Ο ιταλός τραγουδιστής γιόρτασε τα 70 χρόνια του παρέα με την πρώην σύζυγό του Ρομίνα Πάουερ και χιλιάδες ρώσους θαυμαστές του, που στα χρόνια της ΕΣΣΔ τον είχαν ως ίνδαλμα… Ευτυχίας («Felicita»). Λίγο πριν από τον νέο γάμο του…

Ακόμη και σήμερα, όποτε ένας Ιταλός βρεθεί στη Ρωσία, έχει να αντιμετωπίσει ένα –ντόπιο –ανεκδοτάκι με την ερώτηση: «Italiano? Italiano vero?» («Είστε Ιταλός; Βέρος Ιταλός;»). Είναι κάτι σαν το δικό μας «Τι είδε ο Γιαπωνέζος;» (που μας έχει μείνει από την ομότιτλη επιθεώρηση του Λάκη Λαζόπουλου το 1987) ή το «Θέλει τον Γερμανό του» (από τη σχετική διαφήμιση).

Το ρωσικό διαχρονικό ανέκδοτο «πατάει» στο μεγάλο σουξέ του ιταλού κανταδόρου Τούτο Κουτούνιο «L’ Italiano» (βραβείο στο Σαν Ρέμο το 1983 και μεγάλη επιτυχία τα επόμενα χρόνια και στην Ελλάδα). Δεν είναι τυχαίο. Ο Τούτο Κουτούνιο, οι Ρίκι ε Πόβερι με το «Sarà Perché Ti Amo», οι Γενοβέζοι Ματία Μπαζάρ με το «Ti Sento» και κυρίως ο Αλμπάνο με την τότε συμβία του Ρομίνα Πάουερ και το θρυλικό –πανευρωπαϊκό σουξέ που πέρασε και τον Ατλαντικό –«Felicita», ήτοι «Ευτυχία», υπήρξαν σύμβολα στη σοβιετική Ρωσία.
Οι ρωσικές ιστοσελίδες είναι γεμάτες με αποσπάσματα βίντεο από συναυλίες των Αλμπάνο και Ρομίνα Πάουερ στην τότε ΕΣΣΔ, αλλά και μετά την πτώση του Τείχους, με κοπελίτσες να κλαίνε γοερά ή να επιδίδονται σε ακραίες εκδηλώσεις λατρείας –που ίσως μόνο στις φαν των Beatles έχουμε ξαναδεί –την ώρα που οι δύο ιταλοί καλλιτέχνες τραγουδούν το «Felicita». Τραγούδι που οι νέοι, υπό το σοβιετικό καθεστώς (κυρίως στην εποχή του Αντρόποφ, που κάποτε θέλαμε να τον αποκαλούμε στα μέρη μας Ανθρωπίδη λόγω της μακρινής ελληνικής ρίζας του!), είχαν συνδυάσει στο μυαλό τους με τη δυτική… ευτυχία. Ή με την ευτυχία του να είσαι Δυτικός και να έχεις δυτικό τρόπο ζωής.
Είχε και στην Ελλάδα επιτυχία το νέο κύμα του ιταλικού καντσόνε τη δεκαετία του ’80 (όπως και το ’60 με την Πάτι Πράβο, τον Ντομένικο Μοντούνιο, τον Τζιάνι Μοράντι). Ομως δεν σήμαινε όσα στη Ρωσία αυτή η επιτυχία. Εκεί οι Ρίκι ε Πόβερι και ο Αλμπάνο –όπως και γενικά οι Italianzy στα ρωσικά –ήταν πιο δημοφιλείς από τους Rolling Stones, ακόμη κι επειδή υπό σοβιετικό καθεστώς η παρέα του Μικ Τζάγκερ ήταν εμφανώς δυτική και… απευκτέα.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που ο Αλμπάνο (Καρίσι) και η πρώην συμβία του Ρομίνα Πάουερ επέλεξαν τη Μόσχα για να γιορτάσουν τα 70χρονα του καντσονετίστα (εκείνη είναι 61), με τον οποίο πρόσφατα συνεργάστηκε και στα μέρη μας ο Γιάννης Πλούταρχος. Η Ρωσία είναι ο τόπος όπου λατρεύτηκαν από τους νέους περισσότερο από οπουδήποτε αλλού –ακόμη και από την πατρίδα τους.
Διότι στην Ιταλία ο Αλμπάνο έχει περιοριστεί τα τελευταία χρόνια να εμφανίζεται με την κόρη του Ρομίνα Πάουερ τζούνιορ ντουέτο σε τηλεοπτικά σόου, όταν βέβαια εκείνη δεν τραγουδάει για τον Πάπα. Η μητέρα της, που δηλώνει επανειλημμένα τελευταία σε συνεντεύξεις της ότι ο σινιόρε Καρίσι «την άφησε μόνη χρόνια τώρα», δεν σχολίασε και πολύ τις δύο κοινές εμφανίσεις τους, χθες και προχθές, στη Μόσχα, για πρώτη φορά ύστερα από 18 χρόνια και βεβαίως ύστερα από το διαζύγιό τους που πέρασε διά πυρός και σιδήρου μέχρι να εκδοθεί.
Είναι και ο επικείμενος γάμος του Αλμπάνο με την αγαπημένη του τα τελευταία δέκα χρόνια Λορεντάνα Λετσίσο που δεν αφήνει τη Ρομίνα να το πανηγυρίσει κιόλας δημοσίως. Διότι την ώρα που ο επικείμενος γάμος (αμέσως μετά τις συναυλίες της Μόσχας με τα εισιτήρια των 45 έως 1.000 ευρώ) ανακοινώθηκε μετά φανών και λαμπάδων σε εξώφυλλο του περιοδικού «Oggi», ο πρώην σύζυγός της δήλωνε παντού «Τραγουδάμε μαζί με τη Ρομίνα, όμως το παραμύθι μας τελείωσε πια. Τα παιδιά μας μεγάλωσαν, κατακτήσαμε μεταξύ μας την ειρήνη και επιτέλους θέλουμε να κάνουμε μια κανονική οικογένεια».
Η οικογένεια Καρίσι δεν διεκδικεί βεβαίως τη μη κανονικότητα, αλλά τα έχει τα θέματά της. Η Ρομίνα Πάουερ, κόρη τού γόη του Χόλιγουντ Τάιρον Πάουερ –για τον οποίο υπήρχαν έντονες φήμες για σχέσεις με τον άλλο γόη Ερολ Φλιν, που είχε κατηγορηθεί και για λατρεία του ναζισμού –και της ηθοποιού Λίντα Κρίστιαν ή κατά κόσμον Μπλάνκα Ρόζα Βέλτερ, γόνου οικογένειας με πετρελαϊκές επιχειρήσεις, αφού γνώρισε την επιτυχία με τον Αλμπάνο και έλυσε τα ψυχολογικά τραύματα τα οποία είχε δηλώσει ότι της άφησαν οι γονείς της, είχε να αντιμετωπίσει και τετραπλά τη μητρότητα (πέρα από τη Ρομίνα τζούνιορ, γέννησε την Κριστέλ, τον κινηματογραφιστή πλέον Γιάρι και την Ιλένια). Με την απώλεια της τελευταίας είχε να παλέψει χρόνια στους ψυχολόγους η Ρομίνα. Καθότι η Ιλένια, βουτηγμένη όπως λέγεται σε έναν κόσμο ανάλογο της ταινίας «Δαιμονισμένος άγγελος» του Αλαν Πάρκερ, στη Νέα Ορλεάνη της μαύρης μαγείας αλλά και των ναρκωτικών, χάθηκε τον Ιανουάριο του 1994 υπό μυστηριώδεις συνθήκες και οι έρευνες δεν απέδωσαν μέχρι σήμερα. Ισως το να αφήσουν όλοι πίσω αυτό το δράμα να είναι η «κανονικότητα» στην οποία ελπίζει ο Αλμπάνο. Το ίνδαλμα της σοβιετικής νεολαίας…