Χρήσιμος, αλλά όχι αναγκαίος ο τεχνικός έλεγχος των δικύκλων από τα ΚΤΕΟ, λέει ο Θανάσης Χούντρας. Υπολογίζει ότι χάρη στη μοτοσυκλέτα έχει κερδίσει τρία χρόνια προσωπικού χρόνου σε σχέση με τον οδηγό ενός αυτοκινήτου, πιστεύει ότι δεν χρειάζεται να πέσεις για να μάθεις και εύχεται να προστατεύει ο Θεός τους ντελιβεράδες, που κάνουν συμβιβασμούς στην ασφάλειά τους.

Αναγκαίος ο τεχνικός έλεγχος στα δίκυκλα;

Χρήσιμος, όχι αναγκαίος. Στις μοτοσυκλέτες ο τεχνικός έλεγχος βρίσκεται χαμηλά ως προτεραιότητα. Κανείς δεν αφήνει τη μοτοσυκλέτα του χωρίς λάστιχα ή χωρίς φρένα. Μια κακοσυντηρημένη μοτοσυκλέτα δεν μπορεί να οδηγηθεί, γλιστρά, πέφτει, δεν «λειτουργεί»- καμία σχέση με τα αυτοκίνητα.

Θεωρείτε ότι το παράβολο είναι λογικό;

Θεωρώ ότι διαδόθηκε το νούμερο (15 ευρώ) για να σταθμιστούν οι αντιδράσεις. Αν παραμείνει τόσο, είναι εύλογο, αρκεί να ισχύει και για τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ.

Και μετά τον έλεγχο, τι; Το ίδιο χάος με πριν, σε όλα τα υπόλοιπα...

Κομμένες εξατμίσεις ίσον; Ίσον μια μοτοσυκλέτα που δεν λειτουργεί, χάνει ιπποδύναμη, καταναλώνει περισσότερο και φυσικά ενοχλεί. Το φαινόμενο πάντως εκλείπει όσο περνούν τα χρόνια.

Τα τέσσερα χρόνια για τον αρχικό έλεγχο είναι πολλά; Όχι, είναι σωστά. Ιδιωτικά ή δημόσια ΚΤΕΟ; Αδιάφορο, όσο δεν αντιλαμβάνεται τη διαφορά ο καταναλωτής.

Μοτοσυκλέτα και Ι.Χ., σκύλος με γάτα;

Κάθε άλλο. Στην πλειονότητά τους οι μοτοσυκλετιστές σήμερα έχουν και αυτοκίνητο. Απλά οι μοτοσυκλετιστές είναι ένα βήμα μπροστά σε ό,τι αφορά τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους. Κερδίζουν σε χρόνο, κόπο, άγχος, νεύρα και...

εγκεφαλικά (parking). Συν ότι συνεισφέρουν τα μέγιστα στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας.

Αναβάτης από πεποίθηση ή από ανάγκη;

Παλαιότερα από πεποίθηση, σήμερα πια και από ανάγκη.

Προσωπικά, σαφώς από πεποίθηση, καθώς τα τριάντα χρόνια οδήγησης μοτοσυκλέτας μού έχουν προσφέρει τρία χρόνια καθαρού προσωπικού χρόνου περισσότερα σε σύγκριση με κάποιον o oποίος στο ίδιο διάστημα κυκλοφορεί εγκλωβισμένος σε ένα αυτοκίνητο.

Άλλαξαν οι μοτοσυκλετιστές μετά την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ;

Είχαν ήδη αρχίσει και ο νέος ΚΟΚ ήταν η «χαριστική» βολή.

Πλέον οι μοτοσυκλετιστές χωρίς κράνος αρχίζουν να αποτελούν την εξαίρεση και όχι τον κανόνα. Αν δεν πέσεις, δεν μαθαίνεις; Πέφτεις επειδή δεν ξέρεις γιατί πέφτεις. Άρα κι αν πέσεις, δεν έχεις κερδίσει κάτι. Πρέπει να φροντίσεις να μάθεις γιατί πέφτεις, πριν πέσεις...

Συμβουλές επιβίωσης στη σέλα τον χειμώνα;

Σε ακραία καιρικά φαινόμενα, η μοτοσυκλέτα στο γκαράζ και ταξί ή Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Στις υπόλοιπες 355 μέρες του χρόνου, ισχύουν τα ευνόητα: φώτα αναμμένα και ρούχα σε έντονα χρώματα.

Μεγαλύτερες αποστάσεις από τα άλλα οχήματα, διπλοτσεκάρισμα σε διασταυρώσεις, χαμηλότερες ταχύτητες.

Πιο επικίνδυνα τα «παπιά» ή οι μηχανές μεγάλου κυβισμού; Οι μοτοσυκλέτες δεν είναι ποτέ επικίνδυνες. Οι οδηγοί που τις χρησιμοποιούν είναι επικίνδυνοι ή μη.

Κράνος, η ζώνη ασφαλείας του μοτοσυκλετιστή;

Και πολύ περισσότερα.

Προστασία από τον ήλιο, το κρύο, τα έντομα, τις σκόνες, τα καυσαέρια. Και πλέον ένα καλό κράνος είναι φετίχ.

Τι λείπει από την εκπαίδευση στις σχολές οδήγησης;

Απλά η γνώση. Μαθαίνουν τον χειρισμό, όχι την οδήγηση. Κι αν ακολουθήσουν όσα λέει το εγχειρίδιο του υπουργείου, είναι έτοιμοι για πτώση. Σήμερα οι μοτοσυκλέτες δεν πέφτουν, γιατί είναι σημαντικά εξελιγμένες. Οι οδηγοί ωστόσο «προσπαθούν» να τις ρίξουν, από άγνοια και όχι από πρόθεση εννοείται. Καταλύτες για όλες τις μοτοσυκλέτες;

Οι μοτοσυκλέτες είναι «καθαρά» οχήματα. Σαράντα μοτοσυκλέτες μολύνουν όσο ένα λεωφορείο με σαράντα ανθρώπους! Τώρα, με τις προδιαγραφές Εuro 3 όλες πια έχουν καταλύτες.

Μάθημα πρώτον για έναν μοτοσυκλετιστή;

Γνώσεις, ικανότητες και εμπειρία να υπερέχουν των απαιτήσεων της μοτοσυκλέτας. Ένας χρόνος δίπλωμα και 1.000άρι με 180 ίππους δεν είναι καλός συνδυασμός.

Τι θα έλεγες σε έναν ντελιβερά; Ο Θεός μαζί του. Θαυμάζω το κουράγιο τους αλλά και την τύχη τους, επικρίνω την άγνοιά τους. Δεν δέχομαι η ανάγκη για δουλειά να επιφέρει συμβιβασμούς στην ασφάλεια (κράνος, κατάσταση του οχήματος).

Και σε όποιον περιμένει στο σπίτι την πίτσα;

Γερό πουρμπουάρ... Μοτό και τρίτη ηλικία; Γιατί όχι, εφόσον ισχύει το δίπλωμα. Η μοτοσυκλέτα είναι αναζωογονητικό στοιχείο στη ζωή μας και η τρίτη ηλικία το χρειάζεται ακόμη περισσότερο. Εσάς η μοτοσυκλέτα σας είναι έτοιμη για τα ΚΤΕΟ;

Φυσικά. Όπως για τη συντριπτική πλειονότητα, έτσι και για εμένα το ΚΤΕΟ σημαίνει απλά 15 ευρώ λιγότερα στην τσέπη.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από