Πρόκειται για δεκαπέντε μαθήματα αφηγηματικής δεξιοτεχνίας. Οι ονειρικές ποιότητες της ζωής, αλλά και το δεδομένο άγος της προκαθορίζουν εμμέσως, πλην όμως εκ του ασφαλούς, την εξέλιξη του δράματος σε όλα τα διηγήματα του τόμου Γκάρντεν πάρτυ. Τυπώθηκαν πρώτη φορά το 1922, έναν χρόνο προτού πεθάνει, στο Φοντενεμπλό της Γαλλίας, η γεννημένη το 1888 στο Ουέλιγκτον της Νέας Ζηλανδίας υφολογικά διορατική συγγραφέας τους Κάθριν Μάνσφιλντ. Τώρα εκδίδονται από τη «Σμίλη» σε λειτουργική μετάφραση της δόκιμης ποιήτριας Μαρίας Λαϊνά. Αν όντως «η στιγμή είναι το καυδιανό δίκρανο κάτω από το οποίο το πεπρωμένο υποκλίνεται» μπροστά μας, όπως ορίζει ο σχεδόν συνομήλικός της Βάλτερ Μπένγιαμιν (1892-1940), (ιδέτε Μονόδρομος, Εκδόσεις Άγρα), τότε το Γκάρντεν πάρτι συνιστά στο σύνολό του απάνθισμα στοχαστικών διερμηνειών, διεσταλμένων αξιοποιήσεων και έγκυρων αναδιανομών της ψυχικά κρίσιμης στιγμής. Η συναισθηματική δράση, η ένταση του διαλογικού μέρους και η σύμμετρη διαχείριση του τραγικού στοιχείου τελούνται κατά τρόπο σύμμετρο και παραγωγικό. Πρόκειται για αποφασιστικές τομές της πραγματικότητας, οι οποίες εκλύουν με τη σειρά τους διηγητική σοφία. Η δε αντίστιξη με την ενυπάρχουσα στη ζωή κωμική ύλη συμβαίνει διακριτικά, σαν να πρόκειται για κάτι το αναγκαίο και αφηγηματικά πολύτιμο ταυτοχρόνως.

Έτσι η δήλωση του Αρθούρου Σοπενχάουερ, ότι δηλαδή «η ζωή κάθε ανθρώπου, όταν την εξετάζουμε από μακριά και αφ΄ υψηλού, στο σύνολό της και στις πιο σημαντικές μορφές της, μας προσφέρει πάντα ένα τραγικό θέαμα, αν όμως εισέλθουμε στις λεπτομέρειες, παίρνει τον χαρακτήρα κωμωδίας», βρίσκει για μια ακόμη φορά μια ικανοποιητική εφαρμογή στη λογοτεχνία.

Ο Γιώργος Βέης είναι ποιητής