Ο οδηγός δεν χρειάζεται!

ΤΗΕ ΝEW ΥΟRΚ ΤΙΜES , Του JohnMarkoff


Η Google δοκιµάζει στις ΗΠΑ αυτοκίνητα που οδηγούν µόνα τους. Με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών και αισθητήρων, το µετασκευασµένο Τoyota Ρrius της Google ταξιδεύει οµαλότατα και ασφαλέστατα µε σχεδόν 100 χλµ./ώρα.


Οποιος ταξίδεψε πρόσφατα στον Αυτοκινητόδροµο 1 ανάµεσα στο Σαν Φρανσίσκο και το Λος Αντζελες µπορεί να συνάντησε ένα Τoyota Ρrius µε έναν παράξενο κύλινδρο στη σκεπή. Αν παρατηρούσε προσεκτικά, θα διαπίστωνε ότι το πρόσωπο που καθόταν στο τιµόνι δεν οδηγούσε το αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο είναι προϊόν ενός προγράµµατος της Google, η οποία εργάζεται για την παραγωγή οχηµάτων που οδηγούν µόνα τους, χρησιµοποιώντας λογισµικά τεχνητής ευφυΐας, τα οποία µπορούν να αισθάνονται οτιδήποτε κοντά στο αυτοκίνητο και να µιµούνται τις αποφάσεις που θα έπαιρνε ένας άνθρωπος οδηγός.

Με κάποιον πίσω από το τιµόνι για να αναλάβει τον έλεγχο αν κάτι πάει στραβά και έναν τεχνικό στη θέση του συνεπιβάτη για να παρακολουθεί το σύστηµα εύρεσης πορείας, επτά αυτοκίνητα δοκιµής διένυσαν 1.600 χιλιόµετρα χωρίς καµιά ανθρώπινη παρέµβαση και περισσότερα από 225.000 χιλιόµετρα µε περιστασιακό µόνο έλεγχο από ανθρώπους. Ενα απ’ αυτά πέρασε µάλιστα από τη Λόµπαρντ Στριτ του Σαν Φρανσίσκο, έναν από τους πιο απότοµους και µε τις περισσότερες στροφές δρόµους στις ΗΠΑ. Το µοναδικό ατύχηµα, λένε οι µηχανικοί, συνέβη όταν ένα άλλο αυτοκίνητο χτύπησε από πίσω αυτοκίνητο της Google που είχε σταµατήσει σε φωτεινό σηµατοδότη.

Τα αυτόνοµα αυτοκίνητα απέχουν ακόµη χρόνια από τη µαζική παραγωγή, όµως οι ειδικοί πιστεύουν ότι µπορούν να αλλάξουν την κοινωνία. Οι οδηγοί ροµπότ αντιδρούν ταχύτερα απ’ ό,τι οι άνθρωποι, αντιλαµβάνονται τι συµβαίνει 360 µοίρες γύρω τους και δεν αφαιρούνται, δεν νυστάζουν και ούτε πίνουν αλκοόλ, υπογραµµίζουν οι µηχανικοί. Η τεχνολογία των αυτοκινήτων αυτών, προσθέτουν, µπορεί να διπλασιάσει τη χωρητικότητα των δρόµων, καθώς θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κινούνται ασφαλέστερα, ενώ θα βρίσκονται πιο κοντά το ένα στο άλλο. Και επειδή τα ροµποτικά αυτοκίνητα θα είναι λιγότερο πιθανό να συγκρουστούν, µπορούν να κατασκευάζονται πιο ελαφριά, µειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίµων. Στη διάρκεια µιας διαδροµής µισής ώρας την περασµένη Τετάρτη, από το συγκρότηµα της Google στο Μάουντεν Βιου, 55 χλµ. νότια του Σαν Φρανσίσκο, ένα από τα µετασκευασµένα Ρrius της Google που ακολουθούσε µια διαδροµή προγραµµατισµένη στο GΡS επιτάχυνε όπως ακριβώς χρειαζόταν κατά την είσοδό του στον Αυτοκινητόδροµο 101 για να ενωθεί µε την κίνηση, συνέχισε στο όριο ταχύτητας και βγήκε από τον αυτοκινητόδροµο αρκετές εξόδους αργότερα. Η συσκευή στη σκεπή του αυτοκινήτου δηµιουργούσε έναν λεπτοµερή χάρτη του περιβάλλοντος. Στη συνέχεια το αυτοκίνητο πέρασε από τους δρόµους του Μάουντεν Βιου σταµατώντας µε ασφάλεια στους φωτεινούς σηµατοδότες και στις πινακίδες Stop.