς το παρόν τα μέλη αυτά στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στο Οστιν, το Σινσινάτι, το Ντάλας και τη Βιρτζίνια Μπιτς έχουν την ευκαιρία να παραγγέλλουν ονλάιν σειρά από τρόφιμα τα οποία η Amazon υπόσχεται ότι θα τα παραδίδει στην πόρτα τους μέσα σε δύο ώρες. Ισως πρόκειται για την αρχή πολύ μεγάλων αλλαγών στο πώς οι καταναλωτές ψωνίζουν τρόφιμα, αλλά και πώς τα τρόφιμα αυτά και άλλα προϊόντα θα φτάνουν τελικά στα σπίτια και τα γραφεία τους.