Με αποσκευές γεμάτες βραβεύσεις και όνειρα, η Ουρανία Γκάσιου ταξιδεύει σε σκηνές ανά τον κόσμο δίνοντας ρεσιτάλ εκκλησιαστικού οργάνου. Σε λίγες ημέρες, η νεαρή μουσικός επιστρέφει στην «βάση» της, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Στο πλευρό της έχει και αυτή τη φορά τον δάσκαλό της, τον διάσημο οργανίστα Νίκολας Κίναστον. Ο ίδιος την προλογίζει με την Τοκάτα και Φούγκα BWV 565 του Μπαχ, από τα σημαντικότερα και πιο δημοφιλή έργα του οργανικού ρεπερτορίου. Το ρεσιτάλ της περιλαμβάνει κορυφαία έργα, γραμμένα για το όργανο αυτό.

Η σκληρή δουλειά και η αφοσίωση την οδήγησε στο πλευρό καταξιωμένων καθηγητών και μουσικών. Καθώς και σε μια σειρά διακρίσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Υπότροφος του Συλλόγου των Φίλων της Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και του Ιδρύματος Ωνάση, η Ουρανία Γκάσιου συστήνεται πλέον ως η οργανίστα του Μεγάρου Μουσικής και της Γαλλικής Προτεσταντικής εκκλησίας του Λονδίνου.

Όλα ξεκίνησαν όταν πήρε την απόφαση να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη μουσική. Σπούδασε πιάνο με τη Βίνια Τσόπελα στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας και συνέχισε τις σπουδές της στο όργανο με υποτροφία της Βασιλικής Ακαδημίας Μουσικής του Λονδίνου.

Αποφοίτησε με διάκριση και κέρδισε επαίνους και διακρίσεις. Οταν ολοκλήρωσε τις σπουδές της τιμήθηκε από την Βασιλική Ακαδημία για τα «μουσικά και δεξιοτεχνικά της προσόντα» με βραβείο Χένρυ Σμαρτ και ανακηρύχθηκε Fellow της Ακαδημίας.

Κάνει ήδη σόλο καριέρα στην Βρετανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και συμμετέχει σε κύκλους συναυλιών με άλλους οργανίστες, που έχουν διακριθεί διεθνώς. Η ίδια έχει διακριθεί σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς, έχει εμφανιστεί σε μεγάλες αίθουσες συναυλιών και έχει ηχογραφήσει έργα Βρετανών συνθετών με δύο ιστορικά όργανα του Λονδίνου.

Το ρεσιτάλ στην Αθήνα είναι μια βραδιά κατάνυξης και στοχασμού, αντίδοτο στις δυσκολίες του πραγματικού κόσμου, με έργα Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ και Γκέοργκ Μπέμ, δύο συνθετών, που έκαναν τον εκκλησιαστικό όργανο τον Βασιλιά των οργάνων.

Ο Μπαχ ήταν γνωστός στην εποχή του ως συνθέτης έργων και βιρτουόζος του εκκλησιαστικού οργάνου, για το οποίο έγραψε περισσότερα από 30 έργα.

Ο Μπεμ, μεγαλύτερος σε ηλικία από τον Μπαχ, Γερμανός οργανίστας και συνθέτης και αυτός, υπήρξε ισχυρή επιρροή για τον Μπαχ, που θαύμαζε τις σουίτες, τα πρελούδια και τις φούγκες του.

* Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, τηλ. 210-7282.333) στις 14 Μαρτίου (8.30 το βράδυ). Εισιτήρια: 5 (μειωμένο) έως 30 ευρώ.