Μία άλλη πτυχή των κυκλωμάτων που δρουν γύρω από τη διαχείριση των απορριμμάτων συνιστούν οι ιδιωτικές εταιρείες αποκομιδής οικοδομικών υπολειμμάτων. «Τους έχουμε ανάγκη ειδικά τώρα που δεν υπάρχουν οικοδομές», σχολιάζει ο κ. Ζαχαρόπουλος, διευκρινίζοντας πως οι εταιρείες αυτές εισέρχονται ατελώς στον ΧΥΤΑ προκειμένου να μεταφέρουν χώμα που απαιτείται για την κάλυψη των απορριμμάτων.

Μόνο που οι ίδιες εταιρείες αναλαμβάνουν συμβάσεις ή συνδέονται με άλλες επιχειρήσεις για τη μεταφορά οικιακών απορριμμάτων. «Βάζουν στα οχήματα κάτω το σκουπίδι και από πάνω χώμα. Ακόμη και αν στους 20 τόνους χώμα που θεωρητικά μεταφέρει βάζει μέσα πέντε τόνους σκουπιδιών έχει όφελος», λένε οι γνωρίζοντες καθώς και πάλι με βάση την τιμή για τους ιδιώτες, για αυτούς τους πέντε τόνους θα έπρεπε να δώσουν 300 ευρώ. «Οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να μπουν μέσα στον κάδο των οχημάτων να δουν τι είναι από κάτω», επισημαίνουν.

Παράλληλα, όμως, έχει αποτυπωθεί σε ελέγχους πως οι συγκεκριμένες εταιρείες, εκτός από σκουπίδια, ξεφορτώνονται παρανόμως στον ΧΥΤΑ και άλλα υλικά. «Δεν μετέφεραν χώμα, αλλά ξύλα, σακούλες πλαστικές με ελαφρά επικάλυψη χώματος για τα οποία θα έπρεπε να πληρώσουν περίπου 500 ευρώ ανά φορτηγό», αναφέρεται στο πόρισμα των Επιθεωρητών Ελεγκτών. «Εισήλθαν οκτώ φορτηγά ιδιωτικών εταιρειών μεταφέροντας απαγορευμένο υλικό (μπετόβεργες, κατεδαφίσεις, μπάζα, σκουπίδια και λάσπη)», λέει σε άλλο σημείο.

ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ. Το πόρισμα εξάλλου επιβεβαιώνει τη συμμετοχή και υπαλλήλων του ΧΥΤΑ στα διάφορα κυκλώματα. «Ο εργάτης υγειονομικής ταφής Α.Γ. επέτρεπε την είσοδο στον ΧΥΤΑ ανεξαρτήτως ωραρίου μόνο των εταιρειών που υποδεικνύοντο από τον επόπτη Γ.Μ., προκειμένου να κάνει τον διαχωρισμό για το ποια φορτηγά μεταφοράς χώματος θα εισέρχονται στον ΧΥΤΑ, διώχνοντας όλα τα υπόλοιπα», περιγράφεται.