Την αγανάκτηση του επιχειρηματικού κόσμου προκαλεί η αδράνεια της κυβέρνησης να δώσει λύση στο πρόβλημα αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στα Ελληνοσκοπιανά σύνορα από πρόσφυγες που έχουν καταλάβει το συγκεκριμένο σημείο, λόγω της άρνησης των Σκοπίων να τους επιτρέψει τη διέλευση.

Οι ζημιές για τον επιχειρηματικό κόσμο και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσμετρούνται σε εκατομμύρια ευρώ, ενώ πολύ μεγάλο είναι και το πλήγμα στην αξιοπιστία του ελληνικού εμπορικού διαδρόμου.

Την σοβαρότητα της κατάστασης επισημαίνει σε δεύτερη – μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα – επιστολή που έστειλε στον υπουργό Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics (ΣΥΝΔΔΕ&L). Σε αυτήν τονίζεται ότι, πλέον, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου, μέσω των οποίων διακινείται η συντριπτική πλειοψηφία των εμπορευμάτων που μεταφέρονται σιδηροδρομικώς, είναι πολύ σοβαρά.

Αυτή τη στιγμή, τονίζεται χαρακτηριστικά στην επιστολή, πλήττονται επιχειρήσεις που αγωνίζονται να επιβιώσουν, αλλά κυρίως να ανταποκριθούν στις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει έναντι άλλων εταιρειών εγχώριων και πολυεθνικών.

«Γνωρίζετε πολύ καλά τις προσπάθειες που γίνονται, για την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων που διαθέτει η γεωγραφική θέση της πατρίδας μας και την ανάγκη για επενδύσεις και για διακρατικές εμπορικές συμφωνίες που αναδεικνύουν την χώρα μας και τις δυνατότητες της», αναφέρει ο ΣΥΝΔΔΕ&L και προσθέτει: «Στόχος μας είναι η προσέλκυση ενδιαφέροντος για την χώρα μας και όχι η αναζήτηση εναλλακτικών οδών από τις γειτονικές χώρες, που μπορεί αύριο να υποκλέψουν το ελληνικό έργο».

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το τελευταίο εμπορικό τρένο εισήλθε στη χώρα στις 18 Νοεμβρίου και έκτοτε δεν κατέστη δυνατό να κινηθούν άλλοι συρμοί προς τη Θεσσαλονίκη, ενώ ήδη βρίσκονται παγιδευμένα στο έδαφος της FYROM συνολικά 18 τρένα φορτωμένα με εμπορεύματα και πρώτες ύλες.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συνολικά επηρεάζονται περίπου 1.800 βαγόνια εντός και εκτός Ελλάδας, ενώ η ζημία για την εταιρεία ανέρχεται προς το παρόν σε 1,5 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή, οι συρμοί από τη Θεσσαλονίκη προωθούνται προς τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης μέσω της Βουλγαρίας, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη αύξηση του μεταφορικού κόστους για τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Μεγάλοι πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και εισαγωγικές εταιρίες, εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους για την κατάσταση αυτή, ενώ υπάρχουν και προειδοποιήσεις πως αν αυτή η κατάσταση συνεχιστεί, θα εξετάσουν το ενδεχόμενο διακοπής της συνεργασίας τους με την Ελλάδα.

Σύμφωνα με επιστολή του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης προς τους αρμόδιους υπουργούς Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη και Μεταναστευτικής Πολιτικής, οι επιπτώσεις στην οικονομία της Βόρειας Ελλάδας είναι πολύ σημαντικές, καθώς ορισμένες επιχειρήσεις διατρέχουν τον κίνδυνο της διακοπής της παραγωγής τους, λόγω των ελλείψεων ή των καθυστερημένων αφίξεων των πρώτων υλών.

Παράλληλα, οι εμπορικές επιχειρήσεις λόγω του εγκλωβισμού των παραγγελιών τους στα σύνορα, αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους έναντι των συνεργατών τους, με ο, τι αυτό συνεπάγεται, ενώ εκφράζονται φόβοι και για ελλείψεις προϊόντων εν όψει της χριστουγεννιάτικης αγοράς.