Το ποσοστό των μοτοσυκλετών που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ στην Ελλάδα αγγίζει το 80%, τη στιγμή που σε λιγότερο από 10 ημέρες εκπνέει η παράταση της προθεσμίας που δόθηκε για τον σκοπό αυτό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ (ΙΚΤΕΟ) – είναι τα μόνα που έχουν ειδικές γραμμές ελέγχου για δίκυκλα – στις αρχές Μαΐου η αποχή των δικύκλων από τους ελέγχους ξεπερνούσε το 80%. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν προσέλθει για τεχνικό έλεγχο περίπου 178.000 μοτοσυκλέτες.

Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία ελέγχου για περίπου 220.000 δίκυκλα άνω των 50 cc, που πρωτοκυκλοφόρησαν στο διάστημα 1990-2001, λήγει στις 25 Μαΐου, ενώ το πρόστιμο της Τροχαίας για τη συγκεκριμένη παράβαση ανέρχεται σε 400 ευρώ.

Ως τις 30 Απριλίου είχαν διενεργηθεί μόλις 42.000 έλεγχοι. Από τα δίκυκλα που ελέγχθηκαν, το 15% «κόπηκε» κυρίως για υπερβολικές εκπομπές καυσαερίων και προβλήματα στα ελαστικά.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο ΙΚΤΕΟ, πλέον δεν υπάρχει η δυνατότητα να ελεγχθούν εμπρόθεσμα όλες οι μοτοσυκλέτες, καθώς για τα δίκυκλα υπάρχει μόνο μια γραμμή ελέγχου σε κάθε ΚΤΕΟ, η οποία μπορεί να δεχθεί έως και 120 δίκυκλα την ημέρα.

Το κόστος για τον έλεγχο κυμαίνεται μεταξύ 25 και 35 ευρώ, ενώ στους εκπρόθεσμους ελέγχους πληρώνεται και επιπρόσθετο παράβολο ύψους 10 – 41 ευρώ, ανάλογα με τον χρόνο που έχει παρέλθει.

Σημειώνεται ότι τον Μάιο καλούνται άλλες 29.248 μοτοσυκλέτες του έτους 2002, ενώ έως τις 13 Μαΐου οι εκτιμώμενοι έλεγχοι αυτής της κατηγορίας δεν ξεπερνούσαν τους 10.000. Η προθεσμία για τον έλεγχο των μοτοσυκλετών του 2002 λήγει στις 31 Μαΐου.