Από τις 8 Φεβρουαρίου η Μπερλινάλε μετακομίζει στις Κάννες. Ποτέ άλλοτε το πρόγραμμα του Βερολίνου δεν είχε συνθέσει με τόση διπλωματική μαεστρία τον Γαλλογερμανικό άξονα με το βαρύ πυροβολικό του Χόλιγουντ!


Απόδειξη της μαεστρίας με την οποία η φετινή Μπερλινάλε συνέθεσε τους Γαλλο-γερμανούς με το Χόλιγουντ είναι η εναρκτήρια ταινία, το «La vie en rose»: ξεφυλλίζει σελίδες από την τραγική ζωή της Εντίτ Πιάφ με μια συγκλονιστική ερμηνεία από τη Μαριόν Κοτιγιάρ και είναι γαλλική συμπαραγωγή με Βρετανία και Τσεχία. Απόδειξη και πως η αυλαία του φεστιβάλ θα πέσει το Σάββατο στις 17 του ίδιου μήνα, με το «πειραγμένο» μελόδραμα «Αngel» του Φρανσουά Οζόν, το οποίο όμως ομιλεί αγγλικά!

Έτσι ανάμεσα σε δύο γαλλικές υπογραφές θα παρελάσουν οι μεγάλοι σταρ, οι ευνοούμενοι του Τύπου, το βαρύ πυροβολικό, το δέλεαρ για περισσότερη προβολή και άφθονο πανικό. Αυτή τη φορά όμως, τουλάχιστον στα χαρτιά, μη φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας. Διότι σχεδόν άπαντες προέρχονται από την καλή πλευρά. Έτσι, εντελώς συμπτωματικά, έχουμε «Τhe good shepherd» και «Τhe good German». Τhe good Αmericans λοιπόν.

Δηλαδή Ρόμπερτ Ντε Νίρο με τον «Καλό ποιμένα» («Τhe good shepherd») και πρωταγωνιστή τον Ματ Ντέιμον σε μια πολιτική ιστορία που αρχίζει από Μακαρθισμό και καταλήγει μέχρι το φιάσκο του Κέννεντυ στον Κόλπο των Χοίρων. Δεύτερος good Αmerican, ο Σ τίβεν Σόντερμπεργκ, σκηνοθέτης του «Καλού Γερμανού» με ήρωά του τον Τζορτζ Κλούνι να περιπλανάται

στο μεταπολεμικό Βερολίνο. Μια ταινία νουάρ σε ατμόσφαιρα από «3ο άνθρωπο» και με ερωτικό ειδύλλιο από «Καζαμπλάνκα» μεριά.

Η αμερικανική τριάδα των πολιτικών ταινιών κορυφώνεται με τα «Γράμματα από την Ιβοζίμα», δημιούργημα του Κλιντ Ίστγουντ , το φλιπσάιντ από τις «Σημαίες των προγόνων μας» και πρωταγωνιστές Γιαπωνέζους φαντάρους να σφυροκοπούνται στριμωγμένοι σαν ποντίκια στα λαγούμια της Ιβοζίμα από ανελέητα αμερικανικά πυρά! Αν κοντά σ΄ αυτά προσθέσουμε και τους «300» (του Λεωνίδα εννοείται) με σκηνοθέτη τον Ζακ Σνάιντερ, τότε κανείς έχει κάθε λόγο να πιστεύει πως, εντάξει με την ευρωπαϊκή και την τριτοκοσμική κουλτούρα. Αλλά για μία ακόμα φορά τον θόρυβο και τις εντυπώσεις θα τα κερδίσουν οι Good Αmericans!

Αναλυτικά, από Γ αλλία έχουμε τις ταινίες « Άγγελος» του Φρανσουά Οζόν, «Μην αγγίζεις το τσεκούρι» του Ζακ Ριβέτ, «Οι μάρτυρες» του Α ντρέ Τ εσινέ. Από Γ ερμανία: «Υella» του Κριστιάν Πέτσολντ , «Οι αντίπαλοι» του Στέφαν Ρ ουζοβίτσκι, «Γ κουντμπάι Βafana» του Μπιλ Όγκαστ, «Ιrina Ρ alm» του Σαμ Γ καμπάρσκι. Από Α γγλία:

«Ηallam Foe» του Ντέιβιντ ΜακΚένζι και «Σημειώσεις από ένα σκάνδαλο» του Ρίτσαρντ Έιρ. Από Κίνα: «Χαμένος στο Πεκίνο» του Λι Γιου και «Ο γάμος της Τ ουγιέ» του Γουάνγκ Κουανγκ. Από Κορέα: «Είμαι ένα ρομπότ αλλά είμαι εντάξει» του Παρκ Τσαν Γ ουκ και « Όνειρο ερήμου» του Ζανγκ Λου. Οι υπόλοιπες ταινίες είναι οι εξής: «Στη μνήμη μου» (Σαβέριο Κονστάντσο, Ιταλία), «Υπηρέτησα τον βασιλιά της Α γγλίας» (Γίρι Μέντσελ, Τ σεχία), « Όταν οι γονείς μου έφυγαν για διακοπές» (Κάο Χάμπουργκερ, Βραζιλία-Αργεντινή), «Ο άλλος» (Άριελ Ρότερ, Αργεντινή) και «Βeaufort» (Τ ζόζεφ Σένταρ, Ισραήλ). Εκτός από το «βαρύ πυροβολικό» τους, οι ΗΠΑ συμμετέχουν με τις ταινίες «Βordertown» του Γκρέγκορι Νάβα, «Τhe walker» του Πολ Σρέιντερ και «Όταν ένας άντρας πέφτει στο δάσος» του Ράιαν Έσλινγκερ.

Τ ο βαρύ πυροβολικό


«Γράμματα από την Ιβοζίμα» Κλιντ Ίστγουντ «Ο καλός ποιμένας» Ρόμπερτ Ντε Νίρο «300» Ζακ Σνάιντερ «Ο καλός Γερμανός» Στίβεν Σόντερμπεργκ «La vie en rose» Ολιβιέ Νταχάμ