Λουκέτο στην Ελλάδα βάζει η αλυσίδα ηλεκτρονικών, τεχνολογίας και πολυμέσων Fnac. Η κοινοπραξία του ομίλου Μαρινόπουλου και του γαλλικού κολοσσού Ρinault- Ρrintempts- Redoute (ΡΡR) αποχωρεί από τη χώρα μας υπό το βάρος συσσωρευμένων ζημιών 20 εκατ. ευρώ, ενώ δύο από τα τρία καταστήματά της περνούν στον έλεγχο της Ρublic.
«Διαπιστώσαμε ότι δεν υπάρχει προοπτική βιώσιμης ανάπτυξης της επωνυμίας Fnac στην Ελλάδα, εξαιτίας κυρίως της οικονομικής κρίσης», δήλωσε ο κ. Ζερόμ Λουμπέρ, γενικός διευθυντής του ομίλου Μαρινόπουλου. «Μελετήσαμε όλες τις δυνατότητες, αλλά καταλήξαμε ότι δεν υπήρχε καλύτερη εναλλακτική. Ωστόσο, θα διατηρήσουμε όσο περισσότερες θέσεις εργασίας μπορούμε μεταθέτοντας τους εργαζομένους σε άλλες εταιρείες του Ομίλου». Από την πλευρά της η πολυεθνική Fnac, η οποία «άνοιξε» ουσιαστικά τη συγκεκριμένη αγορά στην Ελλάδα πριν από πέντε χρόνια, σύμφωνα με την κ. Gaelle Βizet, εκπρόσωπο Τύπου της γαλλικής εταιρείας στο Παρίσι, παραπέμπει την απόφαση για την απόσυρσή της από την Ελλάδα στον κύριο μέτοχο της αλυσίδας στην ελληνική αγορά, τον όμιλο Μαρινόπουλου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εν Ελλάδι διοίκηση της εταιρείας, που διαθέτει τρία καταστήματα, γνωστοποίησε χθες την απόφασή της να αποχωρήσει από την ελληνική αγορά στο προσωπικό της, που ανέρχεται σε περίπου 200 εργαζομένους.

Τα δύο καταστήματα της αλυσίδας στο Μall και στη Γλυφάδα πέρασαν στα χέρια του κύριου ανταγωνιστή της, της αλυσίδας Ρublic, συμφερόντων του επιχειρηματία κ. Πάνου Γερμανού, ενώ το τρίτο και πλέον πρόσφατο στο Μοναστηράκι αναμένεται- σύμφωνα με πληροφορίες- να κλείσει, αφού ολοκληρώσει τις συναλλαγές που βρίσκονται σε εκκρεμότητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η αλυσίδα Ρublic αγόρασε τα πάγια και τα αποθέματα των δύο καταστημάτων στο εμπορικό κέντρο Μall και στη Γλυφάδα, αποκτώντας έτσι θέσεις σε δύο αγορές που εμφανίζουν σημαντική εμπορική κίνηση. Μάλιστα, η Ρublic ετοιμάζεται να αναρτήσει τις επιγραφές της στα δύο καταστήματα, ενώ σχεδιάζει να προσφέρει θέσεις εργασίας στο υπάρχον προσωπικό τους.

Φόβοι και για άλλα λουκέτα
Οι εξελίξεις προκαλούν έντονη ανησυχία σε στελέχη του χώρου ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών, οι οποίοι κάνουν λόγο για το πρώτο λουκέτο της αγοράς το οποίο, όπως υποστηρίζουν, ενδέχεται να ακολουθήσουν περισσότερα. Αλλωστε, η αγορά πληροφορικής, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών έχει επηρεαστεί αρνητικά από την οικονομική κρίση, ενώ ο πόλεμος τιμών που έχει ξεσπάσει μεταξύ των κυριότερων παικτών δυσκολεύει ακόμη περισσότερο της αποδόσεις. Η Fnac εμφάνισε αύξηση τζίρου περίπου 10% το 2009, φτάνοντας στα 19,9 εκατ. ευρώ, όμως, έκλεισε με ζημιές 5,8 εκατ. ευρώ, ενώ εκτός από τις συσσωρευμένες ζημιές ύψους 20 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2009, οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της ανήλθαν σε 18,7 εκατ. ευρώ.

Η εικόνα αυτή έρχεται σε αντίθεση με τους στόχους του γενικού διευθυντή της Fnac Ελλάδος κ. Jacques Βrault, όπως τους είχε παρουσιάσει μόλις τον περασμένο Νοέμβριο στα εγκαίνια του καταστήματος Fnac στο Μοναστηράκι (επένδυση 3,5 εκατ. ευρώ). Τότε ο κ. Βrault εκτιμούσε ότι το συγκεκριμένο κατάστημα σε βάθος τριετίας ή τετραετίας θα απέδιδε κύκλο εργασιών 20 εκατ. ευρώ ετησίως. Είχε, μάλιστα, δηλώσει ότι μεσοπρόθεσμος στόχος της αλυσίδας ήταν η ανάπτυξη 8-10 καταστημάτων Fnac πανελλαδικά έως το τέλος του 2012, με συνολικές επενδύσεις 25-30 εκατ. ευρώ. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, εν μέσω οικονομικής κρίσης η πολυεθνική Fnac έχει αλλάξει στρατηγική, περιορίζοντας τις ζημιογόνες της επενδύσεις στο εξωτερικό και επιδιώκοντας πλέον να επεκταθεί μόνο μέσω franchise.