Με τον μικρότερο προϋπολογισμό που είχε ποτέ ο μεγαλύτερος μουσικός οργανισμός της Θεσσαλονίκης (100.000 ευρώ!) το Μέγαρο Μουσικής εξορμά με ένα πρόγραμμα που και ονόματα έχει και κάποιες εκπλήξεις.

«Αν υπάρχει όρεξη, διάθεση, δημιουργικότητα, σύμπραξη δυνάμεων και καλλιτεχνών, όλα γίνονται. Δύσκολα αλλά γίνονται» είπε στα «ΝΕΑ» ο Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης – άλλοτε παιδί θαύμα στο πιάνο, με παρελθόν στη διεθνή μουσική σκηνή – που ως ενήλικο… παιδί θαύμα» κατάφερε έναν και πλέον χρόνο από την ανάληψη της θέσης του «συμβούλου καλλιτεχνικού προγραμματισμού» να λάβει και τύποις τον τίτλο του καλλιτεχνικού διευθυντή στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Οι παραστάσεις της νέας περιόδου στο Μέγαρο άρχισαν ήδη – και συνεχίζονται – με τη φιλοξενούμενη θεατρική μεταφορά από τους Σταμάτη Φασουλή και Θανάση Νιάρχο του εμβληματικού έργου του Κώστα Ταχτσή «Το τρίτο στεφάνι», ενώ μόλις χθες το νέο κτίριο του Μεγάρου φιλοξένησε τη μεγάλη συναυλία του οικονομικά πάσχοντος Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (του μοναδικού κρατικού ωδείου της χώρας) που σε δυο χρόνια γιορτάζει την εκατονταετηρίδα από την ίδρυσή του (1904). Στη συναυλία μετείχαν η Μεικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης, η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης και σολίστ.

Το Σάββατο 21 Ιανουαρίου το Μέγαρο Μουσικής εγκαινιάζει κύκλο δράσεων με τίτλο «Ραντεβού με την όπερα». Την ίδια μέρα σε απευθείας σύνδεση με τη Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και ο όμιλος Antenna παρουσιάζουν το μπαρόκ συμπίλημα αγαπημένων μελωδιών «Το μαγεμένο νησί», παράσταση εμπνευσμένη το έργο «Ονειρο θερινής νυκτός» του Σαίξπηρ στην οποία οι εραστές ναυαγούν στο φανταστικό νησί του από την «Τρικυμία».

Στις 31 Ιανουαρίου και την 1η Φεβρουαρίου παρουσιάζεται το «Rock the Ballet» του Ράστα Τόμας υπό τους ήχους και τους ρυθμούς των U2, των Queen κ.ά. Στις 14/2 ο γάλλος μαέστρος, συνθέτης και συγγραφέας Αμορί Ντι Κλοζέλ διευθύνει την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στο συμφωνικό έργο «Μιχαήλ Στρογκόφ» με ταυτόχρονη προβολή της ομότιτλης βουβής ταινίας από το μυθιστόρημα του Ιουλίου Βερν.

Ακολουθεί στις 17, 18 και 19/2 το 7ο GuitarPlus ενώ την 1η Μαρτίου θα επανεμφανισθεί η γερμανίδα ερμηνεύτρια Ούτε Λέμπερ με την παράσταση «Η Τζένη των πειρατών επιστρέφει» (Pirate Jane is Back), με κομμάτια του αγαπημένου της Κουρτ Βάιλ.

Στις 8 Μαρτίου το Ensemble Intemezzo τιμά τη διεθνή ημέρα της γυναίκας με έργα γυναικών συνθετών από το 1800 μέχρι τις μέρες μας.

Η… πειραγμένη όπερα «Αida» του Βέρντι θα ακουστεί στις 9, 10, 11 και 13 Μαρτίου, σε συμπαραγωγή του Μεγάρου, της Neukoellner Oper του Βερολίνου και της Εταιρείας Μουσικού Θεάτρου «Οι όπερες των ζητιάνων». Η διασκευή θα κάνει πρεμιέρα στη Neukoellner Oper και στη συνέχεια θα επιχειρήσει μια «άλλη» σύσφιγξη των ελληνογερμανικών σχέσεων σε περίοδο κρίσης. Ενώ η μεγάλη κυρία της τζαζ και της σόουλ Μαρλένα Σόου έχει σειρά στις 12 Μαρτίου.

Στις 16 και 17 Μαρτίου ο Σταμάτης Κραουνάκης κλείνει μουσικά τον κύκλο των «55» του χρόνων με μια διονυσιακή μουσική γιορτή και καλεσμένη την Ξανθίππη Καραθανάση.

Τη Μεγάλη Τετάρτη 11 Απριλίου το Μέγαρο Μουσικής παρουσιάζει τα έργα «Ταφή» του Δημήτρη Μητρόπουλου, «Συμφωνία του Χριστού» του Χαρίλαου Περπέσσα και «Τάφος της ζωής» του Χρήστου Χατζή υπό τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης Δημήτρη Μυράτ.

Η καλλιτεχνική περίοδος κλείνει με τη συμμετοχή του ΟΜΜΘ στον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Μουσικής στις 21 Ιουνίου με «Ενα τραγούδι για τον Μάνο» (Χατζιδάκι) του κιθαρίστα Ευάγγελου Μπουντούνη.