Καθαρά κέρδη ύψους 14,8 εκατ. ευρώ πέτυχε η Aegean Airlines μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2015, έναντι 16 εκατ. ευρώ στο ίδιο διάστημα πέρυσι.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, τα ενοποιημένα έσοδά της φέτος ανήλθαν 403,6 εκατ. ευρώ και ήταν αυξημένα κατά 4% σε σχέση με το 2014.
H επιβατική κίνηση της Aegean στο πρώτο εξάμηνο του 2015 αυξήθηκε κατά 15%, αριθμώντας συνολικά 5 εκ. επιβάτες. Ηδη η εταιρεία επενδύει σημαντικά σε στόλο αεροσκαφών και χωρητικότητα, αυξάνοντας τις συχνότητες των δρομολογίων της και προσθέτοντας νέους προορισμούς κυρίως στο δίκτυο εξωτερικού.
Η αύξηση της κίνησης στο δίκτυο εξωτερικού ανήλθε στο 20%, προερχόμενη κυρίως από την κύρια βάση της εταιρείας στην Αθήνα, όπου η συνολική κίνηση αυξήθηκε κατά 26%. Στο δίκτυο εσωτερικού η εταιρεία μετέφερε 10% περισσότερους επιβάτες σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014. Σημειώνεται, ότι παρά την αβεβαιότητα του οικονομικού περιβάλλοντος της χώρας, η εταιρεία κατέγραψε υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο δεύτερο τρίμηνο (Απρίλιος-Ιούνιος) σε σύγκριση με το πρώτο, τόσο σε έσοδα όσο και σε επιβάτες, λόγω των επενδύσεων που πραγματοποίησε.
Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 14,8 εκ. ευρώ, από €16 εκ. ευρώ το 2014, καθώς η ενδυνάμωση του δολαρίου, η αύξηση χρεώσεων αεροναυτιλίας στην Ελλάδα, αλλά και η προσφορά χαμηλότερων ναύλων αντιστάθμισαν τις ωφέλειες από τη μείωση του κόστους καυσίμου, αλλά και τη βελτίωση στο μοναδιαίο κόστος που απορρέει από οικονομίες κλίμακας.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα, μετά και την καταβολή του ετήσιου μερίσματος, διαμορφώθηκαν σε 320 εκ. ευρώ (στις 30.06.2015).
«Το πρώτο εξάμηνο του 2015 επενδύσαμε τόσο σε δίκτυο όσο και σε νέα αεροσκάφη που παραλάβαμε και χρηματοδοτήσαμε τον Ιούνιο παρά τα capital controls», σημειώνει ο γενικός διευθυντής της Aegean, Δ. Γερογιάννης και προσθέτει: «Με τη σημαντική, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, επέκταση του δικτύου μας και λειτουργώντας πλέον με έναν στόλο 58 αεροσκαφών, πετύχαμε 20% ανάπτυξη της κίνησης εξωτερικού, ρυθμό τριπλάσιο σε σχέση με την αύξηση της συνολικής εισερχόμενης αεροπορικής κίνησης στη χώρα μας».
Όπως ανέφερε ο κ. Γερογιάννης, η Aegean επένδυσε και αναπτύχθηκε ιδιαίτερα στην κύρια βάση της στην Αθήνα, την Κρήτη, τη Ρόδο και τη Λάρνακα. Είναι σημαντικό, τόνισε ο ίδιος, ότι «παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στην κύρια βάση μας, τόσο σε γραμμές εσωτερικού όσο και εξωτερικού, αλλά και την αυξημένη αστάθεια και αβεβαιότητα που επικράτησε στη χώρα, διατηρήσαμε υγιή κερδοφορία, επιβεβαιώνοντας την αναπτυξιακή μας στρατηγική».

Πάντως, μετά την επιβολή των capital controls, την εκτεταμένη τραπεζική αργία και τις πολιτικές εξελίξεις, οι συνθήκες επιδεινώθηκαν περαιτέρω τον Ιούλιο. Παρά τη σημαντική πτώση στις κρατήσεις των πρώτων εβδομάδων του Ιουλίου, η εταιρεία κατάφερε σταδιακά να ανακάμψει, με κόστος λόγω κυρίως της διάθεσης νέων προσφορών.

Τα capital controls, λένε στελέχη της Aegean, «δεν μας έχουν δημιουργήσει λειτουργικά προβλήματα, λόγω του σημαντικού μέρους των εισπράξεών μας που προέρχεται από το εξωτερικό, ωστόσο, η ομαλοποίηση των συνθηκών στη χώρα θεωρείται απαραίτητη για τη διασφάλιση και της δικής μας πορείας».