Αθήνα, 7 Οκτωβρίου 2011

Το περιοδικό Med Ad News βράβευσε την εταιρεία Novartis ως «Φαρμακευτική Εταιρεία της Χρονιάς», αναγνωρίζοντας την επιτυχημένη επιχειρηματική δραστηριότητα, το κορυφαίο τμήμα γενοσήμων φαρμακευτικών προϊόντων (generics), καθώς και τις ισχυρές οικονομικές επιδόσεις που σημειώνει η εταιρεία, σε μία εποχή που ο φαρμακευτικός κλάδος γνωρίζει αρκετές δυσκολίες.

Με γνώμονα την σταθερή ανάπτυξη, το χαρτοφυλάκιο των εταιρειών που απέκτησε πρόσφατα και διαθέτοντας ένα από τα ισχυρότερα και πιο καινοτόμα κανάλια διανομής του κλάδου, η Novartis ξεχώρισε ανάμεσα σε 50 φαρμακευτικές εταιρείες κατακτώντας την πρώτη θέση στην κατάταξη του Med AD News.

Η Novartis βρίσκεται σε μια μαραθώνια πορεία εγκρίσεων νέων προϊόντων, εξαγορών και συμφωνιών συνεργασίας (ενσωμάτωση με την εταιρεία οφθαλμολογικών προϊόντων Alcon Inc), μαζικών αναδιαρθρώσεων καιπεραιτέρω επέκτασης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το 2010 τα καθαρά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 14,4% (50,62δις $), ενώ τα κέρδη της ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 18% (περίπου 10δις $). Παράλληλα οι πωλήσεις των νέων σκευασμάτων σημείωσαν κέρδη 6,6 δις $. Αυτή η αύξηση στις πωλήσεις για τις πρόσφατες λανσαρισμένες θεραπείες επέτρεψε στην Novartis να προηγηθεί από τον ανταγωνισμό. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα σκευάσματα Lucentis, Exforge, Exelon patch, Exjade, Aclasta, Rasilez, Tasigna, Afinitor, Onbrez, Gilenya & Gleevec.

«Από τότε που έγινα CEO, θα έλεγα ότι το επίτευγμα για το οποίο είμαι πλέον περήφανος είναι το έργο μας στο να προσφέρουμε καινοτόμες θεραπείες στους ασθενείς που τις έχουν ανάγκη», αναφέρει στο τεύχος Σεπτεμβρίου του Med AD News ο CEO της εταιρείας, Joseph Jimenez. «Στη Novartis, δίνουμε προτεραιότητα στην καινοτομία και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σημαντικά στον τομέα της Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D). Η ερευνητική στρατηγική μας ακολουθεί τον μηχανισμό της πορείας της νόσου, στηριζόμενη στην επιστήμη, όχι στη δυναμική της αγοράς. Επομένως, κατέχουμε ηγετική θέση στην ανάπτυξη θεραπειών για σπάνιες νόσους και έχουμε τη δυνατότητα να αναπτύσσουμε καινοτόμες αγωγές για ασθένειες που υπάρχουν θεραπευτικά κενά».

«Πολλοί από τους ανταγωνιστές μας συρρικνώνουν τον προϋπολογισμό τους για «Έρευνα και Ανάπτυξη» και αναθέτουν εξωτερικά τις δραστηριότητες στον τομέα της καινοτομίας», πρόσθεσε ο κ. Jimenez. «Δεν πιστεύω ότι είναι η καλύτερη στρατηγική. Εμείς δίνουμε προτεραιότητα στην καινοτομία και διατηρούμε τις δαπάνες μας για την Έρευνα και Ανάπτυξη» στα υψηλότερα επίπεδα του κλάδου».

Όπως ανέφερε ο Δρ. Daniel Vasella, Πρόεδρος της Novartis: «Η ικανότητα να κυκλοφορούμε συνεχώς νέα και καλύτερα προϊόντα, και, επομένως, να δημιουργούμε ισχυρή θέση στην αγορά, είναι στρατηγικής σημασίας για τη βιωσιμότητα της επιτυχίας μας».

Αξίζει αν σημειωθεί ότι κατά το 2010 η Novartis κατέκτησε την 1η θέση στην 10η ετήσια αξιολόγηση των Πλέον Εκτιμώμενων Φαρμακευτικών Εταιρειών από το Med Ad News. “Most Admired Pharmaceutical Company”.

Σχετικά με το Med Ad News

Το Med Ad News, επιθεώρηση του φαρμακευτικού κλάδου η οποία εκδίδεται εδώ και 25 χρόνια, παρέχει ευρεία κάλυψη και εις βάθος ανάλυση των θεμάτων, των γεγονότων, των τάσεων και των στρατηγικών που διαμορφώνουν τις επιχειρήσεις, το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις στο χώρο των φαρμακευτικών προϊόντων. Είναι μια από τις κορυφαίες εκδόσεις, καθώς αποτελεί βασική πηγή ειδήσεων για τον κλάδο.

Πηγή: medadnews