To λάδι ανοίγει πόρτες. Το στοίχημα είναι να ανοίξει και την πόρτα της απαιτητικής γερμανικής αγοράς και για τα υπόλοιπα ελληνικά προϊόντα. Οι περισσότεροι από τους 30 περίπου έλληνες εκθέτες στη φετινή Πράσινη Εβδομάδα του Βερολίνου είχαν σχέση με το λάδι. Για τα δεδομένα μίας από τις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις τροφίμων, ήταν μικρή αλλά δυναμική παρουσία, αν ληφθεί υπόψη ότι το 2012 οι εκθέτες μετριούνταν στα δάχτυλα του ενός χεριού. Η στοχευμένη προώθηση των προϊόντων σε εξειδικευμένες αγορές είναι η νέα αντίληψη του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. «Η γερμανική αγορά είναι η πιο πράσινη και μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα», είπε στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Αθανάσιος Τσαυτάρης. Η πιστοποίηση ποιότητας είναι το διαβατήριο των προϊόντων. Η αλυσίδα πιστοποιημένων εστιατορίων που προσφέρουν συγκεκριμένα ελληνικά προϊόντα αλλά και ο θεσμός του εγκεκριμένου εμπόρου για εξαγωγές μεγάλης κλίμακας είναι βασικά εργαλεία. Η αδελφοποίηση ινστιτούτου ελέγχου ποιότητας του Μονάχου με αντίστοιχο ινστιτούτο της Μυτιλήνης έδειξε τις δυνατότητες διμερούς συνεργασίας και οι βουλευτές της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής της Μπούντεσταγκ άκουσαν με ενδιαφέρον τον κ. Τσαυτάρη να αναλύει τη σημασία των ελληνικών και μεσογειακών προϊόντων για την ποιοτική διατροφική επάρκεια στην ΕΕ. Αντίστοιχης θεματολογίας ήταν και η ομιλία του κ. Τσαυτάρη στο Παγκόσμιο Φόρουμ για τα Τρόφιμα (GFFA) που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της έκθεσης του Βερολίνου. Η αναγνώριση από τον ομόλογό του νέο γερμανό υπουργό Γεωργίας και προστασίας Καταναλωτή Χανς – Πέτερ Φρίντριχ είναι σημαντική και για τη διαχείριση της ελληνικής προεδρείας, που πρέπει σε ελάχιστο χρόνο να κλείσει και τα τελευταία κεφάλαια για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική της ΕΕ.