Την αξιοποίηση της σημαντικής περιουσίας του ελληνικού Δημοσίου που εκτείνεται στην παραλιακή ζώνη της Αττικής μεταξύ του Φαλήρου και του Σουνίου θέτει ως προτεραιότητα η κυβέρνηση με στόχο την αξιοποίηση της περιοχής και τη δημιουργία της ελληνικής Ριβιέρας. Το σχέδιο που προωθείται και βρίσκεται υπό την εποπτεία του Πρωθυπουργού περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας Εταιρείας Ειδικού Σκοπού (Special Purpose Vechicle), στην οποία θα μεταβιβαστούν τα ακίνητα του Δημοσίου που βρίσκονται στη συγκεκριμένη ζώνη ενώ ο ρόλος της εταιρείας αυτής δεν θα σχετίζεται με την αξιοποίηση και εκμετάλλευση της δημόσιας περιουσίας αλλά θα αφορά τη δημιουργία υπεραξίας για την ακίνητη περιουσία του Δημοσίου με την επίλυση ρυμοτομικών, χωροταξικών, πολεοδομικών ή και ιδιοκτησιακών ζητημάτων που σήμερα δημιουργούν σημαντικά προσχώματα και αποτρέπουν την εκδήλωση επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Μάλιστα, όπως λένε κυβερνητικοί παράγοντες, για να γίνει αυτό, αναγκαίο από τη μέχρι σήμερα εμπειρία είναι ότι πρέπει τα προς αξιοποίηση ακίνητα να έχουν καθαρούς τίτλους ιδιοκτησίας και να έχουν επιλυθεί όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια ώστε να αποδίδονται ελεύθερα από κάθε βάρος στους επενδυτές, για να προχωρούν οι επενδύσεις γρήγορα και χωρίς προβλήματα. Mε δεδομένο ότι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων αφορά κατά 90% πώληση δικαιωμάτων γης και παραχώρηση υποδομών, η κυβέρνηση επιθυμεί να μη χαθεί χρόνος με τα συνήθη προβλήματα που ανακύπτουν σε περιπτώσεις κρατικής γης (ιδιοκτησιακό, χρήσεις γης, περιβαλλοντικές μελέτες κ.λπ.).

Στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι η ένταξη των ακινήτων στην Εταιρεία Ειδικού Σκοπού θα επιτρέψει την ταχύτερη αξιοποίηση με την παραχώρηση πακέτου ακινήτων προς μακροχρόνια μίσθωση ενώ ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός για οικιστική, εμπορική, τουριστική και ψυχαγωγική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου στην περιοχή από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο θα δημιουργήσει άμεσα νέες θέσεις εργασίας, τόσο κατά την υλοποίηση των έργων όσο και μετά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αττική έχει το μεγαλύτερο θαλάσσιο μέτωπο μεταξύ των ευρωπαϊκών πόλεων. Μάλιστα, στη ζώνη αυτή βρίσκονται και αρκετά δημόσια ακίνητα τα οποία έχουν ήδη παραχωρηθεί με μακροχρόνιες συμβάσεις σε ιδιωτικούς ομίλους, όπως οι μαρίνες Φαλήρου και Φλοίσβου, το συγκρότημα του πρώην Ξενία Λαγονησίου κ.ά. H αλήθεια είναι ότι το εγχείρημα για την αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης της Αττικής έχει εξαγγελθεί και κατά το παρελθόν, όμως μέχρι σήμερα έχει μείνει στα συρτάρια των αρμόδιων υπουργείων.

Την ίδια ώρα, σε τελικό στάδιο επεξεργασίας βρίσκονται οι αλλαγές στον επενδυτικό νόμο με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών, τη μείωση της γραφειοκρατίας αλλά και την προσαρμογή των κινήτρων που προβλέπονται στις υπάρχουσες ανάγκες της αγοράς. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, μέχρι σήμερα, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της αδυναμίας των επιχειρήσεων να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις τους, δεν υπήρξε ανταπόκριση ένταξης στον ισχύοντα επενδυτικό νόμο, ο οποίος προβλέπει κυρίως φορολογικά κίνητρα.

ΚΑΙ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ. Σύμφωνα με πληροφορίες δεν αποκλείεται στον νέο νόμο που θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα να υπάρχουν κίνητρα με τη μορφή των επιχορηγήσεων ενώ θα προβλέπονται αλλαγές και στις διαδικασίες ώστε να αντιμετωπιστεί η γραφειοκρατία που υπάρχει σήμερα, με σύντμηση του χρόνου και των σταδίων εξέτασης των αιτημάτων.

Επίσης στο πλαίσιο της δημιουργίας ενός φιλικού περιβάλλοντος για επενδύσεις στην Ελλάδα πρόκειται να δημιουργηθούν στη Γενική Γραμματεία Στρατηγικών Επενδύσεων ομάδες εργασίας που θα εργάζονται στοχευμένα πάνω σε συγκεκριμένες επενδύσεις. Επιπλέον, αλλαγές σχεδιάζονται και στο Invest in Greece με σκοπό να υπάρξει ένα και μόνο σημείο επαφής των επενδυτών με το ελληνικό Δημόσιο και ένας υπάλληλος να χρεώνεται με χρονοδιάγραμμα κάθε φάκελο επένδυσης και να τρέχει τις διαδικασίες ώστε να μην υπάρχουν αδικαιολόγητες καθυστερήσεις.