Το μεθάνιο μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική μορφή ενέργειας για τα αυτοκίνητα. Στη Βρετανία παρουσιάστηκε μάλιστα ένα VW Νew Βeetle Cabrio που καίει μεθάνιο, το οποίο προέρχεται από τα ανθρώπινα περιττώματα.

Η έμπνευση ανήκει στη βρετανική εταιρεία Geneco, η οποία ειδικεύεται στον τομέα της ανακύκλωσης και δημιούργησε έναν βιολογικό Σκαραβαίο με την ονομασία Βio-Βug. Το συγκεκριμένο μοντέλο χαρακτηρίζεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας ως το πρώτο μηχανοκίνητο μοντέλο που «εκμεταλλεύεται» τον άνθρωπο ως κινητήρια πηγή ενέργειας και οι Βρετανοί κυριολεκτούν, καθώς ο ανοιχτός Σκαραβαίος τους χρησιμοποιεί ως καύσιμο μεθάνιο, το οποίο προέρχεται από μια μονάδα καθαρισμού λυμάτων. Σύμφωνα με την Geneco, αρκούν τα απόβλητα από τις τουαλέτες 70 νοικοκυριών για να εξασφαλίσει το Βio-Βug τους την ενέργεια που απαιτείται για να καλύψει περίπου 15.000 χιλιόμετρα!

Η ιδέα του ανεφοδιασμού ενός αυτοκινήτου με μεθάνιο και ακολούθως η καύση του στον κινητήρα του οχήματος δεν είναι νέα. Στην περίπτωση όμως του VW Νew Βeetle Cabrio της Geneco το αέριο προέρχεται από τη ζύμωση ανθρώπινων λυμάτων και αφού έχει υποστεί προηγουμένως την κατάλληλη επεξεργασία ώστε να αφαιρεθεί από τη σύνθεσή του μεταξύ των άλλων και το διοξείδιο του άνθρακα. Ετσι προκύπτει ένα καθαρότερο μεθάνιο, το οποίο δεν επηρεάζει αρνητικά τις επιδόσεις του οχήματος, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Geneco, δεν υπάρχει καμία διαφορά στην οδήγηση του πράσινου Σκαραβαίου τους σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας, ενώ επισημαίνουν ότι ο δίλιτρος κινητήρας μεθανίου επαρκεί για να αγγίξει η τελική ταχύτητα του Βio-Βug τα 183 χλμ. την ώρα. Η μετατροπή του Νew Βeetle έχει γίνει από την εταιρεία Greenful Company και για να πάρει το αυτοκίνητο εμπρός και να διανύσει τα πρώτα χιλιόμετρα καίει βενζίνη ώσπου να φτάσει η θερμοκρασία του κινητήρα σε κανονικά επίπεδα λειτουργίας, οπότε αλλάζει αυτόματα η παροχή καυσίμου από αμόλυβδη σε μεθάνιο.

Η χρήση του μεθανίου δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Κατά την καύση του συγκεκριμένου αερίου παράγεται μεν διοξείδιο του άνθρακα – αν και λιγότερο σε σχέση με την καύση της βενζίνης- αλλά οι συγκεκριμένες ποσότητες θα εκλύονταν έτσι και αλλιώς στην ατμόσφαιρα κατά την επεξεργασία τους στη μονάδα βιολογικού καθαρισμού των λυμάτων. Το πρώτο δείγμα… γραφής του Σκαραβαίου της Geneco είναι πολύ ενθαρρυντικό και εφόσον ολοκληρωθεί η δοκιμαστική φάση με επιτυχία, η εταιρεία θα προχωρήσει στη δημιουργία ενός στόλου οχημάτων με καύσιμο το μεθάνιο. Αν πιστέψουμε μάλιστα τον λόρδο Ρούπερτ Ρεντεσντέιλ, πρόεδρο της Ενωσης για Αναερόβιες Διαδικασίες Ζύμωσης και για Βιοαέρια, τότε ενδέχεται να αποδειχθεί το μεθάνιο σε εξίσου σημαντική πηγή ενέργειας για τα αυτοκίνητα, όπως ο ηλεκτρισμός.