H σταρ της οθόνης και του κόσμου της ομορφιάς Ιζαμπέλα Ροσελίνι λάτρευε τη μητέρα της. Τη διάσημη σουηδή ηθοποιό Ινγκριντ Μπέργκμαν, πρότυπο της μεταπολεμικής περιόδου του Χόλιγουντ και μία από τις μούσες του Αλφρεντ Χίτσκοκ. Επτά χρόνια μετά το εκδοτικό της αφιέρωμα στον πατέρα της, κινηματογραφιστή Ρομπέρτο Ροσελίνι, η Ιζαμπέλα δημιουργεί το ανάλογο για τη μητέρα της. Με την κυκλοφορία ενός φωτογραφικού λευκώματος, από τις σελίδες του οποίου παρελαύνουν οι εικόνες όλης της ζωής της Ινγκριντ Μπέργκμαν.

Το βιβλίο «Ινγκριντ Μπέργκμαν – Μια ζωή σε εικόνες» κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο Σίρμερ/Μόζελ και περιλαμβάνει σε 528 σελίδες αδημοσίευτες φωτογραφίες της ηθοποιού που προέρχονται από το αρχείο τής Ινγκριντ Μπέργκμαν και τα οικογενειακά άλμπουμ των Ροσελίνι. Ο εντυπωσιακός τόμος θα ανοίξει τις επετειακές εκδηλώσεις του 2015 για τα 100 χρόνια από τη γέννηση της ηθοποιού.

«Δεν μου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι η μητέρα μου γεννήθηκε και πέθανε την ίδια ημέρα, στις 29 Αυγούστου. Υπήρξε άνθρωπος οργανωμένος, πολύ τακτικός και πειθαρχημένος, επομένως όλα στη ζωή της τα έβαζε σε πρόγραμμα. Και έδινε ιδιαίτερη σημασία στις φωτογραφίες της, τις οποίες είχε αρχειοθετήσει και επιμεληθεί με προσοχή», είπε η Ιζαμπέλα Ροσελίνι στην παρουσίαση του λευκώματος στο Αμβούργο.

«Η μητέρα μου ήταν κόρη φωτογράφου και ήδη από τα πρώτα χρόνια τής εφηβείας τής άρεσε να βγάζει στον καθρέφτη φωτογραφίες του εαυτού της. Σε αυτά τα πορτρέτα της βλέπει κανείς δύο πράγματα: ότι της άρεσε να ποζάρει και ότι αγαπούσε τον φακό. Επομένως από μικρή είχε δείξει το ταλέντο της στην υποκριτική που αργότερα έγινε το επάγγελμά της».

Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι συμπλήρωσε ότι αυτή η έκδοση δεν αποτελεί μόνο φόρο τιμής στην αγαπημένη της μητέρα, αλλά και ένα αφιέρωμα στον κόσμο του κινηματογράφου εκείνης της εποχής. Πέρα από τις εκπληκτικές φωτογραφίες της νεαρής Μπέργκμαν, όπως εκείνη του 1932 από τις καλοκαιρινές της διακοπές στη σουηδική λίμνη Μόλαρ, όπου η δεκαεπτάχρονη Ινγκριντ ποζάρει με το μαγιό της καθισμένη σαν γοργόνα στην πλώρη μιας ξύλινης βάρκας, το άλμπουμ φιλοξενεί και στιγμιότυπα από τη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ της δεκαετίας του ’40 έως και τα χρόνια του ’70.

Στο πλευρό της εντυπωσιακής Σουηδής εμφανίζεται ο ισχυρός παράγοντας των κινηματογραφικών στούντιο, παραγωγός Ντέιβιντ Σέλτζνικ, ο οποίος την έφερε στην Αμερική και την ανέδειξε σε σταρ. Αλλες εικόνες τη δείχνουν με τους σκηνοθέτες Αλφρεντ Χίτσκοκ και Βίκτορ Φλέμινγκ, τους συμπρωταγωνιστές της ηθοποιούς Λέσλι Χάουαρντ, Γκάρι Κούπερ και Γκρέγκορι Πεκ. Από την επική ζωή της Ινγκριντ Μπέργκμαν δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα στιγμιότυπα από τα κινηματογραφικά πλατό και οι φωτογραφίες από τα παρασκήνια των γυρισμάτων ταινιών που άφησαν εποχή: «Intermezzo», «Για ποιον χτυπά η καμπάνα», «Spellbound», «Καζαμπλάνκα».

Το 1949, όταν η Ινγκριντ Μπέργκμαν αποφάσισε να εγκαταλείψει το Χόλιγουντ και την οικογένειά της για να ζήσει στην Ευρώπη με τον ιταλό σκηνοθέτη Ρομπέρτο Ροσελίνι, η απόφασή της προκάλεσε σκάνδαλο. Ακόμα και μέλη της αμερικανικής Γερουσίας την αποκήρυξαν δημόσια. Παρ’ όλ’ αυτά, το διάστημα που έζησε στην Ιταλία ήταν από τις πιο ευτυχισμένες ημέρες της ζωής της, όπως μαρτυρούν οι φωτογραφίες του ζεύγους Ροσελίνι – Μπέργκμαν και της οικογένειάς τους.

Η ποιότητα του βιβλίου που επιμελήθηκε η Ιζαμπέλα Ροσελίνι βασίζεται και στη συμμετοχή των σημαντικότερων φωτογράφων που απαθανάτισαν τη μητέρα της. Οι φωτογράφοι του διάσημου πρακτορείου Μάγκνουμ, Ντέιβιντ «Τσιμ» Σέιμορ, Ινγκε Μόρατ, Ρενέ Μπουρί, παρουσίασαν την Μπέργκμαν στους διαφορετικούς ρόλους της. Μητέρα, γυναίκα, καλλιτέχνις. Και ο διάσημος φωτογράφος Ρόμπερτ Κάπα υπήρξε σύντροφός της πριν από τον δεσμό της με τον Ροσελίνι.

Ο προσωπικός λόγος της Ινγκριντ Μπέργκμαν διατρέχει τις σελίδες του τόμου μέσα από τα αποσπάσματα των ημερολογίων της και των ιδιωτικών επιστολών της. Ενώ το συναισθηματικό κείμενο της ηθοποιού Λιβ Ούλμαν, συμπρωταγωνίστριάς της στη «Φθινοπωρινή σονάτα», την τελευταία ταινία που γύρισε η Μπέργκμαν εξασθενημένη τότε από τον καρκίνο του στήθους, ανοίγει το βιβλίο που καταγράφει τις δόξες του κινηματογραφικού παρελθόντος.