Ελληνας «crossover tenor» (τενόρος που πατάει και στις δύο όχθες, της όπερας και του τραγουδιού) που κάνει καριέρα στο εξωτερικό ή καλλιτέχνης του κόσμου που ενίοτε τραγουδά Χατζιδάκι, Θεοδωράκη και Ξαρχάκο στην Ελλάδα; Στην περίπτωση του Μάριου Φραγκούλη το διαζευκτικό τίθεται εδώ και κάμποσα χρόνια, αλλά η απάντηση μένει σταθερά μετέωρη – ίσως γιατί ο μόνος που (τελικά) δεν αναρωτιέται σοβαρά είναι ο ίδιος.

Υπό τον τίτλο «international tenor & classical crossover artist» έφθασε η πληροφορία για τη συναυλία που έδωσε με την έγκυρη Boston Pops Orchestra στην αίθουσα της Συμφωνικής της Βοστώνης στα τέλη Μαΐου, για να παρουσιάσει το νέο του διεθνές άλμπουμ «Beautiful Things» (όπου εκτός από ξένους καλλιτέχνες συμμετέχουν η Αλκηστις Πρωτοψάλτη και ο Γιώργος Περρής).

Επίσης, έχει ήδη ξεκινήσει το ελληνικό του καλοκαίρι για μια σειρά συναυλιών με «άρωμα και χρώμα», όπως υποστηρίζει ο ίδιος, ελληνικό. «Με ανοιχτά φτερά» ο τίτλος των συναυλιών και το ρεπερτόριο Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Ξαρχάκος, Μαρκόπουλος, αλλά και Κραουνάκης, Κορκολής και δημιουργοί της νεότερης γενιάς.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου θα ενδυθεί και πάλι τον ρόλο του crossover τενόρου για την πρώτη επίσημη παρουσίαση του ξενόγλωσσου «Beautiful Things» στην Ελλάδα, στο Ηρώδειο.

Μπορεί να καταντά κουραστικό (γιατί τον ρωτώ σε κάθε μας συνέντευξη), αλλά γίνεται να εξελιχθεί και να πετύχει ένας καλλιτέχνης στον χώρο του από τη στιγμή που επιλέγει να βαδίσει σε δύο δρόμους παράλληλα;

«Δεν υπάρχουν για εμένα δύο δρόμοι. Ο δρόμος είναι ένας, αυτός της ψυχής».

Παρ’ όλα αυτά επιμένω. Οταν τραγούδησε αποκλειστικά Χατζιδάκι («Η εποχή της αγάπης») θυμάμαι την προσπάθεια που κατέβαλε για να αφήσει τον τενόρο εκτός.

«Ο Γκάτσος και ο Χατζιδάκις μπορεί να φαίνονται λιγότερο απαιτητικοί ως προς την τεχνική, έχουν όμως άλλες εκφραστικές απαιτήσεις. Και σε αυτό με βοήθησε το θέατρο (σ.σ.: έχει τελειώσει δραματική σχολή). Το πώς να προφέρω τον κάθε στίχο. Οσο πιο απλές οι μελωδίες τόσο πιο δύσκολο είναι. Γιατί πρέπει να εκφράσεις συναισθήματα. Το «Χάρτινο το φεγγαράκι» είναι από τα πιο δύσκολα τραγούδια που έχω πει. Εκεί δεν είμαι πλέον τραγουδιστής, αλλά ερμηνευτής».

Χρόνια τώρα έχει διαρκή επαφή με το κοινό του εξωτερικού. Τελευταία αισθάνεται να έχει αλλάξει κάτι λόγω των κακών εξελίξεων στην Ελλάδα; «Eτυχε να είμαι στην Αμερική τότε που έγινε το συμβάν με τη Λιάνα Κανέλλη και τον Κασιδιάρη. Το έδειξε η τηλεόραση πολλές φορές και ήταν όντως δυσάρεστο. Παρ’ όλα αυτά δεν εισέπραξα αρνητικό κλίμα. Βέβαια, όταν ερχόταν η συζήτηση στα οικονομικά μας και γενικά στην κατάσταση που υπάρχει σήμερα, το ξέκοβα αμέσως και γύριζα τη συζήτηση αλλού. Δεν μου αρέσει να απολογούμαι, ούτε να αισθάνομαι την Ελλάδα στο στόχαστρο».