Παλαιότερα ονομάζονταν «Φτηνό, ευέλικτο, μουσικό δυναμικό», το εγχείρημα όμως έκανε τον κύκλο του. Κάπου εκεί βρέθηκε στον δρόμο τους ο Μάνος Ξυδούς, ο οποίος άσκησε καθοριστική επίδραση. «Μπόρεσε να εντοπίσει και να αναδείξει τα πιο ουσιαστικά στοιχεία της δημιουργικής μας ταυτότητας» λένε και μεταξύ των άλλων εννοούν μια πορεία που περιελάμβανε τη μουσικοθεατρική παράσταση «Αντίθετα μπροστά», τον πρώτο, ομώνυμο δίσκο τους –αντιπροσωπευτικό του σκληρού, ελληνόφωνου και πολιτικοποιημένου χαρακτήρα τους –ή το concept album «Η μπαλάντα της φυλακής», εμπνευσμένο από ποίημα του Οσκαρ Ουάιλντ για το σωφρονιστικό ίδρυμα του Ρέντινγκ. Αυτοί είναι οι Kollektiva και ο τρόπος που συστήνονται δεν αφήνει πολλά περιθώρια για παρεξηγήσεις όσον αφορά το δημιουργικό και πολιτικό στίγμα τους. «Είμαστε μια δημιουργική «αγέλη»» λέει η εξαμελής μπάντα, «που νιώθει την ανάγκη να εκφράσει με καλλιτεχνικό τρόπο την εποχή της και να μοιραστεί έτσι σκέψεις, προβληματισμούς και οράματα μέσα από τα τραγούδια της».

Η τελευταία τους κυκλοφορία με τον τουλάχιστον εύγλωττο τίτλο «Revolution Sessions» είναι ένα ψηφιακά διαθέσιμο EP που περιλαμβάνει πέντε στάνταρ του πολιτικού πενταγράμμου, μεταξύ των οποίων ο «Μικρόκοσμος» του Θάνου Μικρούτσικου, μεταφρασμένους από τον Γιάννη Ρίτσο στίχους του Ναζίμ Χικμέτ ή το ιταλικό «Bella Ciao» για τον αγώνα των Παρτιζάνων τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι μέχρι τώρα εκδοχές τους είναι «μνημειώδεις και συγκλονιστικές», απλώς για την Kollektiva «η «τέχνη της διασκευής» έγκειται στο να εντοπίσεις την ουσία του περιεχομένου κάθε τραγουδιού και περνώντας το μέσα από το δικό σου ηχητικό και αισθητικό πρίσμα, να το ντύσεις με μια άλλη μεν, συμβατή δε μορφή». Και το πρωτότυπο πολιτικό τραγούδι; Οι δημιουργοί του πρέπει να παρακολουθούν τις κοινωνικοπολιτικές και τις καλλιτεχνικές εξελίξεις: «Οταν η αυτονόητη αυτή σύνδεση διακοπεί, τότε αυτό που θα δημιουργηθεί θα μοιάζει «εκβιασμένο», παρωχημένο και λιγότερο πραγματικό».

ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ. Και αν κάποιος τους απέδιδε κεφαλαιοποίηση της κρίσης και παραγωγή ενός πολιτισμού που γεννιέται εκτός δισκογραφικών δομών; «Είμαστε μέρος του κόσμου που ζώντας στις ίδιες οξυμμένες συνθήκες της οικονομικής κρίσης, βιώνοντας τα ίδια αδιέξοδα, οργίζεται. Η οργή και η αγανάκτηση, όμως, για να μπορέσουν να οδηγήσουν σε ουσιαστικές λύσεις, οφείλουν να εξελιχθούν σε συνειδητές σκέψεις, συμπεράσματα και δράση. Αυτά όντως οδηγούν σε έναν πολιτισμό εκτός των τειχών –θα συμβουλεύαμε πάντως κάθε «καλόπιστο» να μην ασχολείται με έναν πολιτισμό που δεν γνωρίζει» είναι η απάντησή τους. Στο κάτω κάτω, αφενός αισθάνονται μέρος μιας δραστήριας σκηνής με έμφαση στον σκληρό ήχο («όταν η εποχή είναι heavy metal δεν μπορείς να τη βγάζεις με ενδοσκόπηση και κατάθλιψη!»), αφετέρου εκτιμούν concept δίσκους όπως το «The Wall» των Pink Floyd ή το «American Idiot» των Green Day, «για την παραστατική αποτύπωση της εποχής τους, μέσα από την έντονη αλληλεπίδρασή τους μαζί της». Και αν ρωτηθούν για την πολύπαθη σχέση τέχνης και πολιτικής, πιο σαφείς δεν θα μπορούσαν να γίνουν: «Θα λέγαμε ότι μας εκφράζει η μπρεχτική ρήση ότι «τον καιρό των αποφάσεων και η τέχνη πρέπει να αποφασίζει».

INFO

Kollektiva – «The Revolution Sessions», Fuzz live, Πειραιώς 209 και Πατριάρχου Ιωακείμ 1, Ταύρος – τηλ. 210-3450.817. Aύριο στις 22.30. Εισιτήρια: 10 και 7 (μαθητικό, φοιτητικό, πολυτέκνων, ανέργων) ευρώ