Σημαντικά προβλήματα ρευστότητας αντιμετωπίζει σχεδόν μία στις δύο μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ως αποτέλεσμα της επιδείνωσης των συνθηκών ρευστότητας μέσω του τραπεζικού δανεισμού, αλλά και της ανατροπής του συναλλακτικού κυκλώματος. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από τα αποτελέσματα έρευνας που παρουσίασε χθες η Εθνική Τράπεζα, η οποία επιχειρεί για πρώτη φορά να κατασκευάσει έναν δείκτη εμπιστοσύνης για τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ).
Με αφορμή αυτήν την πρωτοβουλία, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας Αλέξανδρος Τουρκολιάς υπογράμμισε ότι «η Εθνική επιδιώκει να καλύψει ένα σημαντικό κενό αναφορικά με την σε βάθος ενημέρωση, όλων των παραγόντων, για τα επικαιροποιημένα προβλήματα που εμφανίζουν οι εκατοντάδες χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη χώρα μας, που αποτελούν και ένα νευραλγικό κομμάτι της οικονομικής δραστηριότητας». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «μέσω αυτής της φερέγγυας ενημέρωσης, Πολιτεία, πιστωτικό σύστημα και Φορείς θα είναι σε θέση να λαμβάνουν τα κατάλληλα διαρθρωτικά μέτρα».
Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της πρώτης έρευνας της τράπεζας, προκύπτει ότι 40%-45% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αντιμετωπίζει έντονο πρόβλημα ρευστότητας, κυρίως γιατί αφενός έχει αυξηθεί ο χρόνος εισπράξεων από πελάτες και αφετέρου έχει περιοριστεί ο χρόνος πληρωμής προς Προμηθευτές. Μάλιστα, όπως σημειώνει η Εθνική Τράπεζα, το μέγεθος της κρίσης έχει οδηγήσει το 50% περίπου του εταιρικού τομέα των ΜμΕ να θεωρεί πρωταρχικό του στόχο την επιβίωση, ενώ λιγότερο του 25% να προσανατολίζεται σε πορεία ανάπτυξης.Μιλώντας κατά τη διάρκεια της χθεσινής παρουσίασης, ο γενικός διευθυντής Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Ανδρέας Αθανασόπουλος επεσήμανε ότι το πρόβλημα ρευστότητας έχει ιδιαίτερα ενταθεί τα τελευταία δύο χρόνια, ως αποτέλεσμα της κρίσης. Υπό αυτήν την προοπτική, συμπλήρωσε ο ίδιος, οι κατευθύνσεις πολιτικής για τις ΜμΕ μπορούν να δομηθούν γύρω από τρεις άξονες:
(i) περιορισμός λειτουργικού κόστους (μέσω συγκέντρωσης των επιχειρήσεων σε μεγαλύτερα σχήματα),
(ii) ενίσχυση ρευστότητας (μέσω των ευρωπαϊκών μηχανισμών στήριξης και χρήσης εγγυητικών επιστολών για την εισαγωγή πρώτων υλών) και
(iii) στήριξη πωλήσεων (μέσω πολιτικών προώθησης της εξωστρέφειας των ΜμΕ).
Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής Στρατηγικής και Δραστηριοτήτων Εξωτερικού της Εθνικής, Παύλος Μυλωνάς, ανέλυσε τη φιλοσοφία και τη δομή της έρευνας που θα πραγματοποιεί η Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής και τις ιδιαιτερότητες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα έναντι των ευρωπαϊκών χωρών.
Οπως είπε, κύριος σκοπός αυτού του εγχειρήματος είναι η διαχρονική παρακολούθηση της κατάστασης και των αναγκών των ΜμΕ ώστε να αποκτήσουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα της πορείας τους. «Η συστηματική απεικόνιση της συμπεριφοράς και των στρατηγικών των ΜμΕ, σε συνδυασμό με την κατασκευή για πρώτη φορά δείκτη εμπιστοσύνης για τις ελληνικές ΜμΕ, θα μας επιτρέψει να αποτυπώσουμε τις σημαντικές μεταβολές που διενεργούνται στη σχετική θέση των ΜμΕ στον εταιρικό τομέα, ενώ παράλληλα θα αποτελέσει εργαλείο σύγκρισης με αντίστοιχες επιχειρήσεις στην Ευρώπη», τόνισε ο κ. Μυλωνάς.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από