Η εξωτική σε εμφάνιση και σχεδίαση RΧV της Αprilia αποτελεί μια μοτοσυκλέτα-σταθμό, αφού είναι η πρώτη καθαρόαιμη εντούρο με δικύλινδρο κινητήρα. Δοκιμάζουμε τη μικρότερη έκδοση στα βουνά της Αττικής
▅ Τα πάνω- κάτω στον χώρο των μοτοσυκλετών χώματος φέρνει η τολμηρή κίνηση της Αprilia με την παρουσίαση των RΧV, προσπαθώντας να ξεφύγει από το κατεστημένο των μονοκύλινδρων κινητήρων. Πραγματικά κοσμήματα με πρωτοποριακή σχεδίαση, βάρος λίγο υψηλότερο από τις- πανάλαφρες- μονοκύλινδρες καθαρόαιμες και μακράν καλύτερες επιδόσεις, λόγω του δικύλινδρου κινητήρα τους, αποτελούν μοτοσυκλέτεςσταθμούς στην κατηγορία.
Η πρόκληση φυσικά στο όλο εγχείρημα ονομάζεται V-2 κινητήρας με βάρος μονοκύλινδρου, με σαφή πλεονεκτήματα στην ευστροφία και στην ιπποδύναμη, αλλά και στην ομαλότητα, με την οποία αποδίδεται αυτή η δύναμη. Η διαφορετική διάταξη ενός τέτοιου κινητήρα απαιτεί και τελείως διαφορετική σχεδίαση πλαισίου, που να συνδυάζει ακαμψία αλλά και σωστή κατανομή μαζών. Η Αprilia είναι η πρώτη εταιρεία που τολμά κάτι τέτοιο και το αποτέλεσμα δείχνει να τη δικαιώνει 100%.
Το μέγεθος του κινητήρα έχει διατηρηθεί σε εξωπραγματικά χαμηλά επίπεδα και είναι μικρότερο από αυτό αρκετών μονοκύλινδρων, αφού βρίσκεται κάτω από τα 40 κιλά. Οι κύλινδροι (με περιεχόμενη γωνία 77 μοιρών) είναι ενσωματωμένοι στα κάρτερ, κάθε κεφαλή διαθέτει 4 βαλβίδες τιτανίου, κινούμενες από έναν εκκεντροφόρο, δεν υπάρχει αντικραδασμικός άξονας – αλλά ούτε και κραδασμοί λόγω διάταξης- και φυσικά ψεκασμός και κιβώτιο μόνον 5 ταχυτήτων. Αντίστοιχο αριστούργημα σχεδίασης- και υλοποίησης- είναι το πλαίσιο, το οποίο αποτελείται από μείγμα ατσάλινου χωροδισελίδα
Στη «μικρή» έκδοση των 450 κυβικών της δοκιμής μας, χωρίς
Με το που ανεβαίνεις διαπιστώνεις
Σίγουρα πρόκειται για μια εντελώς εξειδικευμένη και αριστουργηματικά υλοποιημένη κατασκευή που απευθύνεται στον έμπειρο αναβάτη, απαιτώντας διαφορετικό στυλ οδήγησης λόγω της ακαριαίας απόκρισης και της περισσής δύναμης του κινητήρα. Η ποιότητα και η μοναδικότητα της RΧV δικαιολογούν και τα 8.880 ευρώ που κοστίζει, ενώ για ακόμη πιο απαιτητικούς υπάρχει και η RΧV 550!